met cap en bijbehorende kleding rijden of zonder??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

waar rij jij vaak mee?

altijd met cap en bijbehorende kleding.
94 (51%)
zonder cap maar wel met bijbehorende kelding
23 (12%)
zonder cap en zonder bijbehorende kleding
12 (6%)
vaak met cap maar als mijn haar netjes moet blijven zitten zonder
2 (1%)
met cap maar zonder bijbehorende kleding
14 (7%)
als je snel effe gaat rijden en je vergeet je cap dan gewoon zonder cap
3 (1%)
naar buiten met cap in de bak zonder
13 (7%)
in de les met maar als ik geen les heb zonder
8 (4%)
anders namelijk
12 (6%)

Totaal aantal stemmen: 181


Yv_
Berichten: 19120
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:54

Ik rijd eigenlijk bijna altijd met een wrangler spijkerbroek en boots.
Op de manege rij ik eigenlijk altijd met broek en boots en sinds een maandje
ook met zo'n irritante valhelm, omdat het verplicht is.
Ik vind het echt ondingen en als het niet verplicht zou zijn, zou ik m ook
nooit uit mezelf op doen!

Als ik niet op de manege rijd, ligt het eraan.
Vaak ook wel gewoon spijkerbroek en boots, maar soms ook wellis gewoon
stalschoenen, als ik te lui ben. Dan rijd ik NOOIT met cap.

Mijn motivatie: Ik vind het ondingen en als je valt helpt het toch bijna niks,
want ik ben dus nou echt nog nooit op mijn hoofd gevallen.
Toen ik nog gewoon engels reed en het capje ook altijd verplicht was, lag
ik er echt ontiegelijk vaak af, omdat ik op de moeilijke paarden wilde.
Neus gebroken, van alles gehad, nooit heeft die cap me beschermd.

Met het western rijden wat ik nu doe ben ik er pas 1x afgevallen, en dat
was precies de 1e keer da de helmen verplicht waren. Je weet dus wel
hoe ik over die ondingen denk. De glimmen, als je aan het rijden ben, is
dat hartstikke irritant, het is zweterig op je kop. Bleghhh* kotssmiley*

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:03

Mijn paard kan niet meer serieus gereden worden. Daarbij ga ik meestal vanuit mijn werk naar stal en heb dan geen zin om me helemaal om te kleden. Ik trek een paar andere schoenen aan en m'n paardenjas en spring er dan zo af en toe spontaan op voor een klein ritje. Soms doe ik nog lange chaps over m'n broek, om de schade te beperken zeg maar Knipoog.
Een cap heb ik op dit moment niet meer.

Zo gauw het iets warmer weer is krijg ik gelijk mega hoofdpijn met zo'n cap op, dus liever rij ik zonder. Maar eigenlijk is dat dom.

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:00

Ik heb gestemd op "naar buiten met cap en in de bak zonder".
Dat ik in de bak geen cap op heb is gewoon gemakszucht (geef het eerlijk toe Knipoog )
De bak waar ik rij is afsluitbaar en omringd met struiken/bomen en mijn paardje is gelukkig niet erg schrikachtig, dus durf ik het risico wel te nemen. Zelfs met les heb ik 'm niet op, heb mijn instructrice er nooit wat over horen zeggen trouwens. Verward
Met "engere" zaken zoals buitenrijden en springen heb ik 'm wel altijd op, anders voel ik me niet niet erg op m'n gemak Knipoog
Bijbehorende kleding heb ik trouwens wel altijd aan, rijbroek, stalschoenen en chaps of als het heel koud is thermolaarzen.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:05

Ik rij 'bijna' altijd met cap en bijbehorende kleding.
Bijna altijd, omdat ik soms na de les van de eigenaar van mijn verzorgpony naar stal rij, dan heb ik geen cap en kleding bij me Bloos
Maar als ik dus 'bewust' ga rijden, doe ik altijd me cap op en kleding aan.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:10

Op de manege cap, bodyprotector (met springen, rijd in de springles *LOL* en laarzen.

Op Lady of Browny chaps & schoenen (of moet onverwachts zijn of maar heel even dan rijd ik weleens met spijkerbroek of gympen, das alleen op browny dan) Lady rijd ik in de bak eigenlijk maar heel weinig met cap maar buiten wel altijd, browny rijd ik altijd met cap (al is het niet altijd een goedgekeurde) omdat ik er anders niet op mag van de beheersters en bij lady vind ik het in de bak niet echt nodig (weet het, zeer slecht excuse!)

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:12

heb geen cap, en rij hoogstens in een rijbroek

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:16

Altijd met cap, altijd met goed schoeisel. Altijd een rijbroek aan.

Waarom? Niet omdat ik er nou wekelijks afval, maar liever voorkomen dan genezen!

Iedereen moet dit voor zichzelf weten, maar vaak denken de cap/rijlaarslozen er wel anders over na een bepaalde ervaring!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:36

Ik rijd altijd met cap en bijbehorende kleding. Die cap doe ik pas sinds een paar weken omdat ik er een paar keer goed hard afgekukeld ben. Toen ik weer mocht rijden ben ik dat met een cap gaan doen dus. Ik ben pas verstandig geworden na mijn pols gebroken te hebben en een hersenkneuzing opgelopen te hebben... Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:43

Bijna altijd zonder cap, wel altijd met jodphurs en chaps of rijlaarzen (en een rijbroek natuurlijk). Soms wel met cap: meestal met buitenrijden en meestal op 'onbekende' paarden ook wel met cap.

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:49

Ik rij altijd met cap sinds mijn bijrijdpaardje er een keer vandoor schoot en ik geen cap ophad. Ik kon me wel voor mij kop slaan gelukkig is alles goed afgelopen en heb ik er van geleerd.

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:52

altijd met cap en bijbehorende kleding zonder cap mag k gewoon weg niet rijden! vooral niet nadat ik er een keer afgevallen ben met een hersenschudding! (had toen ook een cap op)

HEEL HEEL HEEL soms met gewone kleren (geen paardenkleren) maar dat komt dan omdat ik dan ga rijden terwijl k het helemaal neit vanplan was. (bv als ze me eens van school halen met paard Haha!) maar als k naar de paarden ga dan ga k toch altijd met paardenkleren heen Knipoog

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:54

Ik snap sommige mensen toch echt niet. Een paard is een dier. En dieren kun je nu eenmaal niet vertrouwen, hoe lief en of hoe goed je hem ook kent. Er kan altijd wat gebeuren. En ik vergeef het mezelf echt niet als dat nu net gebeurt als ik geen cap op heb.

Ik lees dingen zoals ik rij bij de vereniging en op wedstrijden wel een cap. Dat is niet voor niks verplicht waarom zou je het zelf voor je eigen veiligheid nou thuis niet op doen.

Ook lees ik dat het gemakszucht is, dan denk ik bij mezelf wat voor moeite is het om je cap te pakken en op te doen.

Ik ben wel benieuwd waarom de mensen zonder cap rijden en of ze het zelf niet gevaarlijk vinden.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:02

Altijd met cap, rijlaarzen, rijbroek en handschoenen.
Zonder cap stap ik op geen enkel paard.

Verder heb ik een gruwelijke hekel aan slobbertruien etc. te paard (niet zozeer vanwege de "looks", maar omdat ik het verschrikkelijk vind rijden) dus de bovenkleding ook altijd liefst een beetje aansluitend, of een shirtje met een bodywarmer o.i.d.

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:36

Ik heb nooit een cap op alleen met een wedstrijd(je) Tong uitsteken
En soms heb ik wel gewoon rijkleren aan en als ik geen zin heb om me om te kleden stap ik gewoon met de kleren van die dag op mn pony. Schoenen zonder hak enzow heb ik ook geen problemen mee.

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:44

Ik heb altijd een cap op met bijbehorede kleding!
vind het wel zo veilig.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:45

Cap, ALTIJD. Na er een keer flink hard afgekletterd te zijn, MET een goedgekeurde cap en zelfs dan nog bewusteloos te raken.....ik wil liever niet weten wat er gebeurt zou zijn zonder cap. Knipoog

Daarnaast heb ik eigenlijk altijd een rijbroek aan (tenzij mijn bijrijdster gereden heeft en ik hem even ga uitstappen, ik heb ALTIJD goed schoeisel aan, die schoenen heb ik express op stal neergezet voor die 'uitstap' gevallen Knipoog ).
Al rijd ik meestal met laarzen, als ik schoenen aandoe heb ik daar eigenlijk altijd chaps bij aan.
Laatst bijgewerkt door Amulet op 26-07-04 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:45

sandorra schreef:
Ik ben wel benieuwd waarom de mensen zonder cap rijden en of ze het zelf niet gevaarlijk vinden.


Ik las het pas na mijn reactie...

Ik weet niet waarom ik zonder rij .. misschien omdat ik die zweterige dingen niet op mn hoofd wil Haha! Maar het staat ook heel stom bij mij vind ik zelf. Om eerlijk te zijn weet ik ook niet waar mn cap is. En nee ik vind het niet gevaarlijk. Met cap kun je net zo goed je nek breken. Ik heb meer een instelling van so what als er iets gebeurt. Met cap gebeurt het ook. Maarja zo denk ik erover. Knipoog

Ineke2

Berichten: 33131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:48

Altijd met cap, het is verplicht bij ons op stal, maar voor die tijd droeg ik hem ook altijd (geloof 3x niet in 7 jaar tijd)... en altijd rijkleding aan, ook maar zelden dat ik opstap met 'gewone' kleding.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:57

Vrijwel altijd zonder cap, behalve als ik hem echt nodig schijn te hebben. (Quentin van Renske laatst gereden MET cap Haha! )
Ik rijd ook weleens in een spijkerbroek, het is maar net wat ik aanheb als ik ineens toch besluit om te gaan rijden. Ik heb er in elk geval geen last van als ik met spijkerbroek rijd.
Ik heb wel altijd mijn stal- rijschoenen aan. Waarom: Nou omdat ik niet met mijn hakschoenen naar stal ga Haha!

Verder maakt het me geen kont uit wat ik aanheb als ik ga rijden, en voorheen reed ik zelfs altijd zonder cap, op wat voor paard dan ook. Helaas werd het op de stal waar ik reed verplicht en heb ik er een moeten aanschaffen. Tja en dan kan ik hem net zo goed maar gebruiken op een moeilijk paard he Haha!

Ik wil ook even zeggen dat OOK IK kots misselijk wordt van het commentaar wat op cap, schoenen en kleding wordt gegeven. Oh ja, en ook het JUISTE slofgebruik hoeft geen gezeik over te komen!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:19

Heb 'naar buiten met cap in de bak zonder' gekozen. Heb daarbij ook altijd rijkleding aan. Als ik op een vreemd paard rij of op een paard dat ik niet helemaal vertrouw zet ik ook een cap op.
Ik ga geen redenen geven waarom ik zonder cap rij, die worden toch weerlegd... Wil alleen even zeggen dat ik toch echt vaker van m'n fiets dan van een paard ben gevallen Haha!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:19

sandorra schreef:
Ik snap sommige mensen toch echt niet. Een paard is een dier. En dieren kun je nu eenmaal niet vertrouwen, hoe lief en of hoe goed je hem ook kent. Er kan altijd wat gebeuren. En ik vergeef het mezelf echt niet als dat nu net gebeurt als ik geen cap op heb.


Rij je ook met bodyprotector? Die vind ik nl. even nuttig, zo niet nuttiger dan een cap.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:52

In de les met alle goeded kleding. Soms rij ik ook wel met spijkerbroek, op de shet van een vriendin, zonder zadel. Dus ook zonder chaps. Ik heb wel eens zonder cap gereden. Niet echt een prettig gevoel, maar wel eens gedaan, dus. Ik kan dus niet braaf zeggen dat ik altijd goede ekleding aan heb.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:52

ik rijd altijd zonder cap en meestal ook zonder bijbehorende kleding alleen af en toe met chaps en een rijbroek.
Ik rijd zonder cap omdat ik het gewoon strontvervelende dingen vind en dat het me nie zoveel boeit wat er met me gebeurd.
Ik rijd zonder bijbehorende kleding omdat ik meestal vanuit mijn werk of vanuit school naar de paarden ga.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:54

altijd met rijkleding, met cap alleen als het moet van eigenaar van paard, of als ik het zelf nodig vind. Op mijn vz fjord van 22 heb ik hem nooit op.

Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:02

nou, ik rij zonder cap en heb meestal geen rijkleding aan.
Een cap vind ik gewoon klote zitten, het is warm, je zweet je er lens in en als het gebeurt dak een keer goed val dan kan ik zowel zonder als met cap veel letsel oplopen. Dan kan ik net zo goed in een mototpak op mijn knol gaan zitten als ik veilig wil paardrijden. De keus maak ik zelf en vind het er trouwens ook afschuwelijk uit zien zon champignon op je hoofd.
En waarom geen rijkleding; ik kom meetsal van mijn werk/school af als ik naar me knollie ga dus rij ik gewoon in me spijkerbroek. Woon te ver van me paard af om eerst naar huis te gaan om me om te kleden dus daar doe ik niet aan. Vind het trouwens ook prima zitten en je weet maar nooit of er opeens een lekkere hunk langkomt Haha! (bijv. de zoon van de eigenaar van Rowie Kwijl )
Als ik de hele dag vanuit thuis dus naar me paard ga dan doe ik wel de moeite om me in een paardrijbroek te hijsen hoor maar rij ook nooit met laarzen en af en toe met chaps, als ik op een ander paard moet rijden dan rowie want anders krijg ik van die schrale benen. Rij lekker in me nikes.