2 paarden rijden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-01 13:39

Mijn paardje Fleur is 2.5 en dus nog onbeleerd, maar om haar conditie al een beetje op te bouwen wil ik met haar gaan lopen. Ik rij haar weidegenootje en grote vriend ook en heb dan geen tijd (en zin Lachen om dan ook nog eens lange stukken met Fleurtje te lopen.
Dus had ik het geweldige idee om Fleur gewoon mee te nemen als ik met Niekje rij.. Maar hoe pak je dat aan??
Kan ik Fleur het beste gewoon vasthouden aan een halstertouw, of haar aan het zadel van Niek vastbinden?
Heeft iemand hier ervaring of nuttige ideeen over?
Alvast bedankt!


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 13:40

Ik zou t niet doen veel te
gevaarlijK!!!

Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 13:45

al helemaal niet aan het zadel vastbinden want als ze schrikt woord bv het zadel schuingetrokken, je krijgt er niet meer los ect

Dat zou ik maar niet doen.

Je kan beter irmand vragen of die mee wilt lopen met haar ernaast.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shetlandertje op 2001-10-28 14:11 ]</font>

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 13:50

Hoi,
Ik zou inieder geval niet vastbinden, als Fleurtje schrikt dan trekt ze jou paard ook mee anders kun je haar loslaten, maar aan de andere kant als ze de weg op kletterd het beste is gewoon haar leren longeren en niet mee te nemen met rijden zeer gevaarlijk.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-01 13:50

Dus gewoon zelf vasthouden?
Niekje is vreselijk verkeersmak, en zolang Niek in de buurt is is Fleur ook makkelijk..
Ik denk dat ze juist enorm veel steun aan hem kan hebben, dus wil haar zeker mee hebben. Ik zou het ook niet zomaar met elk paard doen, maar ik ken deze twee wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 14:09

niet doen!
Als 1 van de 2 in paniek raakt kun je helemaal niks doen. En zelfs het braafste paard ter wereld kan schrikken.

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 14:10

er kan altijd iets onverwachts gebeuren
met 1 pony in het verkeer is al gevaarlijk, al is ie nog zo lief (!!!), laat staan met 2 waar je op letten moet

niet doen dus

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 14:32

vraag iemand mee, die op een paar meter afstand meeloopt! Mocht er iets gebeuren, kan die je helpen! En eerst in de bak oefenen! Want het is best moeilijk,denk ik!
Maar probeer iets anders te vinden, ik zou het te gevaarlijk vinden!
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 15:49

Bij ons op stal doen we dit ook, maar altijd het leidtouw in de hand houden, nooit vastbinden. Maar wij doen het echt alleen in de bak of op het eigen (afgezette) land, nooit buiten. Lijkt me toch wat link.
Hoewel, op Langevelderslag kom ik regelmatig een mevrouw tegen die haar pony uitlaat naast haar paard, gaat geweldig!

Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 15:55

Maar dit is een veulen die nog niet zo mak etc is, of het veulen is van begin af aan (jonge leeftijd) dit gewend, maar bij jou is dat niet het geval vwant hij is al 2 1/2 jaar. Een wat oudere pony/paard zou misschien wel kunnen aan het halstertouw zelf vasthouden, want je ziet toch ook vaker dat mensen bij een trektocht een bagagepaard hebben???



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shetlandertje op 2001-10-28 16:14 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 16:04

hoi,

ik heb het zelf ook een poos gedaan op skip en rydar er naast dat ging wel goed maar ry was toen nog veulen (paar maanden) toe die ouder werd ging het niet meer zo goed toen kreeg ie zijn eigen willetje dus ben ik er maar mee gestopt... Als je 2 brave paarden hebt kan het wel hoor..ik zou dan alleen wel je paardje vast houden en aan en lange lijn mee nemen geen kort halster touwtje..(wel kort houden natuurlijk maar als je een lang touw hebt en hij schrikt heb je m nog wel vast zoeen kort touwtje glipt zo uit je handen)


groetjes

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:09

Ik doe het met Dennis en Tammy wel eens. Zelfs een keer met Dennis, Tammy en Max. Tammy een halster om en aan m'n zadel binden(wel goed aansingelen Haha! ). Ik heb zo'n plat zadel met handvat, heel makkelijk. En 1x met Max en Tammy aan het zadel. De een links en de ander rechts. Maar dan heb ik ook een paar pony's die alles kunnen hebben. Echt alles. Vrachtwagens met zo'n hoos water achter hun aan, tutterend, trekkers enz boeit helemaal niets. Met andere paarden zou ik het ook niet doen. Ik ben er ook van genezen om Tammy vast te houden want ze trekt me er zo af om gras te eten.
Maar ik doe dit ook alleen als ik op Dennis rijd met pony's die ik heel goed ken(oke, ook een keer met een hond) en waarvan ik weet wat ze gaan doen als er iets gebeurt. Bij Dennis blijven omdat hij de leider is en hij is bij mij nog nooit aan de haal gegaan.
DOE HET DUS ALLEEN ALS JE HEEL ZEKER BEN VAN JE ZAAK!
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:34

ga met haar fietsen (niet samen op een fiets Haha! )
jij op de fiets en zij ernaast aan het touwtje hoef je niet te lopen!!

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:42

Ik deed dat ook vaak met mn shetje en mn pony eerst heeeel veel geoefend in het weiland en in de bak enzo.. is dat geen mogelijkheid?
Bij mij ging het in stap heel goed, maar zodra ik ging draven ging het nog al es mis.. Maar is wel leuk vind ik.. *LOL*
Laatst zag ik een vrouw rijden met 2 paarden (bij ons in een natuurgebies) maar dat paard liep gewoon los! Party!! Maar dat zou ik toch niet zomaar doen denk.. Haha!

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 21:06

x
Laatst bijgewerkt door janna op 09-04-22 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

-

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 21:57

Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat Fleur vrij makkelijk mee zal lopen.. als ik de paardjes uit de wei haal lopen ze ook altijd samen, en in principe hoef je er maar een vast te houden, de ander volgt vanzelf wel! (het is echt een vreselijk klef stel Lachen )
Zal zowiezo eerst even in een 'veilige' omgeving oefenen, en als het dan goed gaat naast ze lopen tot ik bij het bos ben.
Natuurlijk krijgen jullie uitgebreid verslag van onze eerste tandem rit!

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 22:06

x
Laatst bijgewerkt door janna op 09-04-22 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

-

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 00:04

Sinds ik een tijd met brandwonden heb gelopen van een halstertouw da'k niet los wilde laten zweer ik bij paniekhaken.. zowel voor mijn veiligheid als die van het paard!

goeie tip dus! Lachen

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:29

Euhh, bind Fleur alsjeblieft niet aan mijn zadel!

Grtjs!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 01:28

Ik weet niet of er bij jouw in de omgeving een (veilige) plek is om het uit te proberen?? Laatst had het paard van mijn vriendin een dik been, de DA had het advies gegeven om haar wel te bewegen. We waren al teleurgesteld dat we bij dat mooie weer niet konden rijden. Toen kwam mijn vriendin op het idee om te proberen of we Helania als hand-paard mee zouden nemen Lachen . Zij is toen op Dikke gegaan, Helania had alleen haar halster om, met hengsten-ketting erdoor. Ging fantasties Lachen !!!! (Dikke en Helania zijn ook zo´n klef stel Haha! ) Onze stal is midden in het bos, dus kunnen we zulke dingen makkelijk uitproberen, als je je hand-paard moet loslaten, kan er niet veel gebeuren. Ik ben op Beer mee gereden, zodat er dan nog een tweede persoon is die kan helpen als het precair wordt Knipoog ! We hebben het inmiddels met alle drie de paarden onderling geprobeerd en het gaat hardstikke goed. Je kan voor het hand-paard (zeker de eerste keren) het beste een zgn. hengste-kettinkje nemen, wat je door het halster over de neus laat lopen. Je hebt dan wat meer invloed op het paard als ´ie wil trekken ofzo. Een gewoon hoofdstel (zonder teugels) met bit, zou ik nooit nemen. Het enige wat Dikke in het begin een beetje stoorde, was het kettinkje wat tegen z´n kont aankwam, als we een bochtje omgingen en Heli aan de "buitenkant" liep. Inmiddels maakt hem dat ook niets meer uit!
Veel plezier met uitproberen!!!
(O ja... nooit het touw aan je zadel vastmaken, dan kan het pas écht gevaarlijk worden!!!!)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Harkie, IASCrawler, Lui_, ZarahZoe en 33 bezoekers