gelpad,bontje of niets

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:16

MissJ schreef:
Ik heb alleen een dekje onder mijn zadel, maar ik dacht juist dat een extra bontje de druk betere verdeelt en de paardenrug extra beschermt, dus ik zit erover te denken om er wel 1 aan te schaffen.
Ik vind gelpads ondingen, ze gaan vaak schuiven en dan is het alleen maar slechter voor de paardenrug, ipv beter.


Klopt helemaal!
Een bontonderlegger verdeeld de druk per cm2 nóg beter dan een goed passend zadel alléén. Raar maar waar. Dit is uit een test gebleken ...

It's not how many times you get thrown
It's how many times you get back on


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:22

zo raar vind ik dat niet. Een bontje heeft een "ruwere" ondergrond en vangt uiteraard de klappen op.

Ik heb ook het gevoel dat mijn zadel NOG steviger ligt.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:28

Tyrza schreef:
zo raar vind ik dat niet. Een bontje heeft een "ruwere" ondergrond en vangt uiteraard de klappen op.

Ik heb ook het gevoel dat mijn zadel NOG steviger ligt.



Ja bij mij dus ook, Ynz heeft echt een superronde rug, zadel schoof allicht wat, maar nu niet meer Lachen

It's not how many times you get thrown
It's how many times you get back on

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 08:35

Ik dacht dat je een bontje onder het zadel moest leggen en het sjabrak op de rug, dit omdat er een model van een zadel in het bondje zit en aan de zijkant zit een bonten rand. Verward als je het op de rug van het paard legt en daarop je sjabrak dan zie je het randje toch niet? En het lijkt mij ook niet prettig, of zie ik dit nu totaaaal verkeerd. Scheve mond Ik heb een bondje die is aan de onderkant dus bont, zijkanten zit een bonten rand en de bovenkant is zwart.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 08:54

Ik heb een schabrak en daarboven het bontje.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:47

Ik heb een soort sandwich: zadel-bontje-shabrak
Ben erg blij met het bontje, Bill wil nog wel eens gek doen, en soms stuiter ik dan, en dat bontje vangt dan toch mooi de klappen een beetje op.
Ben geen superruiter, dus dit stelt me dan een beetje gerust wat betreft de rug van mijn maatje Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:17

Als je zadel gewoon goed past is het nergens voor nodig. Die dingen zitten alleen maar in de weg of ze gaan schuiven.; ik rij lekker zonder Lachen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:36

Maar er zijn uitzonderingen op de regel van het 'niet goed passen', lees nog maar eens mijn eerdere reactie...

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:45

Linardsje23 schreef:
Als je zadel gewoon goed past is het nergens voor nodig. Die dingen zitten alleen maar in de weg of ze gaan schuiven.; ik rij lekker zonder Lachen


Ja.. et zadel kan wel goed passen, maar op het zadel hobbelt toch maar een ruiter mee!!
En dan kan je wel een super-ruiter zijn wat schitterend meezit, maar et kan toch voorkomen, zoals Billy al zei dat het paard schrikt en dan krijgt hij maar mooi een dreun in z'n rug!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:20

Ik rij met Hulsebos, dus dat past gewoon goed, maar ik bescherm het paard gewoon graag goed.

Jaike, wat ben je toch een topper!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:58

Ik rijd met geen van de drie, maar zit er over te denken om met een bontje te gaan rijden. Ik vind zo'n dun dekje inderdaad ook maar dun, ook al past het zadel goed. Of ben ik mijn paard nu te veel aan het betuttelen? Maar ik wil ook nog nieuwe laarzen, dus ik moet nog ff kijken wat er eerst komt!

:D M2 + 8 :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Emj_23, IASCrawler, Lielle, Lui_, Mnoonn, Plus_en_Min, Sintara en 124 bezoekers