pony zo ongeveer oververhit

Moderators: Just_Sannee, Amaryllis, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

My Dominique

pony zo ongeveer oververhit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 00:28

lodewijk (zwarte shetlander )
heeft het met dit weer nogal moeilijk, hij staat de hele dag op de wei, (incl schaduw waar hij wel in staat)
maar hij heeft het gewoon echt zwaar met deze hitte
hij staat te hijgen en te puffen, (naast de waterbak) zodat hij lekker vaak wat kan drinken
maar toch is het gewoon echt sneu
we hebben hem al extra laat laten scheren, dus ook een deel van zijn zomervacht (aangezien die abnormaal lang is) dit jaar gaat het al wel beter, maar om hem nu weer te gaan scheren Verward (hij heeft al wel weer aardig wat haar gekweekt)
vorig jaar spoten we hem 3x per dag af, maar nu staan ze op het land (een stuk verder) dus dat gaat niet zo gemakkelijk meer.
iemand anders nog tips om hem te koelen? (overdag binnenzetten is ook zo sneu, omdat dan alle 3 de paarden naar binnen moeten)
ik gooi met water bijvullen wel eens een emmer over hem heen, (vind hij niet zo leuk) maar dan gaat het wel weer een tijdje goed.
hij begint er ook zwaar van te ademen, terwijl hij verder met grote weersveranderingen nergens last van heeft.

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 06:00

Als hij een lange vacht heeft, zou ik hem toch maar scheren, wel heel goed in de gaten houden dat hij het dan koud kan krijgen. Een emmer water over hem heen gooien zou ik niet doen, omdat als het water verdampt is, of aan het verdampen is, hij het warmer heeft als eerst.

M2+1

stekelroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:59

Als ie echt last heeft van de hitte ,zou ik het toch overwegen om hem op het heetst van de dag (tussen 12 en 3 uur) even binnen te zetten . Ook paarden kunnen een zonnensteek krijgen .

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:19

Bijou ademt ook weleens zwaar als het warm is.. tijdens het poetsen Vork
Dan spons ik dr altijd even af en dan is het klaar..
net als stekelroosje zegt, mischien kan je hem tussen 12 en 3 even binnenzetten..

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:23

Een witte gaasdeken erover zou wel eens goed kunnen helpen. En heb je z'n manen (als die lang zijn) al in vlechten?

"They say the snow on the roof is too heavy; they say the ceiling will cave in. His brains are in terrible danger!"

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:48

Inderdaad een dunne lichtgekleurde deken.. Ik heb zelf heel donker haar, en als de zon erop schijnt is dat kokend heet..voor je pony is dat hetzelfde

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie