voeradvies gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

voeradvies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 08:15

ik heb een new forest die heel snel dik wordt. Ze staat momenteel 24/7 in een karige wei. Daarnaast krijgt ze kuilvoer bijgevoerd.
Ze krijgt van mij daarnaast ongeveer 0.5 kilo muesli met knoflook tegen de vliegen. Meer krachtvoer kan ik echt niet voeren omdat ze anders veel te dik wordt.

Ze wordt echter wel 5 a 6 keer per week intensief bereden. Met intensief bedoel ik een dressuur of springtraining van een uur waarin veel gegallopeerd wordt afgewisseld met buitenritten tussen de 10 en 25 km in redelijk tempo.

Ze is dit jaar wat slomig. Voorgaande jaren deed ze het wel goed op het voer dat ze kreeg maar toen stond ze in een kwalitatief veel betere wei. In deze wei zit niks meer.

hoe kan ik dit het beste aanpakken? Is het een idee om een supplement bij te voeren en wat dan?


Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:52

Je kunt misschien beter gewoon hooi voeren ipv kuil. Van kuil worden ze eerder dik dan van gewoon hooi. Bij het werk wat je doet, kun je echt niet minderen in krachtvoer, eerder meerderen. Denk echt dat het aan je ruwvoer ligt..

Drinkt ze uit de sloot? Kan ook zijn dat ze zit helemaal "volpompt" met water. Als ik mijn paard een nachtje op stal zet wil je niet weten hoeveel ze plast en hoeveel ze dan alweer van haar dikke buik kwijt is..

Jossie

Berichten: 287
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:26

Inderdaad, hooi in plaats van kuil en de muesli vervangen voor een vitaminen en mineralen poeder (daar je knoflook over doen). Wortelen mogen natuurlijk ook! Op dit dieet is mijn Haf aardig afgevallen en ze kwam niets tekort, succes!

© by Jossie, dus geen teksten zonder toestemming kopiëren!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:03

In kuil zit veel meer enrgie dan in hooi (normaal gesproken).
Maar als je hooi gaat geven moet je er wel op letten dat ze alle vitamines en mineralen die ze nodig heeft wel binnen krijgt. Vooral omdat ze ook bijna geen brok en gras krijgt.

stekelroosje
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:13

In kuil zit idd meer energie dan in hooi . Als je de kuil vervangt voor hooi kan je gewoon je portie muesli blijven geven ,of vervangen voor een pondje basisbrok .

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 14:22

helaas heb ik niks over het ruwvoer te zeggen. Op de stal waar ik sta wordt standaard kuil gevoerd. Wat mij betreft krijgt ze hooi.

Krijgt ze zo wel alle benodigde vitaminen en mineralen binnen?

Ze is trouwens niet te dik hoor, maar ze is net goed. Ze moet niet dikker worden. Ik merk wel dat zodra ik meer krachtvoer ga geven, de kilo's eraan vliegen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers