Rijjasje: wol of wasbaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Rijjasje: wol of wasbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 13:03

Aangezien ik nu officiƫle wedstrijden ga starten, wil ik eigenlijk een nieuw rijjasje. Die ik nu heb is enigszins modelloos. Ik ben net bij van Rijs geweest en heb daar de Pikeur Diana gepast. Die hebben ze in wol en in een wasbare versie. De wasbare versie is zo'n 80 euro goedkoper. Nu is mijn vraag: is wol 80 euro meer waard, en waarom is het beter of echt alleen mooier?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:05

Neem de wasbare. Is in de zomer minder warm dan de wollen, kan je lekker zelf handig wassen en ziet er net zo netjes uit. Scheelt toch weer 80 euro. Velen ken ik met het wasbare jasje, diegene met een wollen jasje zijn juist verontwaardigd dat ze niet wisten dat er ook een wasbare variant bestaat. Kan je voor het geld een mooie blouse kopen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:07

Ik heb de wasbare versie, echt ideaal OK dan!
Zit lekker, mooie pasvorm, is niet te warm in de zomer, en echt makkelijk te wassen op 30 graden met een fijnwasmiddel.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:12

Ik heb ook de wasbare. Is goedkoper, praktischer ed. Anders bedaal je bij aankoop niet alleen fiks meer, maar ook nog elke keer stomerij kosten en ik moet zeggen dat ik met mijn wasbare versie 100% tevreden ben.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:25

Ik heb gisteren een nieuwe Pikeur gekocht. Eerst had ik de wollen aan en toen de wasbare. Aangezien ik een arme student ben toch maar de wasbare gekocht... Alvond ik de kleur van de wolle wel een stuk mooier

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:26

kimmy schreef:
Ik heb gisteren een nieuwe Pikeur gekocht. Eerst had ik de wollen aan en toen de wasbare. Aangezien ik een arme student ben toch maar de wasbare gekocht... Alvond ik de kleur van de wolle wel een stuk mooier


de kleur zie je alleen als je er dichtop staat.. Nou is dat dus niet het geval als je aan het rijden bent.. Knipoog

Ik ga ook voor de wasbare versie, scheelt een stuk in de prijs!!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:31

youngster schreef:
de kleur zie je alleen als je er dichtop staat.. Nou is dat dus niet het geval als je aan het rijden bent.. Knipoog

Ik ga ook voor de wasbare versie, scheelt een stuk in de prijs!!


hoop ik Haha!... ik heb weer een blauwe gekocht, maar de wollen was een stuk mooier 'helderder' blauw!! Maar het was zo'n groot verschil tussen de prijs, dat ik die goedkope mar gekocht heb!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:35

ik heb ook de wasbare !!
heerlijk!
ik had zo'n hekel aan de stomerij!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:04

Ik heb ook de Pikeur Diana, de wasbare, erg fijn is dat! Daarom raad ik je de wasbare aan!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:21

Dus als ik het goed begrijp heeft zo'n beetje iedereen een "wasbare"... Haha!

Zijn jullie dan allemaal zulke viezerikken dat je na iedere wedstrijd je jasje in de machine gooit om de volgende proef were fris en vrolijk met citrus-mandarijnen-waterval-geur te starten?

Ik heb een Kentucky, donkerblauw, wol, in de afgelopen 10 jaar misschien 3 x naar de stomerij gebracht.... Gewoon even afnemen met een doekje met azijn, of ophangen in de badkamer als je aan het douchen bent.

De kleur van wol is veel mooier en dieper. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:30

GeJe schreef:
Zijn jullie dan allemaal zulke viezerikken dat je na iedere wedstrijd je jasje in de machine gooit om de volgende proef were fris en vrolijk met citrus-mandarijnen-waterval-geur te starten?



Nee hoor, na de proef gaat hij weer z'n hoes in.
Ik was hem pas als hij echt smerig is.

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:49

Ik heb een wollen, had hiervoor een wasbare synthetische, maar die was veel warmer! Wol neemt lekker vocht op, dus je wordt zelf niet zo nat, althans, dat is mijn ervaring.
Ik wil dus niet anders meer dan wol.
En na een wedstrijd laat ik hem lekker uithangen een dag of twee en dan gaat de hoes er weer om en dan in de kast en dan hoeft hij ook helemaal niet zo vaak naar de stomerij. Hij gaat hooguit 1 keer per jaar eigenlijk, soms is het al weer anderhalf jaar geleden datie gestoomd is.
Als er haren of stof of zitten borstel ik die er met de klerenborstel vanaf en dan isie weer als nieuw!
Ik heb een Pikeur Diana en heb de wollen en de wasbare variant in de winkel aangehad. De wollen viel veel soepeler en zat dus ook lekkerder, stond mooier en ik vond de kleur inderdaad ook mooier.
Kortom, nogmaals, ik zou zeker weer voor wol kiezen!

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:57

Ben ik dan de enigste met klotsende oksels op een wedstrijd. Ik red het echt niet om mijn jasje maar 1x per jaar te laten stomen, ik breng hem zeker na 3 wedstrijden weg om te laten reinigen.....Volgende wordt ook een wasbare.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:00

Ik heb ze beide gepast, ik vind de wollen wel lekkerder zitten. Deze heeft een elastische rug en dat is toch wel prettig vind ik. Bovendien had ik voor de wasbare een maat groter nodig, omdat die te krap zat op m'n schouders.

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:06

Ik heb ook een wollen pikeur, mag van de zomer wel warmer zijn, maar vind hem toch prettiger zitten.

Voor de liefhebbers heb ik nog een zwarte wollen te koop Schijnheilig