overspringen

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-01 10:53

Als ik Polly longeer (aangezien ik niet kan rijden omdat ze maar 88 cm is, ik loop en fiets ook veel met haar en sinds kort ook mennen) springt ze met aangalopperen netjes in de goede galop aan maar al vrij snel springt ze over naar overkruist en binnen 2 sprongen zit ze verkeerd. Ik neem haar dan maar weer terug en dan springt ze meteen weer netjes aan, maar het gaat elke keer weer hetzelfde met overspringen.
Ik heb het al geprobeerd met bijzets en elastieken, andere hulpteugels heb je niet in die maat.
Ik longeer nu in een afgezette cirkel (nou ja vierkant) en verder loopt ze heel braaf en rustig maar alleen die galop.
Wie weet wat te doen??

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

mariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:34

Raar he! Nozem doet dat ook. ALs ik longeer springt hij ook bijna direct over, en gallopeert lekker overkruis of in de verkeerde galop verder. Ik heb geen idee wat ik eraan kan doen. (ik ben dus ook erg benieuwd naar reacties!) Met rijden springt hij nooit (nou, ja bijna nooit) over in de verkeerde galop, dus dan heb ik er gelukkig geen last van!

Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-01 14:08

Ik rijd dus niet maar met lopen en fietsen springt ze altijd in de rechtergalop een en nooit in de linker en ze doet het aan de longe aan beide handen Verward

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 14:54

Gewoon doorgaan waarmee je bezig bent. Pony terugnemen en opnieuw proberen.
De reden dat de pony overspringt is omdat hij die bepaalde galop moeilijk vind. naarmate hij sterker wordt, zal ook die galop hem steeds beter en makkelijker afgaan en dan houdt het probleem vanzelf op.
Het kan helpen om de buitenzijde van de pony bij te zetten, zodat het binnenvoorbeen de grootste beweging kan maken terwijl het buitenvoorbeen begrenst is. Veel overgangen draf/galop maken de galop sterker.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie