Pony in de aanval

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosch

Berichten: 36665
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:29

Hmm, leg de zweep een tijdje in haar stal..Lachen en probeer het dan nog eens! sterkte!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 21:45

Ze SMS't terug:

Ze lopen dag en nacht op het land, zelfs in de winter.

Roosch

Berichten: 36665
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:46

Marsje schreef:
Ze SMS't terug:

Ze lopen dag en nacht op het land, zelfs in de winter.


Oef! Dat is minder! Bloos
Probeer haar langzaam eraan te laten wennen, zodat ze kan zien dat het geen pijn HOEFT te doen Lachen

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 16:23

Ik weet het, haal een oude topic omhoog, maar hier ben ik om te antwoorden. De pony is 6 jaar en heeft nog nooit zo op een zweep gereageert. Ik wou haar longeren, omdat ik zag dat ze wel wat beweging mocht hebben. En op het moment dat ik de zweep omhoog hou gaat ze in de aanval. Daarvoor had ik de zweep gewoon tussen de benen ingeklemt om haar een halster om te doen met een lange lijn er aan. En geloof me, ik vond een ruime 400 kilo-woede-aan-een-stuk iets te veel van het goede. We hebben 3 jaar keuringen met haar gelopen en daar gebruik je de zweep om haar aan te sporen (niet om te slaan natuurlijk). Nog nooit heeft ze wat gedaan daarmee. Ze at de zweep bij wijze van spreke gewoon op. De verzorgsters zijn ook uit gesloten, die durven niet eens bij haar in de buurt te komen (ze is alleen maar een beetje opdringerig meer niet). Zonder zweep is het een schat van een dier en loopt ze je de hele tijd achter na en kan je van alles met haar doen. Maar dit vond ik een zeer rare en vreemde reactie van haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:21

Ze bedoelt toch met longeren? dat dr paard haar dan aanvalt?
Dat doet die van mij nl ook Scheve mond
zodra ik naar haar schouder wijs.. rent ze naar binnen, recht op me af.
en rent dan langs me. Eerst deed ze het ook bij los gooien.. toen een keer rende ze bokkend op me af en heb ik r een mep gegeven met de longeerzweep. Kon me echt niet schelen of het wel/ niet slim is, maar ik wilde graag uit het ziekenhuis blijven. Sindsdien heeft ze het niet meer gedaan, en met longeren gaat het nu ook veel beter.