lange regenjas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:19

Ik denk dat Cassidy eerst zo'n ding van dichtbij moet bekeken, voordat ze er een oordeel over velt. Knipoog Er zitten namelijk lussen en extra beenflappen aan, zodat het niet opwaait. Ze hebben er heus wel over nagedacht bij Aigle. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:21

Maar heeft het ook een prettige binnenkant, zodat je niet zoals in een regenpak vroeger alsnog kleddernat wordt? Dan lijkt het me een goed alternatief.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:32

Volgens mij zit er wel een stofje bij je bovenlichaam, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Het is sowieso de bedoeling dat je hem over je gewone jas heen draagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:20

Dan schiet je er qua gewicht toch nog niets mee op Verward

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:23

Sonja schreef:
Dan schiet je er qua gewicht toch nog niets mee op Verward


Jawel hoor, het is geen dikke stof. Het iig veel en veel lichter dan een waxjas. Ik heb voor zo'n jas gekozen omdat een waxjas op de langere termijn zo gaat stinken.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 12:37

Sonja schreef:
Maar Sjakie, ik weet zeker dan Van Rijs heeft wat jij zoekt. Dus ik weet niet of je daar ooit in de buurt komt, of dat ze misschien wel eens bij jou in de buurt komen om zadels te passen? Dan willen ze vast wel meteen wat voor je meenemen om te passen?


Ik kom ip overal en nergens. Ik rij voor mijn werk ook veel. Dus als ze echt iets hebben wat ik zoek wil ik echt wel de moeite nemen om er naar toe te gaan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:47

Tessebes schreef:
Volgens mij zit er wel een stofje bij je bovenlichaam, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Het is sowieso de bedoeling dat je hem over je gewone jas heen draagt.


En hoe doe je dat dan in de zomer als het regent? Soms is een jas/vest/trui eronder net dat beetje teveel...

En Tessebes, ik weet hoe ze er uit zien, en dat er flappen op zitten. Maar ik heb ook de ervaring dat die flappen echt niet er voor zorgen dat ze over je benen blijven vallen als het een beetje hard waait.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:05

Cassidy schreef:
En Tessebes, ik weet hoe ze er uit zien, en dat er flappen op zitten. Maar ik heb ook de ervaring dat die flappen echt niet er voor zorgen dat ze over je benen blijven vallen als het een beetje hard waait.


Maar die flappen zitten met een lus om je been, dus volgens mij waaien ze echt niet op.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:08

Ik ben met een beetje storm in de polder net zo nat op mijn benen als ik zo'n lange waxjas aanheb (met beenriemen) dan zonder....Lips are sealed
Nog een lichtere jas met beenriempjes gaat daar echt geen verschil in maken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:39

Goed, nog een keer dan. Aan de voorkant van de jas zit gelijk over de hele lengte van je been een flap, als je de lus vastmaakt, valt de flap om je been, waardoor hij beter op z'n plaats blijft.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:28

Ik haak ook even aan. Tessebes, heb je meer info over je jas bij van Rijs? een tel nummer of een site? En is het echt alleen zo´n soort van ouderwetse fietsjas of iets met technische stof, zodat het nog enigzins ademt?
Drizabone ook al een tijdje op mijn verlanglijstje staan, maar zooo duur! En wax stinkt en is zwaar.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:46

Ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen of hij wel of niet ademt. Ik heb er nog niet mee gereden. De site van Van Rijs is www.vanrijs.nl, maar daar zal die jas niet op staan. Op www.aigle.com staat misschien wat meer info.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:57

Op Aigle staan verschillende jassen! De Lord ademt!
De rest volgens mij niet. Er zijn dealers in Utrecht en Zeist. da´s voor mij erg handig! Misschien maar effe bellen..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:03

Ik zie het ja, maar bij die Lord staat dat hij waterPROOF is en dat is geen waterdicht. Ik heb die Nelson, maar dan in het zwart. Volgens mij heb ik Rancher in de divozagids zien staan, die was volgens mij 169 euro.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:14

Ik heb gebelt met 3 dealers, en uiteindelijk in A foort ingesproken. Als ik info heb, zet ik het er wel op!

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:06

Ik ben benieuwd naar de info. Maar ik heb wel genoeg over het wellles niets spelletjes om die waxjassen. Als iemand geen waxjas wil, om welke reden dan ook, dan is dat toch gewoon klaar.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:09

Enne een 'gewone"regen jas kan je nog meenemen voor als het onderweg gaat regenen met een wax-jas is dat wat moeilijker.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:10

fransje23 schreef:
Enne een 'gewone"regen jas kan je nog meenemen voor als het onderweg gaat regenen met een wax-jas is dat wat moeilijker.


Ik heb er zo'n tasje bij, zodat je hem mee kan nemen onderweg.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:20

Dat lijkt mij ook wel erg handig

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:25

Eindelijk belde er een dealer terug! De winkel in Amersfoort, hypostyle. De lord zit niet in hun assortiment, maar als ik hem perse wilde, dan kon ze hem bestellen en komt hij eind september!
Ze gaf aan nog meer modellen te hebben, korte en ook een prijsgunstige, waar ze de naam niet van wist.
Het probleem is dat je nu moet bestellen, en niet eerst het overige assortiment kan bekijken. Ze belt me zodra de collectie binnen is. Dus diegene die echt de Lord wil hebben, nu met Afoort bellen! Site van Aigle, daar even zoeken naar de dealers, daar staat het nummer.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:59

Maar hoe duur zou die Lord zijn dan?

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:14

Ik dacht ff dat dit topic ergens anders over ging toen ik de titel las... Tong uitsteken Haha! Ik heb heel lang een waxjas gehad, maar die vond ik niet fijn, die was harstikke zwaar. Ik rijd nu in de winter met een lekkere dikke winterjas want ik ga dan toch niet buiten rijden in de regen...