ongeduldig...vooral met eten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:01

ja die mods die kunnen er wel wat van hehe Haha!

Ik ben hard bezig meneer duidelijk te maken wat wel en niet kan.
Hij is als veulen eigenlijk niet erg veel in handen geweest,wel opfok en dergelijke maarja.....
Nu zit ik er soms wel wat mee te kijken dat hij denkt dat hij de baas is.
Gelukkig gaat het allemaal al stukken beter,eerst beet hij,soms ook trappen en steigeren.

Maar iig bedankt voor de tip!


Mausie

Berichten: 536
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Stekene (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:14

Ik zou een steen in zijn eetbak leggen, zo moet hij het wel rustigaandoen met het eten. Als hij met zijn neus eens ferm op die steen botst zal hij het gauw weten...

In verband met het ongeduldig zijn zou ik het misschien eens met twee proberen, iemand die hem aan het halster houdt en hem "rustig" naar zijn eten begeleidt. Weet niet wat het resultaat zal zijn natuurlijk. Een van onze paarden is ook redelijk ongeduldig maar ze is zo gevoelig dat wanneer je eens roept ze wel mooi wacht tot je klaar bent.

Hopelijk lukt het je want zo'n 500 kilo die je opzij duwt is niet altijd leuk en kan gevaarlijk zijn!! Veel succes.

Duhelo

Berichten: 28499
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:08

je kunt er ev. een bitje inhangen tijdens het eten, kan hij ook zo vlug niet eten (wel geen neusriem oid toesnoeren he Haha!)
Mit: als je een paard je opzij laat duwen, dan wijst het erop dat dat paard geenrespect heeft voor jouw
kijk in de kudde, ik heb nog nooit een leidende merrie zien opzij geduwd worden,omdat er een van de lagere leden honger had
de lagere leden zouden dit
1)niet proberen
2)de leidende merrie/paard zou de lagere in rang deftig terugschoppen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:07

Vandaag was het heel extreem.
Hij heeft een ferme schop gekregen,normaal ben ik echt helemaal geen fan van schoppen maar in dit geval hielp het goed.

Iig bedankt voor alle tips,ik ben me er van bewust dat mijn paard zeer dominant is,ben er echt hard en consequent mee bezig hem zijn plek weer te wijzen.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 06-02-19 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam paard vervangen door iets anders

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:13

succes Haha!

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:32

een baksteen erin liggen helpt, dan moet hij die eerst aan de kant duwen telkens voordat die een hap kan nemen, zo schrokt die minder, suc6! Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers