Bestaat boek leerbewerken, reparaties, tuigmaken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Bestaat boek leerbewerken, reparaties, tuigmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 22:33

Wie weet of er boeken bestaan over lederreparaties, lederbewerking (versieringen in leer maken en/of leerlooien) of die over het maken van harnachement (halsters, hoofdstellen, mentuig, zadels, ed) gaan?

Het mag ook in een andere taal (Engels of Duits, eventueel Frans). Ik ben al heel lang op zoek, maar ben nog nooit zoiets tegengekomen Het lijkt wel één groot geheim, de kunst van het leerbewerken (een leerlooien). Lips are sealed

Ook links naar websites waar dit soort informatie op staat zijn welkom.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:10

Ja, die bestaat! Ik geloof dat het in het engels geschreven is. Maar weet helaas geen titel meer... zou het proberen op www.mediaboek.nl
Zij hebben dat soort boeken ook in hun assortiment!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 14:05

Ik heb gevonden:
2004-England-266 pages-hardback-over b/w photos- This book provides a thorough grounding in the art of harness making and details the various types of driving harness, its design and manufacture. The text is easy-to-follow and writen in a step-by-step style. Although aimed at those intending to make harness it will also be of interest to owner-drivers wishing to learn more about this traditional and fascinating craft. This book covers: -History of driving harness -Tools, leather and fittings -Handstitching techniques -Vehicle leatherwork -Driving accoutrements and clothing -Measurements -Glossary of terms and bibliography (54,50 euro)
Uitgegeven in 2004, dus ....Vroeger keek ik echt heel regelmatig op mediaboek voor dit soort boeken maar de laatste tijd niet meer.

Ik vond ook: Repair your own saddlery & harness
Schrijver: Steinke
Taal: Engels
Prijs: € 27.20
1994-England-162 pages- A step by step guide -


Haha! En idd ik zag dat er ook nog meer boeken waren. Bedankt.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:11

ik zal als ik tijd en zin heb eens in mijn boeken gaan spieken
op deurne hebben we ook als vak leerbewerking gehad
zal ik vast wel ergens een boek van hebben ...
al weet ik zo niet waar ze zijn die boeken Nagelbijten / Gniffelen
maar er zitten meer deurne-mensen hier,anders zou je daar even een beroep op kunnen doen>?

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 01:07

Als je dat wilt doen: graag! Volgende week ben ik twee weken op vakantie en het heeft geen haast...(Ik heb het fenomeen *schop(je) inmiddels geleerd Haha!:D:D)

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot en 99 bezoekers