Hoe hebben jullie je paard(en) betaald?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:22

gekocht van mijn spaargeld... had er al heel lang voor gespaard dus...

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:46

Van mijn vakantiegeld.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:16

Gekregen.
Maar van zijn vorige eigenaresse.. Lucky me Haha!
Mijn shet heb ik wel zelf gekocht, maar dan spreek je natuurlijk ook over hele grote bedragen Knipoog
Ik ben altijd zo dat ik spaar voor iets, ik spaar mn hele leven al, ik werk al vanaf mn 11de bij naast mn school..

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:21

Gekocht voor een symbolisch bedrag van de vorige eigenaresse (eigenlijk dus gekregen Haha! ).

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:26

Mijn eerste pony heb ik destijds van mijn ouders gekregen.
Nu alweer zo'n tien jaar geleden en ze is hier nog steeds.
De onderhoudskosten delen we.Een andere pony van ons wordt betaald door een soort "donateur" (om het zo maar even te noemen),maar aanschaf heeft niks gekost.
Jewel heb ik vorig jaar april op een markt gekocht en was niet zo duur.
Heb ik zelf betaald en het onderhoud is voor mijzelf.
Kortom,mag niet klagen dus Lachen

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:32

gewerkt gespaard en gekocht same here! Daarnaast heb ik de pony van mijn zus ook nog voorgeschoten krijg het moregn terug maar voor nu heb ik er ff twee Haha! (laat ze het niet horen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:33

Mijn ouders hebben hem voor me gekocht.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:36

heb tot nu toe alle pony's die ik heb gehad ( 4 ) van mijn ouders gehad... Lovers

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:57

Shetje heb ik van mijn vriend gekregen !!
me haflinger heb ik zelf gekocht,
dus eerst sparen,en dan kopen !

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:57

Wat hebben jullie allemaal lieve ouders.
Momenteel ben ik superhard aant sparen! Ik ben al een heel eind, maar moet toch nog even zwoegen.. komt wel

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:01

Mams heeft me gauw voorgeschoten omdat ik Bas in een soort van opwelling kocht, ik zag hem en zei: Die wil ik hebben!!

Ik had op dat moment nog even het geld niet en toen heeft mams het dus geleend, al snel daarna heb ik het weer terugbetaald.

Nou moet ik zeggen dat Bas een shet is en dat dat niet een heel erg groot bedrag was, denk niet dat mn ma me 'even' had vooorgeschoten als ik bv een Shire zag waarvan ik zei : Hebbe!! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:59

wow wat hebben veel mensen hier geluk zeg, dat ze het allemaal van mijn ouders krijgen! mijn ouders komen nog geen eens in de buurt van een paard ze vinden het doodeng (maar binnekort zullen ze toch echt moeten, ik mag meedoen met de Apeldoornse kampioenschappen!!) nee, ik ben hard aan het sparen totdat ik mijn studie afheb en een leuk huisje heb, dan pas koop ik m'n eigen paardje

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:20

Werken, sparen en kopen en contant betaald. En nu weer door werken en sparen Knipoog

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:42

Eerst had ik een fjord (gekregen van mn ouders) door een ernstig opgeluk moest die weg. Toen zei m'n moeder als je nog een pony wil.... Ga je maar werken! dus ik 15jarig meisje de hele zomer hard gewerkt. En ik had net genoeg om een pony'tje te kopen. en net op het goede moment Verward overleed er iemand (die ik niet eens kende erfde ik een geld bedrag van zo'n 1000,-! en kon ik dus mijn paardje Kris kopen. En ze was (perongeluk) gedekt, (wel goedgekeurde IBOB AA hengst hoor!!!) en toen had ik er dus 2!

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:43

en ik moet wel alles zelf betalen!
Heb ook veel (geldprobleempjes gehad daardoor) mijn pony is heel erg ziek geweest! Boos! mja

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:47

Wij hadden heel lang gespaard voor een nieuwe keuken om die oude rotkeuken van ons te vervangen. Net nadat we die nieuwe keuken eindelijk besteld hadden ontdekte ik dat mijn man helemaal niet wist wat Shires waren. Terwijl ik dat de mooiste paarden vond!
Dus gingen we op een zondag naar een shire stal om hem eens te laten zien wat een shire was.
Maandag gingen we de keuken afzeggen...... Schijnheilig

Een paar jaar later zijn we trouwens toch verhuisd omdat we de paarden bij huis wilden hebben. Dus hadden we anders toch niet lang plezier van die keuken gehad. Nu heb ik plezier van paarden achter het huis. Ondanks het feit dat ik ook in dit huis weer met een oude rotkeuken zit! Lachen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:50

Ik had voldoende spaargeld toen ik Laiser tegen kwam om hem te kopen en nog geld over te houden Knipoog
Helemaal zelf betaald dus Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:53

Naar de bank, geld halen en pony kopen
Hij kostte maar 125€ dus ik heb er niet echt voor hoeven sparen. Aan mijn wekelijkse boodschappen ben ik meer kwijt.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:58

Bij mij nogal wisselend, de meeste heb ik wel zelf betaald en twee paarden heb ik gekregen van de vorige eigenaar. Mijn vader heeft een keer voor me voorgeschoten omdat het verzekeringsgeld nog niet was uitbetaald van mijn andere paard (en dat voor een paardenhater Haha! ).

Janneke (en dus ook Zammy) is eigenlijk van mijn moeder, die moet ik nog afbetalen Bloos . Mijn moeder was zo blij dat ik een betrouwbaar paard had gevonden waar ik zelf lekker op kon sturen dat ik haar niet hoefde te laten staan OK dan! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:05

Gewoon hard voor gewerkt en prioriteiten gesteld.
Ik geloof niet in krijgen. Ik denk dat je alles meer waardeert als je er gewoon voor moet werken.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:12

heel hard gewerkt, en heel veel gespaart.
dus niet meer uitgaan, bijna geen kleding meer voor mezelf kopen etc.
ja zo spaar je heel snel.
en nu betaal ik ook de stalling en alles zelf, dus veel uitgaan enzo zit er niet meer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:19

werken, sparen, kopen Lachen En dat werken die ik nog steeds o.a. om mijn paard te kunnen onderhouden [en mezelf natuurlijk ook]

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:19

Ik heb net mijn eerste eigen paard gekocht (vorige paarden waren door mijn ouders voor mij gekocht), ik heb geld kunnen lenen van mijn ouders. Uiteraard ben ik nu hard bezig dat terug te verdienen!

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:35

ik heb mijn paard heel raar gekocht Tong uitsteken

ik heb bij hele lieve mensen gereden die een deel hebben meebetaald.

3/8(hebben zij betaald) en 5/8 deel zou ik zelf betalen met geld wat ik niet had (hoe stom Tong uitsteken)

mijn pa heeft gezegd dat hij dat 5/8 deel wel zou betalen(heeft hij ook gedaan)

en nu staat er al weer bijna 2 maanden een paard wat van MIJ is Haha!

hoefde dus niks te betalen aan mn paardje Scheve mond

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:37

Ik heb er voor gespaard en hem zelf gekocht Lachen.

Het was geen wereld bedrag wat ik voor Dennis betaald heb, maar hij is meer dan iedere cent waard. Hij is de beste koop die ik ooit gedaan heb Haha!.
Mijn ouders hebben er nu (2,5 jaar later) nog steeds geen cent aan betaald. Dat is iets waar ik toch wel trots op ben. Het is mijn (dure)hobby, niet die van hun.