Bandages te warm met dit weer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:05

Lovely schreef:
Nee hoor, die zijn er al 2 jaar.
Weet je wat ook ellende is? Die 3in1 dingen van Action, Professionals choice en andere bekende merken, waarbij het been tot onder de kogel ingepakt zit in warmte-isolerend materiaal.


En wat dan helemaal erg is, dat je van die zogenaamde ZZ-Z paarden zien die met gewoon rijden peesbeschermers omdoen omdat bandages zogenaamd zo slecht zijn, en dan de 3in1 dingen van Action rondom omdoen voor het land, snap jij dat????? Verward Verward Verward


prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:18

Ik snap ook heel veel niet Haha!, bijvoorbeeld waarom iemand denkt dat een lapje stof, wat een (niet-elastische) bandage nou eenmaal is, een pees die een trekkracht van zo'n 25.000 kg aan kan zou kunnen ondersteunen Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:25

waarom intensief rijden met dit warm weer Verward

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:32

Nou, omdat als je wedstrijd hebt op een warme dag ook gewoon moet rijden. Hoeft niet gelijk een volle training van een uur of wat te zijn, maar iets korter gaat het paard en de ruiter echt niet dood aan. Goed drinken (geldt dus weer voor beide), electrolyten, en gewoon rijden!! Niks mis mee. Hoe dacht je anders hoe de paarden in Athene dat straks gaan doen als die nu niet rijden omdat het een beetje warm is?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:34

ja in zon geval eleonoor wat een moeilijke naam Verward
maar als je geen wedstrijd hebt, kan je toch even goed wachten tot het afgekoeld is Bloos
mag je op dressuur wedstrijden met bandages rijden?
op wedstrijd gisteren mochten de paarden geen bandages om bij de proef die ik reed Verward

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:35

In dressuurproeven mag je nooit beenbescherming om pharagirlke Lachen

Extremely rare and Beyond Compare

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:39

ooh Bloos!
weer wat geleerd vandaag Bloos!
wist het echt niet...Waarom maken ze dan witte bandages als ik vragen mag Verward

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 08:09

Omdat dat chique staat met losrijden en eventuele prijsuitreikingen en shows, Phara Lachen

Ik denk dat een bandage wel degelijk meer ondersteuning geeft; of het nu een pees, spier, of een stuk hout is waar je een bandage om heen draait, het wordt als het ware meer "gestut".

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:33

pharagirlke schreef:
wist het echt niet...Waarom maken ze dan witte bandages als ik vragen mag Verward


waarschijnlijk (buiten die wedstrijden) met de simpele reden: mensen vinden wit mooi staan. Eigenlijk om dezelfde reden dus als er zwarte, grijze, blauwe, rode etc zijn...


Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:36

Mja die bandages met neopreen worden pas echt warm, heb altijd gedacht dat die evensnel terug zouden verdwijnen, maar nee lijk ze steeds meer te zien... toen ik ze de eerste keer dacht moest ik ook meteen aan die duikpakken denken die sommigen droegen tijdens duikles, dus ik had meteen zoiets van ohoh dat kan toch niet goed zijn...

Wat betreft die discussie van steun. Ik heb altijd het idee dat ze er zijn om te beschermen tegen problemen van buiten af. Maar een tijd geleden had een kennis een paard met peesproblemen en die werd na de revalidatie van het paard geadviseerd om hem vierkant te bandageren als hij zwaar aan het werk moest om de STEUN. Het is dus toch nog iets waar meningen erg over verdeeld zijn blijkbaar. Een andere dierenarts, die dat er gewoonlijk bij kwam, vond het dan weer onzin. Van een dierenarts zou je toch wel verwachten dat hij weet hoe de anatomie etc van een paardenbeen is, en dus ook of een bandage al dan niet steun geeft?

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:39

ook verschillende dierenartsen hebben een verschillende mening... Zou dat eigenlijk niet ooit eens onderzocht zijn? Het is toch iets wat genoeg mensen bezighoudt...


Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:39

Fonnie schreef:
Bandages geven wel steun hoor... Tape je eigen benen maar eens in met die bandages...


Dan doe je dat wel een beetje strak.
En een paardenbeen zit heel anders in elkaar dan een mensenbeen .

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:40

alles is warm met dit weer... k rijd nu ook maar max n half uurtje... gewoon flink afspuiten na t werk.. (dr benen spuit ik altijd af na t rijden..)

k denk dat zowel peesbeschermers als bandages erg warm zijn.. maar zonder bescherming rijden is geen optie voor mij.. k denk dat t weinig kwaad kan als ze ong 45 minuten om zitten..

Voor de rest discussie over of bandages steun bieden of alleen bescherming.. ga k niet meer over beginnen.. staan zat topics over.. en al lees je ze allemaal door.. ben je er nog niet uit omdat de meningen zo verdeeld zijn...

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:41

Megantjuh schreef:
Het geeft steun op het moment je je gewricht intaped, zoals een enkel pols of knie.. Maar als je alleen je kuit of je onder arm intaped geeft het echt geen steun hoor. En dat is wat je bij je paard doet, want als je wel het gewricht intaped kan hij toch niet meer normaal lopen?!


Bandages zijn officieel om de kogel te beschermen, dus de kogel moet weldegelijk deels gebandageerd worden.
Tenzij je ze voor de lol omdoet, maar daar zie ik het nut niet van in.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:43

Tanjake schreef:
Klein vraagje... gebruiken jullie dan bij alle bandages onderlappen, of gebruiken jullie gewoonweg enkel elastische bandages?


Elastische bandages zonder onderlappen knellen de bloedtoevoer in de benen af.

prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:24

PriscaZ schreef:
ook verschillende dierenartsen hebben een verschillende mening... Zou dat eigenlijk niet ooit eens onderzocht zijn? Het is toch iets wat genoeg mensen bezighoudt...


Ik zal het binnenkort eens aan Hans van Schie vragen als ik daar kom, hij is pas cum laude op peesproblemen gepromoveerd, dus zijn mening zou wel eens de juiste kunnen zijn Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:24

Locanda"]
Elastische bandages zonder onderlappen knellen de bloedtoevoer in de benen af.
[/quote]

Uhu I know, daarom dat ik het ook zo vroeg. Elastische bandages krijgen altijd onderlappen onder. Maar bijvoorbeeld fleece niet (onterecht blijkt), dus ik vroeg me af of ze het bij alle bandages gebruikten.

[quote="PriscaZ schreef:
ook verschillende dierenartsen hebben een verschillende mening... Zou dat eigenlijk niet ooit eens onderzocht zijn? Het is toch iets wat genoeg mensen bezighoudt...


Ja dat die mensen ook verschillende meningen hebben snap ik, maar het is vooral dat laatste dat ik bedoelde. Beenbescherming wordt zoveel gebruikt... ik heb het misschien een beetje raar geformuleerd

Machie

Berichten: 15996
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:16

doen jullie dat echt allemaal? Die hete pezen gelijk met koud water afspuiten? Mijn paard stap ik altijd eerst uit zonder peesjes, dan koelen ze al wat af, en daarna even met een handoek erover, en dan pas spuit ik ze af.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:21

zonder peesjes nog wel?

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Machie

Berichten: 15996
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:34

ik rij met peesjes, dan uitstappen zonder, dan even met een handoek erover, en dan afspuiten.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:35

Ik heb niet echt door wat peesjes zijn.
Peeskappen, strijklappen, pijpkousen?

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 120 bezoekers