Hoe hebben jullie je paard(en) betaald?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:45

Tot mijn 18 heb ik mijn paardjes gekregen van mijn ouders,maar daarna moest ik ze zelf betalen.

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:01

werken, spare, kopen. Door de ponyhandel kon een nieuwe kopen soms erg snel gaan. Dan had ik wat meer te besteden.

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:27

Ik heb Rinus gekocht van belasting teruggave en Sonja van vakantiegeld Lachen

Sap

Berichten: 1019
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Home is where the heart is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:33

Mijn opa en oma hadden haar voor me gekocht, samen met mn ouders.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:59

ik heb mijn paard zelf betaald, maar mocht het laatste deel op afbetaling doen omdat ik anders niet genoeg had Haha! ook de aanschaf zelf betaald (al had ik nog veel van mijn vorge paard en pony) heb hem nu 2 maanden en over 2 maanden is hij volledig mijn eigendom Haha!

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:41

ik heb het geld geleend van de bank, zo'n speciale lening voor studenten die mag je na je studie terugbetalen, dus nu ben ik aan het sparen om het terug te betalen (moet nog drie jaar studeren)
het was gewoon mijn droom paardj, en ik wilde er al zo lang een, en ik kon echt niet nog een paard jaar wachten tot ik genoeg gespaart zou hebben. verder betaal ik alles ook zelf, stalling, da, hoefsmid enz. heb nu net een zadel besteld van mijn belasting teruggave.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:45

Gespaard en daarna gekocht... ik was 16 en had net genoeg op mijn rekening... gelukkig kon ik in de weekenden in een cafetaria aan de slag zodat ik hem ook nog kon onderhouden

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:17

Mijn ouders hebben ze gekocht voor mijn verjaardag, is al 3 keer gebeurt Tong uitsteken

Eerst Leya, waar ik nu te groot voor ben maar nu voor mijn zusje is
Dan maflinger Wencke die nu verkocht is aan Loverhorse op bokt.
En nu voor mijn 15e verjaardag mijn rijpaard nrps Ranouk!
Alleen Omarianne werd door mijn vader verkocht omdat hij van de eerst dag toen hij haar zag al verliefd werd Lachen
En onze shet Rakker hebben we gekocht als gezelschaps maatje voor Leya toen ze nog alleen op de wei stond. Lachen

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:36

Heb hem van me ouders gehad *LOL*

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:40

Mijn ouders hebben mijn paard gekocht, maar ik moet het wel allemaal terugbetalen Knipoog. Voel ik me tenminste niet zo schuldig Lachen

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:10

Van mijn vriendje gekregen voor mijn verjaardag Lovers

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 01:36

Mijn ouders hebben hem betaald en daar ben ik ze heeeeeeeeel erg dankbaar voor! Kusje Lovers

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 01:52

Mijn eerste paard heb ik van mijn ouders gehad voor mijn verjaardag, was daar voor al mijn bijrijdpaard en mijn ouders vonden haar ook heel erg leuk.

Mijn huidige paard heb ik samen met een vriendin bij elkaar gespaard nadat we genoeg hadden gespaard voor het paard hebben we nog doorgespaard tot we ruim een half jaar stalling op zijn eigen bankrekening hadden staan. Toen zijn we pas op zoek gegaan om er echt één te kopen. Dit was 6 jaar terug.

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 02:19

Gewerkt en van mn ouders een heel klein beetje geleend omdat ik nét niet genoeg had, stalling betaal ik ook zelf..

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:54

Ik heb Andrew zelf gekocht van mijn spaargeld. Op het moment gaat het sparen alleen niet zo hard meer vanwege de vele aankopen die ik de laatste twee jaar heb gedaan Schijnheilig
Vervolgens de rest ook altijd zelf betaald (stalgeld, dierenarts,kleding, benodigdheden, zadels, trailer, lessen, wedstrijden nu met Moenira) nu ik de laatste paar jaren een vaste baan heb voor 4 dagen per week terwijl mijn vriend en ik samenwonen is het financieel allemaal wel een stuk makkelijker geworden... Woonde ik alleen, dan konden lessen en wedstrijden (en bijkomende kosten daarvoor) er niet meer af, of ik heb geen eigen (trailer)vervoer meer omdat de auto weg moet die de trailer kan trekken.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:08

Mira heb ik in delen betaald omdat de vorige eigenaar ervan af wilde en zag dat ik haar een in principe blijvend tehuis wilde bieden. Ik was student dus daar was ik heel blij mee. Ik heb naast m'n studie gewerkt voor haar onderhoud omdat ik alles zelf moest betalen.

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:25

nu aan het werken Haha! en volgent jaar een pony (hoopend al dit jaar als ik mijn droom paardjuh tegen kom) Haha!

dus flink door zoekken Tong uitsteken

maar moet de helft van mijn paard zelf betalen maar dan mag hij ook niet duurder zijn als 2000 Geld, geld! ongeveer dan Vingers aflikken
stalling zelf betalen en zadel hoofdstel ook en dat voor iemand van 15 zal niet gaan mee vallen maar werk nu en als er egt iest ergs aan de hand is (pony ziek ) willen mijn ouders betalen en natuurlijk sponsere ze me wel met rij les en andere dingen om het zo veilig mogelijk te gaan maken ....

kopen komt dus en dan ben ik heel trots dat ik dat zelf kan betalen Haha!

en andre kindere het van hun papie en mamie krijgen ......... vin ik tog onvrandwordelijk ............ als je er voor spaart laat je zien dat je er egt voor wil gaan en jah dat willen mijn ouders zien dan zijn ze heel trots en ik ook Haha!

eva

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:34

Ozep heeft mijn vader voor mij gekocht,
Triumph en Jonkvrouw heb ik van spaargeld gekocht, het dekgeld van Bosje en Zina komt uit dat zelfde potje.
Ik ben niet zo spaarderig Bloos! Tegen de tijd dat er weer wat opstaat koop ik er altijd weer wat van.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:42

Eerste paard zelf gespaard en gekocht, mn shetlandertje ook zelf gespaard en gekocht. Nadat mn haf ineens overleed kreeg ik mijn tweede haf van mn 'schoonouders'en mn welshje vna mijn ouders.

ofwel verschrikkelijk verwend

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:33

mijn ouders betalen een paard. maar als ik oud genoeg en geld er voor heb om hem zelf te onderhouden moet ik het zelf betalen. maar als er is mis mee is en de kosten van de veearts lopen hoog op of iets anders dan zullen ze me alltijd helpen ook al moet ik het geld terug betalen. me ouders hebben een eigen zaak dus maar die kan ook faiet gaan maar dat hoop ik niet nu gaat alles nog steeds goed. en me broer wilt de zaak later over nemen dus. en ik wil waarschijnlijk een eigen dierenzaak maar ik wil eerst studeren voor dierenartsassistente en dan kan ik alltijd nog kijken wat ik wil gaan doen. maar eerst me examen en dan me paard dus eigelijk heb ik hem nog niet

-xxx-willeke
p.s ik ben hier pas lid en het is echt verslavend

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:10

Niet echt voor gespaard ofzo. Ik had het geld dus ik kon hem zo kopen Knipoog
(het was eigenlijk ook helemaal niet de bedoeling Bloos! )