lopend skelet, hoe op te lossen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:42

Nee je moet ze blijven voelen, als je ze kan zien is ie te mager..


Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:46

Ja, je moet ze enkel kunne nvoelen. Want als je ze kan zien is hij idd nog te mager

Igor ♥ Gitan
Rietje +05/10/2009 Rust in vrede meid
[IM] Riet meid ik mis je

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:20

Scherps schreef:
ja pulp brok met maïs meel. Ik heb een haflinger hengst die 24 uur op het land staat krijgt nu 7 kilo voer, ander hou ik totaal niets over.
Ook heb ik een muil ezel die last heeft van anorexia deze staat ook in een vet land maar aankomen echt niet.

pfffrrrt.. Lips are sealed
Een muilezel met anorexia..? Haha! Clown

bubbelbee
Berichten: 61
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: nieuwe niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:44

wormen of een probleem met de tanden zou heel goed kunnen.
een goede wormen kuur, en kijken of er wormen in de ontlasting zitten.
Dit kun je goed zelf doen.

anders misschien een probleem met de kiezen waardoor het die rniet genoeg voedsel binnen krijgt in de wei. even laten nakijken door de dierenarts!

Lous

Berichten: 24237
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 23:18

Wat ik ook gehoort en gezien heb dat hielp is brinta erbij voeren,kan gewoon door de slobber en zou eventueel ook nog gewoon droog kunnen.Veel succes ermee verder in ieder geval.

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:52

Lintworm, en idd iets met de tanden, daar zou ik even naar kijken. Lachen

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:55

Bij mijn paard is er waarschijnlijk iets mis met zijn tanden..

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:36

Nou ik vindt dit een vrij normaal verhaal wat ik ken!!
Een paard bij ons op stal was ook met 2 jaar al 1.74 en ook zo mager als een lat die paarden krijg je gewoon niet dikker!!!
Die gebruiken al hun energie en eten om in de hoogte te groeien en worden op latere leeftijd pas wat voller.

Vaak blijven ze zo tot ong 5 jaar zo slap als een vaatdoek en worden ze dan pas wat voller en bespierder...
Wel heel goed uitkijken dat je met rijden enz..
Heel rustig aan doen omdat ze zo slap zijn dat je ze heel snel aan gort rijd!!
Ik zou met zo'n paard minstens wachten tot d'r 4de jaar met inrijden dan heb je de grootste kans dat ze ook wat bespierder worden!!
Ik zou hier heel rustig mee aan doen met dit paard zeker niet overvragen en rustig laten groeien....

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:52

Ik zou er toch een DA bij halen. Het paard van mijn vriendin was ook heel mager, vrat alles wat los en vast zat, maar werd steeds magerder.. DA er bij geweest, allerlei onderzoeken etc. Uiteindelijk kwam er uit naar voren dat hij een soort spierziekte had (soort ms bij mensen) en moest ze hem laten inslapen omdat er geen behandeling meer mogelijk was. Waarschijnlijk als we het eerder hadden geweten had het paard nog met kuren behandeld kunnen worden. Ook dit was een vierjarig paard met nog niet eerder vertoond ziektebeeld.. En dat wil je niet meemaken..

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:27

misschien kun je Woestein hier op bokt even pb-en. zij had problemen met d'r haf en was ook bezig met van alles om hem vol te proppen maar niks werkte. nu krijgt hij iets waar hij maar weinig van hoeft te hebben en hup hij ziet er goed uit.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:18

astridh schreef:
Ik zou zelf eerst een dubbele dosis ontworming geven. Dan gebit laten nakijken. Door gebitsproblemen kan het zijn dat het paard onvoldoende voedingsstoffen op kan nemen doordat het voer niet gekauwd wordt.

In het voer zou ik een goede kwaliteit hooi geven, zo veel als het paard lust. Verder moet het bij een paard dat weinig werkt met 3 a 4 kg goede brok en als toevoeging subli energymix voldoende zijn. Maar een check van de DA kan nooit kwaad.


Jordy was ook nooit echt dik geweest, moet nu nog echt moeite doen hem op gewicht te houden, maar hij werd vorig jaar ook ineens nog magerder.
Heel veel brok, hooi en kuil hielp niet, hij vrat als een bootwerker, maar niks aankomen. Ook op een erg volle wei niet. Hij is toen helemaal nagekeken, en het was toch, ondanks dat hij zoveel at en schijnbaar goed at, zijn gebit. Hij at alles op, maar kon het niet goed kauwen, slikte alles zowat heel door, waardoor hij niet genoeg voedingsstoffen op kon nemen.

Jordy krijgt ook 4 kg brok op een dag, meer was volgens de DA onzin, hij zou toch niet meer opnemen. Verder krijgt hij zoveel hooi als hij wil, kuil ook, maar dat vreet meneer met tegenzin....

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers