Waarom zo'n minachting over ''pennymeisjes''

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:25

Men probeert me er ook regelmatig van te overtuigen dat het een Haflinger is...echt waar! <- wederom penny-miesjes Rolleyes

Wat de F. is pejoratief *LOL*

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:37

Oeps sorry, nablijsel van overmatig cursus lezen in examens Bloos!
pejoratief--> met negatieve bijklank/nuance

En volgende keer dat ze je daarvan proberen overtuigen zeg ze dan om hun penny rassen kalender nog wat te gaan bestuderen Haha!
Of vraag ze mooi de raskenmerken van de Haf op te sommen, en precies welke jouw Rena daarvan bezit (verder dan de kleur en het feit dat ze vier benen en een staart heeft gaan dat soort types toch niet geraken Tong uitsteken )

Nog geen van die type's die beweerde dat boomloos rijden 'zielugh' is?
(Dat zou namelijk wel het toppunt zijn >;) )

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:43

O Rena is sowieso sielugh.... geen bit , hackamore is ERG gevaarlijk ( ik rij nu overigens al een tijdje op een touwhalstertje...dat is "gewoon" erg vreemd Nagelbijten / Gniffelen ) , geen ijzers / soms hoefschoenen , raar zadel , rare beugels , rare ruiter met rare zandkleurige cap Tong uitsteken

Wat een ontzettend irritant Astrid Joosten-woord zeg , dat pejoratief *LOL*
Maar weer wat geleerd

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:50

Maar met een touwhalstertje is het toch gewoon nog, je kunt niet eens een 'echt' hoofdstel voor haar kopen.
Je moest je schamen, zo vraag je er toch gewoon om Tong uitsteken *LOL*

En inderdaad erg zo'n woorden, nog erger is dat ze om den duur in je vocabulair kruipen Nagelbijten / Gniffelen
En dan doe je zo'n hele uitleg op het examen en dan vraagt de prof plots de definitie van dit en dat woord dat je juist gebruikte...en dan zit je daar soms van 'euh..' Pling
(maar goed geen leuke herinneringen en ik zal maar weer braafjes on topic gaan Knipoog )


Die 'ambetante kleinjoenk' dus he...
Ik ben er nog altijd voor die term te gebruiken voor 'pennymeisjes' en deze laatste benaming voor de 'goede' soort te behouden Haha!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:23

Jeetje pmarena, ik had die kinderen volgens mij een rotschop verkocht!:j

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:31

Ik was er ook toe in staat , heb ze maar snel die bak uit gejaagd voordat ik ze wat aandeed Stoom uit je oren

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:56

Kan ik me voorstellen ja.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:22

Ik reed eerst een goed paard van iemand anders en ik ging verhuizen en toen vroeg iemand aan me of zij dat paard mocht verzorgen en ze had al paarden ingereden en alles zei ze. Toen ze op het paard reed om te proberen kon ze hem nog niet eens sturen terwijl ik er altijd mee in de prijzen reed en in draf viel ze er toen af.

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:16

En dat heeft waarmee te maken Verward ?

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:16

OOC: Heb herlezen wat ik schreef en kwam misschien nogal verkeerd over...Ik bedoelde dus dat ik gewoon woorden die in cursus stonden, en toen prof defentie vroeg kon ik die niet direct geven, dus ik snapte ze niet voldoende...Beetje verkeerd uitgedrukt, dus om misverstanden te vermijden.

Maar over zo'n kinderen...ben ik de enige die denkt dat er gewoon iets misgaat met de 'jeugd' vandaag de dag (klinkt dom dit te zeggen, want ben zelf eigenlijk nog 'n groentje met m'n 21 jaar) maar lijkt me soms echt dat de generatie na ons ineens veel meer lef en een hoop minder respect heeft.
In m'n directe omgeving valt het allemaal nog wel mee. En ook op Bokt merk ik er niet echt veel van.
Maar als gewoon kinderen op straat je een grote mond geven, of zelfs in de winkel...dan kijk je toch wel even op.
Een vriendin van me sprak een meisje erop aan dat ze voorkroop (dit nadat't kind haar moeder zelf drie keer had geroepen dat ze braaf op haar plaats moest gaan staan, wat dit kind negeerde) kijk dat jonkie heel neerbuigend naar mijn vriendin met een schamper glimlachje.
Vroeger in het lager viel het ook al op, oudere jaren hadden zo'n beetje een voorbeeldfunctie en kregen speelplaatsdienst over jongere jaren...toen ik als zesdejaars vriendelijk vroeg aan een eerste jaars of ie dat papiertje dat ie net liet vallen aub in de vuilbak wou gooien, werd ik gewoon uitgescholden en werd mij verteld waar ik dat papiertje kon steken Bloos!
En wij hadden nog een 'brave' school om het zo te zeggen
Vroeger was ook ik een 'pennymeisje' ( net als meer dan half bokt durf ik wedden Haha! ) en durfde ook wel eens doordraven qua fantasie, maar die hing ik dan niet aan ieders neus.
Nooit zat ik zomaar aan ieders paarden, en zelfs al hing ik weleens het woordenboekje uit ik stond steeds open om te leren, en was snel stil als ik kon bijleren. Probeerde gewoon zoveel mogelijk te leren...
Ik bedoel pennymeisje zijn is niet erg volgens mij, die leren uiteindelijk wel en komen met beide voetjes op de grond. Maar er zijn inderdaad wat kinderen waar qua mentailiteit enorm wat aan schort...
Of zit ik mis? Had iedereen vroeger ook al zo'n last van 'pennies' ?

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:18

Deze discussie heb ik al eens eerder op Bokt gevoerd en het unanieme antwoord was: Jup,die kinders van tegenwoordig worden flink brutaal Haha!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:33

Ik had vroeger ook zo'n fantasie hoor... Maar dat moest dan allemaal nog gaan gebeuren "als ik groot was", en op een enkele keer na heb ik al die dromen voor mezelf gehouden.

Je hebt pennymeisjes en pennymeisjes he... Ik vrees dat de "slechte" een negatieve klank aan het woord hebben gegeven, en die zal er niet snel vanaf gaan ook... Het is waar, dat de penny helemaal niet aanmoedigd zomaar op een vreemd paard te gaan zitten. Dus "penny" zou juist positief moeten zijn...

Misschien tijd voor een nieuwe naam voor die irritante gevaarlijke koters...

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:37

ruitje schreef:
Deze discussie heb ik al eens eerder op Bokt gevoerd en het unanieme antwoord was: Jup,die kinders van tegenwoordig worden flink brutaal Haha!


Komt door de opvoeding.
Tegenwoordig moet je kinderen met fluwelen handschoentjes aanpakken en ze aanmoedigen om flink voor zichzelf op te komen.
Met als gevolg dat sommige een flink grote bek hebben en nergens respect voor opbrengen.
Als ik niet naar mijn ouders luisterde of een grot bek had, kreeg ik gewoon een tik.
Daar heb ik echt geen trauma's aan over gehouden, ik gedraag me sociaal en heb respect voor andere mensen.
Maar dat is een btje off topic.
Pennymeisjes, ze zullen er altijd wel zijn.
Met de lieve heb ik geen enkel probleem, die zijn schattig, en die met die grote bekken zijn super irritant, maar vallen vanzelf wel een keer door de mand.
Als ze een keer plat op hun bek gaan dimmen ze vaak wel.