Wat kost het laten inrijden van een paard ongev.?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanel
Berichten: 66
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: neede/ haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:40

Richtje schreef:
Waar is dit een reactie op Verward

ik zou het niet weten????

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:04

ik heb je een pb gestuurd..

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 00:23

Een vraagje:
Wat ik me altijd afvraag, waarom koop je een jong paard/veulen als je het zelf niet wilt of kunt inrijden ( dit absoluut NIET als kritiek op de toppic starter!! Knipoog )
Ik bedoel, koop je een veulentje van een maand of 4, alles leer je hem, je bouwt toch een zekere band met zo'n beestje op, en als het dan 3 jaar is ( of ouder {of jonger} voordat daar weer discussies over beginnen Haha! ) breng je hem weg en laat hem in een paar maanden tijd alles in zn koppie stampen door iemand die er 'verstand' van heeft en het dus eerder gedaan heeft.
Dan kan je in mijn ogen net zogoed een 3-jarige kopen die net is ingereden.
Ik heb er ook eentje van nu 4 jaar. Ik kocht hem als 4 maanden oude veulen en heb hem alles zelf geleerd. Het rijden gaat op dit momend niet helemaal toppie maar voor de rest heb ik geen klagen!
Alleen bij echt een hopeloos geval zal ik een paard wegbrengen om ingereden te worden.
Tis moelijk om uit te leggen wat ik bedoel. Ik val niemand aan maar ik vraag het me zo af.
Dit nav de reacties die ik hier lees. Er zijn toch aardig wat mensen geweest die hun paardje hebben weggebracht om te laten inrijden.
Ik zou het zonde vinden, niks is leuker om iets te doen waar je 3 jaar lang naar uit gekeken heb: Je eigen paardje in rijden. En lukt het dan niet kun je altijd nog hulp zoeken.....

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:59

Galja schreef:
En lukt het dan niet kun je altijd nog hulp zoeken.....


Dit wil ik dus voorkomen, ik heb liever dat het ineens goed gebeurt. Er wordt imo dikwijls veel te gemakkelijk gedaan over inrijden, alsof dat is dat je zomaar even doet... Ik zou misschien goed genoeg kunnen rijden om het zelf te doen, maar een professional heeft iets wat ik niet heb: ervaring met inrijden! Waarom heb ik een driejarige gekocht die nog niet ingereden is, tja, ik was op zoek naar een jong paard, en op dit paard werd ik verliefd, en of je nu een driejarige koopt die net is ingereden of één die nog niet is ingereden en je laat hem zelf inrijden, wat is het verschil? Ik vind dit zelfs aanlokkelijker omdat je zelf kan kiezen waar en door wie het gebeurt. Waar mijn paard nu staat kom ik trouwens dagelijks, en de bedoeling is dat de "inrijder" (hoe noem je zo iemand? Knipoog ) hem eerst rijdt en dat ik daarna onder zijn begeleiding overneem. Niks mis mee toch? Ik zou iig niet anders willen!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:06

Galja schreef:
. Het rijden gaat op dit momend niet helemaal toppie maar voor de rest heb ik geen klagen!


En lukt het dan niet kun je altijd nog hulp zoeken.....


Het een is een direct gevolg van het ander. Beter is het om vanaf het begin goed te werk te gaan. Ik begeleid veel mensen met het inrijden van hun paard......... We spreken gemiddeld 3 keer per week af, de mensen rijden zelf hun paard in, ik klim er alleen op als er zich problemen voordoen waar de ruiter dan net even niet doorheen komt....... om wat voor een reden dan ook.

Pas hulp gaan zoeken als het niet lukt is niet verstandig, creeer je alleen maar meer problemen mee die een ander op mag lossen

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:06

Ik heb mijn nrps merrie laten inrijden bij Henny coreman in Surhuisterveen.
Toen destijds koste dat ons 150 GULDEN per maand allin.
Nu ben ik laatst bij iemand in Hardewijk wezen kijken en die man vroeg 300 € per maand .
Vind het ontzettend duur geworden allemaal Haha!

LotusT

Berichten: 581
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: In een dorpje met stadsrechten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:20

Ik laat mijn paard ook inrijden door Iemand anders en daar kost het €380 per maand. Ik vond dat nog wel meevallen. (de prijs is all-in)

Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:03

parouscha schreef:
Ik heb mijn nrps merrie laten inrijden bij Henny coreman in Surhuisterveen.
Toen destijds koste dat ons 150 GULDEN per maand allin.
Nu ben ik laatst bij iemand in Hardewijk wezen kijken en die man vroeg 300 € per maand .
Vind het ontzettend duur geworden allemaal Haha!


Henny coreman in Surhuisterveen, doet hij dat nog?
heb jij meer info over Henny Verward

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:33

Even heel erg off topic; Wat ontzettend leuk dat je een jong paard aan wilt schaffen! Heel veel succes!

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:35

Ik weet niet meer waar het was maar daar was inrijden de kosten van stalling 220 euro plus 100 euro extra p.m. voor het inrijden.

Ik zal even gaan zoeken of ik em nog kan vinden.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:36

pimmetje7 schreef:
ik ken mensen die het ook doen en die zitten rond de 350.00 euro per week:P maar dan word hij ook goed gereden ..


1400 euro per MAAND??? heb je dat wel goed?

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:01

Ik heb laatst gesproken met iemand die rijdt echt super in en de paarden worden niet gebroken en bij hem betaal je € 500,- all inn. Het is een hoop geld maar ik moet zeggen dat ik dat er wel voor over heb.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:44

Chichika schreef:
Henny coreman in Surhuisterveen, doet hij dat nog?
heb jij meer info over Henny Verward


Geen idee dat hij het nu nog doet.
Maar moest mijn merrie echt breken om hem mak te krijgen.
Maar ik kreeg haar poeslief terug
Maar het enigste wat ik weer die man heeft Elastiek aan zijn kont OK dan!