Waarom zo'n minachting over ''pennymeisjes''

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:31

Cassidy schreef:
Hulde aan serieuze verzorgers en verzorgsters...de grens tussen Pennymeisje en serieuze verzorgster is soms erg dun, maar zonder verzorgsters zouden een heleboel paarden het erg slecht hebben.
Dus je hoeft je niet te ergeren over verzorgsters, maar als Pennymeisjes een bloedlink paard wel even denken te kunnen redden, of een paard dat crepeert van de pijn en ongeneeslijk ziek is nog een paar jaar op het land te kunnen zetten (op kosten van een ander natuurlijk) dan is dat niet alleen irritant, maar soms ook levensgevaarlijk.


En DAT zijn nou de pennymeisjes waar wij op 'jagen' Haha! Haha!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:31

Mithrandir schreef:
nee das geen vak Frusty
Jij mag er anders nog wel even voor doorleren.

Ontopic: Pennymeisjes hebben ook de neiging anderen bij te willen leren, of liever gezegd, hun manier bij anderen op te leggen. Je moet zo borstelen, je moet zo rijden, je moet dit, je moet dat...

Je hebt meisjes de uren naar 'n paard op de wei kunnen staren, en dan aan de eigenaar gaan vragen of ze mogen borstelen, die worden ten onrechte tot penny gedoopt. Bij die meisjes zijn de meeste bokkers vertederd, bij pennymeisjes zijn de meeste bokkers geirriteerd.
Laatst bijgewerkt door Hester op 26-07-04 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:34

Mithrandir schreef:
nee das geen vak Frusty


Nou begrijpend lezen iig wel.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:42

ja dat zullen zij misschien wel zeggen!

Maar ik heb ook paarden verzorgd met eigenaren waarvan ik dacht jij denkt zeker dat je god bent?

Eerst dat voetje uitkrabben dan linksachter.. precies vertellen hoe het precies moet, daar word je ook knetter van Dus het ligt niet alleen bij de pennymeisjes hoor.. maar ik snap dat je gek word van die meiden ja.. maar over welke leeftijd hebben we het dan?? 10?

Kom op! Scheve mond

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:45

Wees blij dat die eigenaar zo bezorgd was om zijn paard.
Hallo zeg, een paard is een kostbaar bezit, daar laat je niet zomaar iedereen aan zitten.
En als je dan een verzorger krijgt zou ik ook alles goed willen regelen, dus ja, ik zou alles ook tot in den treure uitleggen.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:48

triest

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:52

Erg irritant (maar onschuldig) zijn de meisjes die door de stal heenhuppelen en de paarden onderling gaan verdelen...Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:52

Mithrandir schreef:
Maar ik heb ook paarden verzorgd met eigenaren waarvan ik dacht jij denkt zeker dat je god bent?

Eerst dat voetje uitkrabben dan linksachter.. precies vertellen hoe het precies moet, daar word je ook knetter van Dus het ligt niet alleen bij de pennymeisjes hoor.. maar ik snap dat je gek word van die meiden ja.. maar over welke leeftijd hebben we het dan?? 10?

Kom op! Scheve mond



Tja, dat risico loop je als je andersmans paard gaat verzorgen of bijrijden. De eigenaar beslist hoe hij/zij het hebben wil, heel simpel. Als ik van een bijrijdster wil dat ze mijn paard eerst drie keer aan de staar trekt voordat ze opstapt, dan moet ze dat dus stomweg doen. OF er voor kiezen om niet mijn paard bij te rijden Haha!
Beetje extreem voorbeeld, maar wel lekker duidelijk Tong uitsteken

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:54

Mithrandir schreef:
triest


?
Verward
Ik vind jou echt raar.
Dus jij zo zomaar iedereen aan je paard laten klooien?
Vaag hoor.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:56

ik ben ook raar missj

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:58

Niks mis met raar zijn Haha! maar hou 't topic zuiver? Is leuker voor topicstarter.

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 17:05

Het was niet mijn bedoeling om ruzie te maken op dit forum Bloos!
Maar ik merk gewoon in mijn omgeving dat er toch veel mensen erg minachtend doen over verzorgsters.
Dit vind ik toch wel jammer maar helaas is er niets aan te doen
Toch bedankt voor jullie reacties en ik begrijp nu wat een pennymeisje is!
Groetjes

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:06


noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 17:17

Hallo allemaal,
Ik wilde geen ruzie maken op het forum Bloos!
Maar ik weet nu wel wat een penny meisje is!
Maar om eerlijk te zijn zie ik toch meer penny meisjes in mijn omgeving die een eigen pony hebben!
Die menen al gauw dat ze heel wat zijn (meestal de kleineren!)
Bedankt voor al jullie reacties!!
Doeidoei Haha!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:34

Ach volgens mij is 85% van wat hier op bokt rondloopt vroeger pennymeisje geweest...

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:38

Waar is de pennypatrouille lijst waarin staat hoe je pennymeisjes onderscheidt? je hebt de leuke en lieve, die er alles aan doen om je paard te aaien/borstelen/rondje uitstappen etc, en je hebt de stuk minder leuke die rustig een weiland in stappen om op pony's te gaan rijden en ze zo de vernieling in helpen...

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:41

Als ik de kans krijg lees ik nog steeds de Penny...... Bloos En als het een beetje meezit schiet ik nog vol ook bij een verhaal.... Bloos!

Mag ik nou ook een pennymeisje zijn???

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:14

Ben het met je eens dat ze over verzorgsters wat "minder"doen zeg maar. Net als of ze te min zijn.... (niet alle mensen stellen zich zo op hoor!) Ben 18 jaar nog steeds lid op de penny en de galop Haha! . Heb 2 shetlanders voor de fok, sinds kort een bijrijdstertje, kwam ik daar op die stal waar ze gaat lessen, deden al die mensen met "dure"wedstrijd paarden heel erg uit de hoogte. Ze zagen ons als "penny meisjes". Dat was erg vervelend. Mijn pony's hebben (ook al zijn het "maar" shetties) Echt super papieren!!!! En zijn dus zeker niet minder! En je hebt idd, meisjes die altijd alles beter weten (NOT) en dat is zeker heel erg irri. Maar we zijn allemaal gek van paarden, de ene rijd een dure arabier, de ander een vuilnisbakkie maar is die daar minder om????

Pexluvah

Berichten: 443
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: De Geast [Fryslân]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:48

Er bestaan ook "Pennyvrouwen" hoor Tong uitsteken
Wij hadden eentje op stal, 3 paar teugels in d'r hand en maar vertellen dat ze al L reed..
En toen stond er op internet een uitslag van een onderlinge wedstrijd in de B Lachen
En madame had maar 133 punten Tong uitsteken

Right

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:53

Jorie schreef:
Als ik de kans krijg lees ik nog steeds de Penny...... Bloos En als het een beetje meezit schiet ik nog vol ook bij een verhaal.... Bloos!

Mag ik nou ook een pennymeisje zijn???

Ja hoor, jij mag penny-meisje zijn Ach gut

Voor de mensen voor wie het nog niet duidelijk is wat een pennymeisje precies is: HK -> De PennyPatrouille: We're watching you! -> eerste post van het topic.. Daar staat de Ultimate Penny-Guide met alle Penny-kenmerken Lachen

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:10

Mithrandir schreef:
ik ben ook raar missj


Nog even off topic:

Kun je mij nou eens duidelijk maken waarom mensen die verantwoordelijk met hun paard omgaan triest zijn?
Ben je niet blij als de eigenaar van een paard, die het paard door en door kent, je in het begin begeleidt en aanwijzingen geeft?

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:20

jaaahaaa ik moest toch van me af bijten Tong uitsteken en dat snap ik wel alleen het is niet leuk als je helemaal verteld word hoe alles precies moet zoals het hoort. Vind het ook wel leuk een beetje me eigen gangetje te gaan zonder dat ik het paard hinder hoor.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:29

Maar soms word iemand die een goedbedoeld advies geeft ook betiteld als Pennymeisje. Zoals vanmiddag ook. Is er iemand op de manege met haar nog geen jaar oude pony. Waren een beetje aan het kletsen. Zegt ze 'Ja, dat doet hij ook altijd met longeren' Ik: 'Longeer je hem al dan Verward ' 'Ja, bijna elke dag.' 'Ik dacht dat dat pas vanaf z'n 2e of zo mocht?' 'Nee, hij moet leren te werken' Verward

Ben ik dan nu ook een pennymeisje? Heb er verder niks meer over gezegd, ik mag haar niet echt (Zij mij ook niet) en zal ook wel geen advies van me aannemen.

En er zijn ook 'echte pennymeisjes' maar sommigen draven ook wel een beetje door. Ik vind het allemaal een beetje overdreven

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:33

Mithrandir: een Penny-meisje vertelt je nou juist wat je allemaal wel en niet moet doen en wat je goed en fout (en vooral fout) doet. De gewone paardenmensen doen dat ook wel, maar op een positieve manier, een penny-meisje doet dat dus niet.. (moeilijk uitleggen Tong uitsteken )

Cynthy: dat mens denkt van jou waars. dat je een penny-meisje bent, terwijl eigenlijk ZIJ het penny-meisje is..

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:36

wat maakt het uit, ze zijn er...