eventueel extra pony

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LindaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-01 14:44

Tja, mijn idee was het niet, maar er is een pony die (noodgeval) verkocht moest worden en aangezien dat niet makkelijk ging en de nood aan de man was wilde mijn vader en nog iemand van stal deze haflinger wel kopen. We hebben hem dus nu 2 weken op proef om te kijken of we er wat mee kunnen. Het is een haflinger ruin, heeft al een half jaar op het land gestaan, is veeeeel te dik en heeft manen die 4 verschillende lengtes hebben dat varieeerd van kaal naar lang??!! Wij hebben het idee om deze pony goed door te rijden (is wel beleerd, maar kan niet veel), goed te verzorgen en daarna 3 bijrijders aan te stellen, zodat deze de kosten van de pony betalen zeg maar. Wij blijven dan eigenaar en de zondag kunnen we hem dan bijvoorbeeld meenemen op buitenrit met Maggy bijvoorbeeld.
Enkele problemen punt 1: wat te doen aan de manen? Totaal afknippen en dus opnieuw laten aangroeien?
Punt 2: hoe af laten vallen? De pony hebben we nu op 3 x per dag hooi en 3 keer per dag 1/4 kg biks.
Punt 3: longeren is voor de pony onbekend. Hij loopt mij telkens achter na en ik krijg hem dus niet op een volte.... Aaahhh..

Losgooien werkt ook niet. De sul komt telkens naar mij toe..

Rijden is hij erg frisjes. Gisteren heb ik gereden. Alleen stap en draf. Errug gespannen was hij. Van elk zuchtje wind vlogen we zowat door de bak...

Iemand een reactie?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 14:51

Hoi

Ten eerste gefeliciteerd! Hoe heet hij en hoe oud is hij?

De manen zou ik eventueel iets bijpunten, niet knippen. Je weet van Maggy dat dat niet echt mooi is, en hij zal wel geschuurd hebben. Misschien, als je daarvoor de gelegenheid hebt, wel even goed wassen.

Longeren voorlopig met zijn 2en, de een de lijn, de ander de pony. Misschien ook wat gerichte literatuur hierover opsnorren.

Het bix zou je nog iets kunnen minderen, maar hij moet wel zijn vitaminen en zo binnen krijgen. Wat krijgt ie? Je moet anders een basisbrok of een onderhoudsmuesli geven, heeft hij toch wat. En natuurlijk werken...

Succes ermee

Groetjes, Miranda

LindaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-01 15:02

Dat longeren vind ik goed klinken ik zal ook nog even de bieb induiken..
Is Whitney al weg en heb je die vrouw van bokt nog gebeld over de pony die te koop stond?
O ja, Maggy haar manenb zijn trouwens prachtig inmiddels. Daar krijgen we van iedereen complimentjes over, dus dat is weer goed gekomen...

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 15:21

Witney gaat waarschijnlijk deze week weg, zal zo de eigenaar nog eens bellen. Die vrouw moet ik nog bellen, ook vanavond even doen. Ik heb nog een telefoonnummer wat ik moet bellen. Maar eerst moet Witney weg zijn.

Maar hoe heet die van jou nou en hoe oud is ie? Wel raar, zo heb je niks en zo heb je er 2!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie