Hoe was ik mijn dekje&bandages 't best?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 21:20

Ik heb vandaag nl. een wedstrijdje pas-de-deux gereden en daarbij een wit zadeldekje en witte bandages gebruikt. Aangezien deze nu beiden helemaal bruin zijn, wil ik vragen hoe ik deze het best in de wasmachine kan gooien (met kussensloop of niet, hoeveel graden enz.).

Deze vraag wilde ik via de zoekfunctie opzoeken, maar die is dus tijdelijk buiten werking, also........

Groetjes van Patricia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 23:46

Hoi, de bandages doe ik meestal in een kussensloop ivm het klittenband. Schabrajes altijd los. Let er in dat geval wel op dat het filter van je wasmachine een beetje schoon blijft.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 00:06

Zo doe ik het ook, op max. 40 graden, met een fijn-/color- wasmiddel (alhoewel je voor witte spullen waarschijnlijk beter een "gewoon" wasmiddel kan nemen, ivb met een grauwe waas!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 08:57

Witte dekjes kunnen altijd op 90 graden gewassen worden omdat ze toch helemaal van katoen zijn. De bandages was ik minstens op 60 graden omdat ze anders niet mooi schoon worden. Bandages kunnen ook best een keertje op 90 graden maar niet te vaak want ze worden er erg dun van.
Ik doe alles gewoon in de machine samen met de onderlappen en een stel sjabrakken en bandages tegelijk [heb alles wit Haha! ]

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:19

Ik doe de sjabrakjes altijd eerst even in de droogtrommel en daarna pas in de wasmachine.
Als het wit is, was ik het op 60 graden. De bandages doe ik altijd in een kussensloop ivm klittenband. de sjabrakjes gewoon los.
Ik doe ze in eerst in de droogtrommel omdat dan alle paardenharen in het filter van de droger zitten. Is makkelijker schoon te maken dan het filter van de wasmachine.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Patricia op 2001-11-05 10:20 ]</font>

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 16:34

als je een beetje zout bij het waspoeder doet blijft de kleur goed.
xx
zita

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 17:11

gewoon zo samen bij elkaar in de machine en wassen maar Lachen
werkt bij mij altijd goed.