Wie zit er op Larenstein college?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellamafia
Berichten: 370
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Somewhere over the rainbow...

Wie zit er op Larenstein college?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 20:50

Hey, Cool

Ik ben dus op zoek naar wat info van mensen die op het larenstein college zitten en die de opleiding "Equine management" OF "Paardenhouderij" volgen...

De site heb ik al gevonden *LOL* en ook heb ik brochures thuis maar ik zou graag willen weten hoe jullie dit beleven en of het een aanrader is ja of nee ... ikzelf ben nog een mbo student SPW waar ik het helemaal niet naar mijn zin heb maar gelukkig wordt dit mijn laatste jaar en wil graag "Equine management" te Larenstein gaan volgen...

Ik hoop wat berichtjes van jullie te krijgen ... *LOL*
Alvast heeeeeel erg bedankt!!!!! OK dan!
DOEIIIIIIIII

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:59

Ik ga nu mn 3e jaar in, en heb voor Paardenhouderij gekozen.
De eerste 2 jaar is dier- veehouderij, echt ontzettend algemeen.
De school op zich is leuk, veel leuke mensen en zelfs hier en daar ook wel heel aardige docenten. Overigens zit Larenstein dier/vee nu nog in Deventer, maar ik zit in de laatste jaargang die zijn opleiding daar nog af kan maken, de rest zal met de tijd naar wageningen (als ik het goed heb, of gewoon velp) moeten.
Mijn crisis op het moment is het 'teveel aan theorie en gebrek aan praktijk' van deze opleiding. Ik weet zeker dat ik echt tussen de paarden wil werken, maar wilde een HBO opleiding om toch wat meer management achtergrond te hebben. Ik heb de 2 praktijkstages echt met super resultaat afgerond (had vorig jaar een 8.5, en dit jaar iig een beoordeling die absoluut niet beter kan, overal very good, en super positieve opmerkingen) Nou moet ik dus een halfjaarstage doen, maar dat moet dus op een stamboek, voerproductie oid. Iig geen primair bedrijf. Je bent dan dus gewoon een halfjaar administratieve tiepmiep. En dáár heb ik helemaal geen zin in. Larenstein claimt je op te leiden voor o.a. stalmanager, hoe kan dat nou als je 2 stages van 3 weken op een primair bedrijf hebt gehad?? Ik denk dat ze je voor die halfjaarstage de keuze moeten geven.
Maargoed, daar ga ik achteraan zodra ik weer naar school moet, ik ben iig nog niet klaar met ze. Bloos

Bellamafia
Berichten: 370
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Somewhere over the rainbow...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 21:01

Harstikke bedankt voor je reactie!!!!
OK dan!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 00:22

Het is inderdaad een sterk theoriegerichte opleiding, waarbij je in de eerste 2 jaar veel leert over koeien, trekkers en het boeren leven.
De paardenvakken heb ik nooit gevolgd op Larenstein, omdat ik die school na het tweede jaar verlaten heb. Of die de moeite waard zijn, durf ik dus niet te zeggen. Als ze te vergelijken zijn met de paardenvakken die ik nu in Dronten volg, is het zeker de moeite waard!
Je moet dus niet verwachten lekker met de paarden bezig te kunnen zijn (ja, 2 x 3 weken) want de theorie staat nu eenmaal voorop bij een HBO.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:23

Westernfreak schreef:
Het is inderdaad een sterk theoriegerichte opleiding, waarbij je in de eerste 2 jaar veel leert over koeien, trekkers en het boeren leven.
De paardenvakken heb ik nooit gevolgd op Larenstein, omdat ik die school na het tweede jaar verlaten heb. Of die de moeite waard zijn, durf ik dus niet te zeggen. Als ze te vergelijken zijn met de paardenvakken die ik nu in Dronten volg, is het zeker de moeite waard!
Je moet dus niet verwachten lekker met de paarden bezig te kunnen zijn (ja, 2 x 3 weken) want de theorie staat nu eenmaal voorop bij een HBO.



Ik heb ook paardenhouderij gestudeerd op Larensteijn en ben ook gestopt vanwege gebrek aan praktijkervaring. De eerste twee jaar kom je haast niet aan paarden toe of je moet zelf dingen organiseren. Je krijgt dus erg veel agrarische leerstof over koeien, trekkers, en plantjes en meer van die dingen. Ik vond dat helemaal niet leuk want het paarden leven is imo niet te vergelijken met een leven in een teelt- of melkveebedrijf. Als ik het opnieuw zou mogen doen zou ik naar Wageningen of Dronten gaan.

Bellamafia
Berichten: 370
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Somewhere over the rainbow...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 12:31

Hey ,

Nogmaals bedankt voor jullie reacties tot zover...
Welke school is er in Dronten ???

Groetjes...

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:09

CAH Dronten, ook een agrarische hogeschool. Daar kun je een dergelijke opleiding als in Deventer volgen, alleen wordt er al meer aandacht besteed aan het paard in de eerste jaren van de opleiding.
Zelf volg ik de avondopleiding daar; management, paardenhouderij en sport.
www.cah.nl