is dit zwartwerken (zwartverdienen)???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 10:31

Contant betalen hoeft niet perse te betekenen dat het zwart is. Bij mij op stal wordt er zowel contant betaald als via de bank. Het is de voorkeur van de betalende klant. In dit geval staan er gewoon 5 volle boxen op papier, ook al betalen sommige hun pensiongeld 'zwart'.

Wat jij bedoeld is dat je bang bent dat als het zwart is en de BD komt erachterm dat hij op kan doeken en jij een andere stalling moet zoeken??
Zon vaart zal dat niet lopen denk ik. Een stal met 15 paarden heeft idd vergunningen nodig en dus zal hij minstens de helft van zijn paarden op moeten geven aan de BD, anders klopt het niet met zijn vergunningen.

Hij krijgt een boete voor de rest (als ze erachter komen). Maar opgedoekt wordt het niet, tenzij de boete zo hoog is dat hij de boel moet verkopen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 10:42

Citaat:
Contant betalen hoeft niet perse te betekenen dat het zwart is. Bij mij op stal wordt er zowel contant betaald als via de bank. Het is de voorkeur van de betalende klant. In dit geval staan er gewoon 5 volle boxen op papier, ook al betalen sommige hun pensiongeld 'zwart'


Dat is bij ons op stal ook zo, sommige betalen contant, anderen over de bank.
Ik doe het automatisch over de bank, lekker makkelijk hoef ik er niet aan te denken wanneer nu de maand weer om is en geen geld opzak te hebben.
Maar die contant betalers zij niet zwart.

Op mijn vorige stal was het zeker weten zwart, hij had zelf 2 paardjes en ik was de enige pension klant Lachen
Betaalde ook altijd contant.
Maar daar kraait geen haan naar.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:24

Feetje schreef:
Goh, ik ken een stal hier in de buurt die staan geregistreerd als fokkerij, omdat het bestemmingsplan aangaf dat er op die plaats landbouwgebied moest zijn.
Wel raar dat het laatste veulen 3 jaar geleden daar is geboren en ze wel 30 pensionklanten hebben staan.
De bak staat geregisteerd als "stro-opslagschuur" en de rest van de stallen is zonder vergunningen gebouwd...
Grietje daar geeft ook nog lessen waar ze verder niks van aangeeft (heeft ze me zelf verteld), en ze verdienen nog genoeg met mensen die voor 10 euro per uur in hun "stro-opslagschuur" komen rijden.
En volgens meneer de jurist hier in het dorp kun je die mensen gewoon aangeven bij de belastingdienst...

Dit lijkt mij wel redelijk zwart, maargoed, als er verder niks aan de hand is...
Het veranderd natuurlijk als er klanten met ruzie zijn weggegaan, dan moet je stalhouder misschien toch een beetje oppassen...


Welke stal is dat dan?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:29

Okkie, het lijkt me niet echt verstandig dat er namen van stallen geroepen gaan worden, dat lijkt me meer iets voor PB.

Het lijkt me stug dat dat zwart is. Iedere zoveel jaar komt de gemeente de huizen schatten voor de OZB en dan zien ze echt wel of er 15 paarden bij staan. Ik zou me er niet druk over maken. Als het daadwerkelijk zo zou zijn dat de belastingdienst komt, ben jij je paard niet kwijt. Het is nl. JOUW paard en niet dat van hun. De belastingdienst kan alleen beslag leggen op de spullen van de pensioneigenaar, niet op de dieren van andere mensen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:57

imker schreef:
Okkie, het lijkt me niet echt verstandig dat er namen van stallen geroepen gaan worden, dat lijkt me meer iets voor PB.


Heb het al op msn gehoord Knipoog