Hoe laat je je vallen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:42

grandeur schreef:
Dat jullie nog tijd hebben om na te denken hoe je valt tijdens het vallen Haha!

Ben, tot op heden ( *LOL* ) 1 keer van mijn merrie gevallen, en toen werd ik écht gelanceerd, het enige wat ik me nog herinner is het "zweefmoment" Haha! en daarna "AAAUUUU" maar meer ook niet...


Ik ben in 1 jaar tijd 1 keer van mijn verzorgpony afgevallen. Ik had toen echt een bom zelfvertrouwen, zou er toch niet afvallen. Ben er door haar boktoeren ook nog nooit afgevallen, evenmin door dr steigerzooi. Ze kan alles doen, behalve zelf omvallen. Ik ben me echt lamgesschrokken,ik lig op de grond en zie zo'n beest op een haarbreedte afstand naast me neer denderen... Scheve mond Ik had een bont en blauwe rug, flinke koppijn en was duizelig. De pony rende verder, een vriendin heeft dr toen nog even naast gelopen omdat ik er echt even niet opkon. Beest wilde alleen maar wegrennen enzo. Na een rondje ben ik er opestapt, begon ze onwijs te bokken en te stijgeren. Ze was zelf dus ook behoorlijk angstig geworden, ik dacht eerst dat ze eht met opzet had gedaan Rolleyes

Nou ben ik laatst ook in de sloot beland door Sunny ( = mijn verzorgpony) We moesten eerst het spoor over, en vervolgens een drukke weg over. Ze is niet 100 procent verkeersmak, maar ik heb haar altijd goed in de hand en voel haar goed aan. Zo ook deze keer, allemaal vrachtwagens motoren en fietsers.. bestelbusjes eetc.. Ze raakte dus helemaal in paniek en wilde zo die weg op rennen, dat heb ik tegen kunnen houden, toen ze achteruit begonnen te lopen en in paniek half omdraaide vielen we samen in de sloot. Ik zat er nog op, met knikkende knietjes. Natuurlijk is er niemand die je komt helpen, gewlukkig kon sunny er uit zichzelf uit komen. Alles echt in een fractie van een seconde, maar ik heb er echt met knikkende knieen opgezeten, tot halverwege het bos toe. Ik ben trouwens wel zonder ongelukken het kruispunt overgestoken, daar wil ze nogal eens stijgeren voor wachtende auto's...
Nou moet ik zeggen dat de sloot wel heerlijk zacht valt, moet je ook eens proberen Haha!
Als ze echt op hol slaat laat ik haar liever tegen een boom aan lopen dan het kruispunt opschieten. Moet er niet aan denken dat er iets met haar gebeurd.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:30

Mij is gezegd dat je niet moet proberen om te blijven hangen, maar je jezelf juist moet wegduwen van het paard. Daarna plat blijven liggen totdat het paard weg is, of stilstaat.

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:49

Ik val altijd met mijn gezicht in het zand Haha! heb een keer gehad op een ponykamp toen ging de bliksemflits links langs mijn paard af, alle paarden sloegen op hol, op een gegeven moment raakte ik een beugel kwijt en dan is het gedaan he. het was op een ruiterpad naast een fietspad. ik was alleen aan het denken ik moet niet rechts vallen op het fietspad. toen ben ik er links afgevallen. ik ben even weg geweest toen ik bijkwam zag ik net een paard over me heen springen en eentje recht op mij afkomen. ik ben toen maar snel naar een boom gekropen. Mijn arm was uit de kom (gelukkig weer teruggeschoten), ik had een hersenschudding en er heeft een paard op mijn linkeronderbinnenbeen Verward gestaan of getrapt. Ik weet dus niet of het dit paard was waar ik op reed. Daar heb ik nog steeds een klein stuk geen gevoel meer. Mijn vriendin kwam met haar hoofd tegen een boom aan (had gelukkig wel een cap op) en had een paardenhoef op haar rug staan.

Maar ik van dus altijd met mijn gezicht in de zand, moet toch eens wat beter gaan oefenen met vallen Haha! Haha! Haha!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:48

Ik laat me altijd zó vallen dat ik verkeerd terecht kom... Tong uitsteken

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:50

Ik heb vroeger op judo een tijd gezeten en zo heb ik geleerd mijn val op een goede manier te breken. Ik heb hier zeker veel aangehad.

gr

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:26

Fitzroy schreef:
En dan vragen ze bij de EHBO ook nog: hoe bent u gevallen? Ja, als ik dat zou weten , ik kwam verkeerd neer anders zat ik hier niet Knipoog

Ook een leuke is wat is er gebeurd als je nog midden tussen de balken ligt.

Val-les zou veel meer gegeven moeten worden maar is in NL nog redelijk onbekend.
Ontspannen is het beste plan maar dat valt niet mee als je in een angstige situatie zit.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 02:40

Bij zowel helemaal ontspannen, als kin op de borst doen vraag ik me altijd af of je dan niet makkelijk je nek breekt. Scheve mond Wat is wat dat betreft nou het minst gevaarlijk?

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 10:32

Dat vroeg ik me nu dus ook af ?

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 05:26

Guinevere schreef:
Bij zowel helemaal ontspannen, als kin op de borst doen vraag ik me altijd af of je dan niet makkelijk je nek breekt. Scheve mond Wat is wat dat betreft nou het minst gevaarlijk?

Sorry voor het schopje maar ik wil hier zo graag antwoord op ...

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 07:03

Misschien kun je een nieuw topic openen met die vraag? Je hebt kans dat mensen dit oude topic niet meer lezen Knipoog

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:35

toppunt van vallen:
ziiten dromen terwijl je achtjes draaf met in het midden 2 balkjes
paard stopt tussen de balkjes, en je kukelt er mooi haal langzaam vanaf
Haha!
of, tijdens een dressuurproefje, tijdens inrijden spring je aan in linkergalop, geeft een tikje en pony bokt
tijdens de proef spring je aan in rechtergalop, en op het punt waar je tijdens het inrijden een tikje geeft spurt je pony al bokkend weg, maakt een scherpe bocht waardoor ze elf op haar knieen beland, springt recht en laat jou achter Haha!
of, in een wei, zonder zadel, iemand heeft het paard vast, en laat hem los, je wordt bang en wilt er afspringen,spring je net in een kuil, dat doet dom Haha!
of, je springt opver een hindernis, en je eindig t in de nek van hetpaard achter zijn oren
5 minuten leter spring je weer en kukel je ervan Haha!
paardje schrikt van een toeterende vrachtwagen, schiet weg, en je valt eraf
5 minuten later weer zo, maar dan doe je je ogen dicht en klem je je vast aan zijn hals Haha!

das alles ongeveer
nee nog een
met een paardje spring je, hindernis wordt gaatje hoger gezet(op 40 cm ofzo)
paardje wordt te enthousiast, springt te vroeg aan in galop, springt met een magajump over het hindernisje (waar je uiteraard een halve meter chterblijft)
jij klapt achterovr, en dan voorover, en hangt aan de hals van het paard
ziet al weer het scenario dat je gaat vallen en blablabla, doet je ogen dicht, en paardje stpt aan de bakrand, dan laat je je maar glijden

nog nooit iets ernstigs meegemaakt,en achteraf wel grappig Haha!