wat vinden jullie van deze trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 22:29

we gaan als het goed is zaterdag kijken en idd als het onderstel niet goed is gaat de koop niet door. En we vinden het idd leuk om dingen zelf te maken of op te knappen Lachen ik laat het jullie ngo wel weten wat het geworden is.

Lies1

Berichten: 108
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 08:09

Het onderstel zal wel niet gegalvaniseerd zijn. Dus snel roest vorming, en het aangezicht is ook minder mooi (eigen mening).
Ik zou doorsparen voor eentje met een gegalvaniseerd onderstel.

ikke

Berichten: 37569
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:17

Lies1 schreef:
Het onderstel zal wel niet gegalvaniseerd zijn. Dus snel roest vorming, en het aangezicht is ook minder mooi (eigen mening).
Ik zou doorsparen voor eentje met een gegalvaniseerd onderstel.

Als je dingen kunt opknappen, dan kun je ook dingen in een zinkbad stoppen.
Ik heb hetzelfde gedaan met een Westfalia. Wrak gekocht, gedemonteerd, alles opnieuw gegalvaniseerd, nieuw hout en daarna de boel opgebouwd. Heeft inkl de wagen 3000 euro gekost, daar kun jij mij geen nieuwe Westfalia voor leveren en dat is wel de staat waarin hij ondertussen verkeert.

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:28

je kan hem wel opknappen..
maar ik denk dat je dan uiteindelijk aan het geld wat je daar aan kwijtraak..
zo een betere trailer kan kopen van dat geld Lachen

Dees

Berichten: 18918
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:41

Puur economisch gezien heeft opknappen van een dergelijke wagen helemaal geen pluspunt; deze wagen zal opgeknapt misschien nog eens 160 euro opleveren, maar daarmee verdien je de kosten van het fatsoenlijk opknappen echt niet terug. De mensen die met zo'n ding achter hun auto willen rijden, zijn eigenlijk haast niet te vinden.

Dit is een enkelasser, en dat maakt dat elke beweging die het dier in de aanhanger maakt, rechtstreeks te voelen is via de dissel en trekhaak op het onderstel van je auto.
Met een Tandemasser (4 banden, maar 2 stangen waar die banden aanzitten ([naam verwijderd] niet thuis in technisch jargon) voel je veel minder in de auto van de bewegingen van het dier.

Je kan je terecht afvragen welk effect de bewegingen van het dier in een enkelasser hebben op de kwaliteit van het onderstel van het trekkende voertuig. Vandaar mijn opmerking: goedkoop is vaak duurkoop. Jij nu een goedkope wagen, jij straks vette nota vanwege afkeuren automobiel. Het is maar wat je liever hebt.

Voor een 1.500 euro kan je best een aardige veewaardige trailer kopen; veiligheid boven alles. Misschien kun je je dat niet helemaal veroorloven, maar dat mag geen reden zijn om met een dergelijk gevaarlijke aanhanger de openbare weg op te gaan. Want de problemen van dit karretje zitten dus JUIST in het onderstel. Dit is geen veewagen anno 2004. Dit kan gewoon niet meer.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:45

Wow idd wat een gare bak.....als je dan toch wil opknappen, dan zou ik een ander frame kopen, want dit is echt helemaal niets meer

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:18

Ik vind dat je weinig kunt zien aan de foto. Hij ziet er oud uit, dat wel. Maar wie kan zien of het hout verrot is, of al het metaal uit elkaar valt? Ik weet niet of je hierover zomaar kan oordelen vanop de foto. Ik alleszins niet.

Wat wel waar is, is dat het een hele donker karretje is. Maar als julle echt handig zijn, dan kunnen jullie misschien ook op een geschikte plaats wat hout vervangen door pastieke ramen? En misschien de laadklep aanpassen, maar dat zal wel moeilijker zijn.

Je moet gewoon echt gaan kijken. En eventueel laat je hem toch eens nakijken door een echte trailer-bouwer.

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 13:04

We gaan idd kijken samen met een trailerbouwer.
Zoals ik ook al eerder heb gezegd wij kunnen gratis aan goed hout, ijzer/staal en verlichting komen dus dat is het probleem niet.
Maar we zien het zaterdag wel misschien ziet hij irl er idd niet meer goed uit.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:06

Hoe wil je daar een paard inkrijgen? Hij lijkt me echt super laag.

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:55

Kijk uit: onderstel is nog goed zeg je.

Tja leuk verkooppraatje, soms is het niet goed te zien of zo'n bodem nog wel gewicht kan dragen (denk aan urineplekken-->rotting).

Ik zou nog even doorsparen voor een ander leuk 2e handsje want als je pony toch door de bodem zakt sla je jezelf voor je hoofd!!!

En ja goedkoop is vaak duurkoop!

Berdy

Berichten: 17
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 00:30

Er zitten ook geen ramen in, voor je paardje is het wel zo fijn als er ramen in de trailer zitten.

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 10:05

Kliko: Er moet een shetlander in en geen paard.

JudithM: Dit kan ook met een 2ehandsje gebeuren, maar we laten er een trailerbouwer ook naar kijken.

Berdy: Ramen kunnen we er altijd nog in zetten Lachen

En het is nog geen zaterdag Haha!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:13

Phoe het lijkt me een link dingetje!
Goed na laten kijken.
Want ik neem aandat je vast niet mee wilt maken dat je paard midden op de snelweg mee kan lopen
Verder is het een echte opknapper *LOL*

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:53

en? wat is het geworden? Ben wel benieuwd!