Waarom zo moeilijk een verzorg(st)er??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:44

Tallie1979 schreef:
En ik kan me NIET voorstellen dat een 14 jarige 3 dagen in de week minimaal 6 km komt fietsen terwijl het hagelt, regent of stormt. Want ook dan moet mijn paard zijn aandacht krijgen, ook al kan er niet gereden worden Knipoog

Ik begrijp heel goed dat je een ouder iemand zoekt,kwestie van verantwoordelijkheidsgevoel, en het al dan niet omver gelopen worden door je paard. Maar ik denk dat deze uitspraak heel vaak niet klopt. Veel 14 jarigen zijn niet meer afhankelijk van hun ouders voor vervoer,en ik ken genoeg mensen (inclusief mezelf) die meerdere keren per week,ook in de winter naar hun paard/pony fietsen. Ikzelf fietste braafjes (bijna) elke dag naar mijn verzorgpony,ook in de winter,ook in de regen,ook in het donker,...gewoon altijd. 3 kwartier heen en 3 kwartier terug. In de regen is dit echt geen pretje,soms heb ik mezelf moeten dwingen om erdoor te fietsen,maar ik heb het toch steeds gedaan.
Natuurlijk zijn er mensen die het enkel om het rijden doen,maar die kom je net zo goed tegen als ze al 20 zijn.

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:49

nou dan maar ff een reactie van een niet-14jarige die het er niet helemaal mee eens is.... als ik op mijn 14e de kans niet had gekregen had ik nu ook minder ervaring en was ik op mijn 17e nog net zo onervaren als toen ik 14 was..... kijk ik begrijp wat je zeggen wilt tallie1979, want in jou geval zou ik het ook niet doen, maar vind het geen reden om 14jarigen in het algemeen af te vallen... want ondanks dat je in zin 1 zegt van niet, doe je het in zin 2 in de reactie hierboven toch wel... Schijnheilig
begrijp je punt wel, maar ik denk dat er best meiden zijn die wel willen. suc-6 met zoeken OK dan!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:54

Dan nog is het een kwestie van verantwoordelijkheid ook voor Tal, ik heb gezien waar Winnie staat... Nou ik ga daar 's avonds in het donker dus echt niet fietsen, voor geen goud!!!! En nee, ik ben geen 14.

Ik ben zelf dus ook op zoek naar een nieuwe bijrijdster (in 't gooi) maar mijn 'eis' is ook 16+. Ja er komt van de week een meisje van 15 kijken, die word volgende maand 16, dus zo'n zeikerd ben ik nu ook weer niet, maar sommige paarden zijn gewoon niet geschikt voor jonge kinderen. Als Aysa al ingereden was had ik zo een bijrijdster gezocht van een jaar of 12, dat is voor haar ideaal, maar voor Lisje en Winnie niet...

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 11:10

Oke Knipoog Jullie zien dus dat ik niet zo vreemd inschat Knipoog Jenny en WenK hebben Winnie gezien en weten watvoor paard het is Lachen Een 14 jarige erop is gewoon onmogelijk, hij is veel te sterk.. Daarnaast, een 14 jarige is een hele verantwoordelijkheid. Als die haar nek breekt blijf ik toch aansprakelijk. Een 18 jarige kan nog enigsinds voor zichzelf denken Knipoog

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:16

Een 14-jarige kan wel, mits uitgegroeid en een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Helaas zijn die er weinig Haha!

Tal, ik vind het heel logisch. Win is idd niet een paard waar je een meisje op zet.
Zeker niet omdat jij idd aansprakelijk bent.
Plus dat een ouder iemand (over het algemeen) meer ervaring heeft en dat is toch wel heel handig bij Winnie. Juist vanwege zijn trucjes.

Plus dat de stal idd niet erg fijn is om naartoe te fietsen. Als ik een dochter van 14 had, mocht ze daar niet eens heen fietsen in het donker! Met een auto of brommer gaat dit toch wat makkelijker!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:26

Ik heb in anderhalf jaar 4 verzorgsters "versleten"voor Morrie, nu is hij ook wel een paard met een extreem hoog tank-gehalte en hij kan verder niets, dat moet je maar net leuk vinden.

Ik had altijd verzorgsters van boven de 18 zelfs, die voor zichzelf verantwoordelijk waren en een eigen verzekering (WA) hadden, ze waren zelfs allemaal boven de 25, als ik er eens bij nadenk.....

Helaas is het allemaal niets geworden en ben ik ermee opgehouden, ik verzorg Morrie zelf, 7 dagen per week, alle dagen van het jaar.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:29

Winnie = buldozer met truckendoos!

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 11:31

Het punt is dat ik soms nog wel eens op vakantie wil. En om mijn paard dan maar alle dagen stil te laten staan zonder een aai over zijn bol vind ik gewoon niet kunnen.. Hij gaat wel naar buiten, maar toch..

En 2 daagjes per week een ander er een plezier mee doen is ook prettig.. Ik merk toch wel dat 7 dagen per week erg veel is.. Een beetje rust zo nu en dan is wel fijn Haha!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:34

Morrie ook!!!

Die is echt grappig!!! Dat vind ie zelf ook en dat is wel eens lastig!!!

Lisje is geen tank, maar daar zet ik voor geen goud een jong iemand op zonder begeleiding, die is erg goed in je negeren als ze geen zin heeft om te luisteren...

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 11:35

Koudbloeden he? Haha!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:42

Ja, dat is een stuk koudbloed ja... Dat is iets wat je moet weten en waar je op in moet spelen. Daarom zijn de meeste koudbloeden ook voor lang niet iedereen geschikt. Dan heb ik nog het nadeel dat Lisje ook vaak in d'r hoofd zet dat ze heus een arabieren hengst is... Dan loopt ze te snuiven en te springen en raar te doen, staart de lucht in... Mooi gezicht hoor, maar daar zet ik niet zo maar iemand op...

Als eigenaar ben en blijf je verantwoordelijk voor wat je beest doet, dat betekend verantwoordelijke beslissingen nemen en voor veiligheid kiezen....

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:44

Citaat:
Het punt is dat ik soms nog wel eens op vakantie wil.

daar droom ik alleen maar van, als Morrie nu de trailer eens in zou willen, zou ik met hem op vakantie gaan, maar dat zit er ook niet in.
Dus geen vakantie, geen dagjes weg, niets, gewoon thuis zitten en iedere dag naar Morrie.

m'n moeder zou zeggen: niet zeuren, dan had je maar geen paard moeten nemen........

Ik ken helaas niemand die ik een plezier doe met Morrie 2 dagen per week verzorgen, mensen willen paarden die iets kunnen, waar ze iets mee kunnen bereiken..... niet een lompe koudbloed die niet op eigen benen kan lopen en ook nog eens vreselijk op hol kan gaan als ie echt van iets schrikt

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:46

Kijk eens wat ik vind op de Divoza Snuffelmarkt Haha! Hé ze is niet eens 14 OK dan!

lease of verzorgpaard 11-7-2004
hoi ik ben patricia en ik ben 18 jaar en ik zoek een lease of verzorgpaard in de buurt van spijkenisse.. hetliefst een paardje wat lekker makkelijk in de omgang is.. ik ben niet van plan om wedstrijden te gaan rijden..ik doe het gewoon puur om lekker te rijden..ik zou dan ook het liefst buitenritten willen maken heeft u een paard voor mij? dan hoor ik het graag.. groetjes patricia

Afz.: patricia
E-mail: patricia_van_kesteren@hotmail.com
Regio: Spijkenisse

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 11:52

Die ga ik eens mailen Knipoog

Roosch

Berichten: 36649
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:44

Nouja, kijk het is gewoon alsof jullie 14jarigen minachten en over een kam scheren, en daar werd ik kwaad om! Sommigen zijn opgegroeid met paarden, sommigen beginnen pas! Maar ik vind dat je iedereen een kans moet geven zijn verhaal te vertellen!
Kijk, ik hoef niet te klagen: Ik heb hier om de hoek een wei staan, daar staan mijn oude verzorgpaardjes! Ik ben er mee gestopt omdat ik te veel verantwoordelijkheid had (De eigenaresse 14 van kwam NOOIT! (=2 keer per week) ) en ik mocht verschillende dingen niet: o.a galopperen en aan de teugel rijden! Ik had het gevoel dat ik geen adem kreeg, mede door mijn ouders, daarom ben ik ermee gestopt!
Omdat hun nichtje mijn beste vriendin is, mag ik wel mee van mijn ouders (eerst mocht ik niet, ze hebben "rare"dingen gedaan!) en nu gaan we elke dag EN ik galoppeer! Dit wil niet zeggen dat ALLE 14jarigen zo zijn als mij!!!

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:03

Ik kan me altijd ergeren aan die meisje die een verzorgpony zoeken en dan zeggen ik heb al 2 jaar ervaring met paardrijden.
Toen ik 2 jaar reed kon ik nog maar net een zadel goed opleggen en hoofdstel omdoen (nadeel van manege's vaak is de pony al in de bak).

Ik rij nu al 12 jaar en vind het nog moeilijk om een bijrijdpaard of verzorgpaard te vinden.
Eigen paard zit er nog niet in wil ik ook niet pas als ik klaar ben met mijn opleiding.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:16

Ik ken je probleem, ik heb ook heel lang moeten zoeken naar een verzorger (bijrijder) Ik heb zelfs een aantal oudere mensen gehad, maar of die nou zo goed kunnen rijden?????? Er zijn ook kinderen van 14/15/16 die juist wel heel goed met zo'n tank overweg kunnen. Dus doe gewoon net zoals mij, laat gewoon een aantal mensen proefrijden en dan kom je vanzelf een geschikt iemand tegen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:38

Winnie is idd geen paard voor een 14 jarig meisje Win is een beetje een sterke fjorden tank die ook met mij dacht de bak aan te vegen *LOL* maar helaas voor Winnie ben ik met mijn hete volbloed wel wat meer gewend Tong uitsteken Winnie gooit het alleen op zijn kracht en ja dan wordt het een ander verhaal... Uiteindelijk gaf hij het toch maar op en was hij braaf Knipoog

Ik moet zelf eerlijk toegeven dat ik voor mij paard ook liever geen jonge bijrijdster wil hebben maar 18+ Ik heb nu al meer dan een jaar dezelfde bijrijdster en ben heel erg tevreden over haar.. ze zit trouwens soms ook op bokt. Ze is gek met Omar en echt superlief voor hem en ze komt altijd haar afspraken na en dat is gewoon belangrijk. Ik weet dat Tallie daar helaas slechte ervaringen mee heeft en ja dan word je wel voorzichtig natuurlijk.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 09:14

Evelijn schreef:
Kijk eens wat ik vind op de Divoza Snuffelmarkt Haha! Hé ze is niet eens 14 OK dan!

lease of verzorgpaard 11-7-2004
hoi ik ben patricia en ik ben 18 jaar en ik zoek een lease of verzorgpaard in de buurt van spijkenisse.. hetliefst een paardje wat lekker makkelijk in de omgang is.. ik ben niet van plan om wedstrijden te gaan rijden..ik doe het gewoon puur om lekker te rijden..ik zou dan ook het liefst buitenritten willen maken heeft u een paard voor mij? dan hoor ik het graag.. groetjes patricia

Afz.: patricia
E-mail: patricia_van_kesteren@hotmail.com
Regio: Spijkenisse


Heb al contact met haar Haha! Hopelijk kunnen zij en ik snel afspreken Haha!