Opjagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
frettenfan
Berichten: 50
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Grootebroek

Opjagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 17:03

Hey,

Wat vinden jullie van je paard opjagen in de bak? Ik zelf vind het een slecht idee omdat als ik mijn paard opjaag hij op zn beentjes gaat staan trillen en altijd wel een plekje heeft opgelopen. Scheve mond

Bonheur LOVE YA!


EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:04

k doe het soms in de wei....
maar ze vinden het wel leuk volgens mij want ze komen altijd naar me toe!!

maar nadeel, je paard kan gaan denken: die wilt dat ik ga rennen! HOLLEN!! en dit kan ook gebeure waneer je het nie wil...

dus ik vind het soms wel en soms niet goed


marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:11

Mijn paard laat zich niet opjagen Haha!
Er is niets mis mee hoor, in de wei rennen ze zelf ook

pimmetje7

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:23

nou een paard voor de gein opjagen vind ik nix.... je moet het eens bijjezelf zie als ik je opjaag me een zweep!!!! (vind je toch ook nix)

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:25

mijn paard vindt er als ie alleen in de bak is niets aan, maar met een ander paard vindt ie het geweldig, dan moet je hem afremmen anders gaat ie dwars door de omheining heen!

Ook in de wei rennen ze regelmatig rond, tot grote ergernis van de boer!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:22

Rowan heeft daar wel lol in hoor. Keert 'ie ineens naar me toe met zo'n grote snuif, en dan zwaai ik ineens met m'n armen en vrrroemmmm daar gaat 'ie weer. Hij is absoluut niet bang en lijkt het een soort spelletje te vinden. Heeft hij geen zin meer dan komt 'ie naar me toe of loopt niet verder als ik hem laat 'schrikken'.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:40

Soms merk ik gewoon dat die paarden willen rennen in de wei. Dan springen ze van iedere beweging van mij aan de kant. Nou ja, dan doe ik toch gewoon even mee... Als ze dat nou zo graag willen... Ik merk het ook heel snel als ze geen zin meer hebben, dan draven ze af en toe een stukje en vallen meteen terug in stap en doe ik even niets dan staan ze direct voor m'n neus. Ik vind er het dus een prima idee, maar houdt wel rekening met je paard.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

frettenfan
Berichten: 50
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Grootebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 22:09

licht mss ook aan op de plek waar je het doet, de wei vind ik geen goede plek dat is voor mijn paard echt alleen een rustplek daar "plaag" ik hem verder niet. Lachen

Bonheur LOVE YA!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:26

Ik doe het eigenlijk nooit. Als paard wil rennen met andere paarden dan doet hij dat toch wel.
Opjagen is ook niet nodig. Hij vermaakt zichzelf wel.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:30

Ik denk dat het aan het paard ligt, want ik heb een jong speels paardje die maar al te graag wil spelen! Hij vindt opgejaagd worden alleen maar ontzettend leuk, ik hoef ook amper mijn armen om hoog te doen of hij rent al weg. Met een zweep er achter aan vind ik weer een ander verhaal, ik denk dat je het alleen moet doen als je merkt dat je paardje het ook plezierig vind.

Hazna

Berichten: 142
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:43

Als je met opjagen bedoeld: spelen met je paard, dan is het natuurlijk heel leuk. Maar als het doet om hem "beweging te geven", dan vind ik dat je verkeerd bezig bent. Zeker als je hem vanuit de stal meteen op gaat jagen met een zweep, heel slecht voor z'n benen.

Mooi huis te koop met stal en weilanden in het zuiden van het land: http://www.funda.nl/koop/sprundel/huis-48111613-polderstraat-15/

frettenfan
Berichten: 50
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Grootebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 12:05

Ik heb ook een jong speels paard, maar ik vind idd opjagen voor de beweging ook verkeerd .

Bonheur LOVE YA!

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:04

Wij "joegen" onze pony's weleens door de bak.
Eigenlijk vind ik jagen een verkeerd woord want ik vind het meer "sturen vanaf de grond". We lieten ze altijd stappen, draven en galloperen, en mijn pony kon zelfs een volte maken als ik hem met de zweep richting aan gaf.
Op een dag kreeg Donje het in dr bol (paard van m'n zus), zag het hek niet en stopte te laat. Ze hing tegen de hoekpaal aan (dikke palen) en die brak af, ze rende door de wei ernaast (3 hectare om te rennen) en sleepte een stuk of 6 dikke palen en meer dan honderd meter dik groen lint achter zich aan. Ze was helemaal verstrikt in het lint terwijl ze alle kanten op rende om het van zich af te krijgen. We zijn nog nooit zo bang geweest. Na een minuut liet het los en vreemd genoeg had ze alleen een dikke schram tussen haar voorbenen veel zweet en ze stond te trillen van top tot hoef. Ze heeft er gelukkig geen trauma aan over gehouden, we hadden alleen een bak zonder omheining maar dat was nog het minst erge. Maar we laten haar nooit meer in de bak rennen, ook niet alleen in stap want we dachten echt dat ze haar nek zou breken Boos!.

http://www.metjeppe.nl clickertraining |
equicoaching | equitherapie

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:17

Ik jaag mijn paard half op Tong uitsteken
Al gooi ik haar los op het springveld of in de bak ga ik gewoon in het midden staan met een zweep in me hand Lachen
dan hoef ik verder niks te doen Tong uitsteken Ze rent dan vanzellef. Maar als ik wegga dan gaat ze gestoord lopen doen (lees: bakrand eten, letterbordjes slopen).
Echt jagen doe ik af en toe als ze écht even dr ei kwijt moet, dat ze even keihard kan rennen, maar dat doe ik alleen op het springveld. Daar heeft ze de ruimte om keihard te gaan Vork

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:21

Als je paard behoefte heeft om te rennen doet deze dat heus zelf wel, dat opjagen vind ik zo'n onzin. Zet er dan een ander paard bij wat wel graag rent, dan rent ie vanzelf mee.
Maar om nou zonder reden achter hem aan te gaan huppelen? ik vind het maar niks.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:04

Hazna schreef:
Als je met opjagen bedoeld: spelen met je paard, dan is het natuurlijk heel leuk. Maar als het doet om hem "beweging te geven", dan vind ik dat je verkeerd bezig bent. Zeker als je hem vanuit de stal meteen op gaat jagen met een zweep, heel slecht voor z'n benen.


Vind ik ook. Als het bij spelen blijft is het leuk. Maar met de zweep vind ik niet nodig, als een paard wil rennen doetie dat toch zeker zelf wel.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:05

als ik geen zweep pak, gaat mijn paard gezellig voor m'n neus staan en hooguit wat kunstjes doen, maar lopen doet ie echt niet uit zichzelf in z'n uppie in de bak

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:55

ik vind op jagen voor de lol geen goed idee
ze rennen zelf wel hoor als ze daar zin in hebben OK dan!
bij ons in de wei was er ook iemand die dat deed
maar ik wist dat niet en mijn paard was soms erg nerveus en wist niet waarvan
toen zijn we er achter gekomen dat diegene dat vaker deed
en sinds we er wat van hebben gezegt dat ze dat niet moet doen is de nerveusiteit over OK dan!
dus ik ben er tegen
ook al is het misschien een mooi gezicht Cheese!

groetjes petruska Vingers aflikken

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:59

je gaat toch geen paarden van andere mensen in de wei op lopen jagen?
Als je dat bij ons doet, kan je meteen met paard en spullen en alles vertrekken, dan ben je echt niet helemaal goed bij je hoofd!

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:01

ja preccies ik was dan ook echt des duivels maar ze doet het nu echt niet meer want ik word niet snel boos maar dit kan echt niet
dat je dat bij je eigen paard doet oke moet je zelf weten maar niet met die van mij en andere
maar ze heeft er wel wat van geleerd
en ze heeft belooft het nooit meer te doen
groetjes petruska

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:41

Als Flan in de wintermaanden op stal staat, gooien we haar los in de buitenbak zodat de extra energie er af kan. Soms alleen maar meestal met haar maatje. Lachen Opjagen is niet nodig, ze is uit zich zelf een spring in t veld.
In het weiland trekken de paarden regelmatig zelf een sprintje maar opjagen door mensen wordt daar niet in gedaan...

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:39

Toen het longeren met dubbele longe nog niet echt lukte zonder hulp zo af en toe deed ik mijn pony wel eens in de longeerbak laten lopen. Maar opjagen was het niet. Hij reageerde gewoon op de commando's alleen in het begin moest ik de zweep optillen, zodat hij doorkreeg dat hij moest lopen.

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:43

Locanda schreef:
Citaat:
Als je paard behoefte heeft om te rennen doet deze dat heus zelf wel, dat opjagen vind ik zo'n onzin. Zet er dan een ander paard bij wat wel graag rent, dan rent ie vanzelf mee


haha optimist. Dan ken je mijn paard nog niet. Knipoog
Die gaat gewoon in een hoek van de bak staan kijken met zo'n blik van "wat ben jij dom zeg".

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:28

Ik deed het eerst wel af en toe maar tegenwoordig niet meer, want ongeveer een jaar geleden had een meisje die ook bij ons verzorgde ongevraagd Ginger en Amber opgejaagd.
In de bak lag een plas en de omheining is van prikkeldraad en ijzeren paaltjes en toen is Ginger uitgegleden tegen zo'n ijzeren paaltje aan en door het prikkeldraad geschoven. Ze heeft door de klap tegen het ijzer een bult op haar been en dat been is heel zwak dus springen ofzo zit er helaas niet meer in. Huilen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 00:23

Par vind het wel leuk, wel alleen want met andre erbij is het zo'n gedoe, al dat ontwijk gebeuren Tong uitsteken

Meestal sta ik gewoon in het midden gek te springen en te doen, zweep hebben we daar niet voor nodig Haha!
Als ik dan ga zitten komt ze naar me toe en als ik weg ren rent ze mee.

En idd als ik mijn handen in de lucht steekt rent ze nog harder en gooit ze er soms een paar gekke bokkesprongetjes tegenaan.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Birgit01, Delaja, Geertema, Googlebot, Morehorse, Slmt9, Utixo, xSCWx en 111 bezoekers