Leuk rijden op Texel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Leuk rijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 12:52

Ik ga in augustus met mijn vriend anderhalve week naar Texel, en ik heb altijd al eens een strandrit willen maken. Helaas is hier in het oosten geen strand te vinden, dus op vakantie MOET het er maar van komen Knipoog

Wie weet een manege waar ze strandritten organiseren die wel een beetje leuk zijn? Leuke paarden, geen abnormaal gescheur en een redelijke prijs Lachen Help me out!

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:09

Ik ben een paar maanden geleden op Texel geweest en heb daar een strandrit gedaan bij een manège met allemaal haflingers en vond het echt maar niks....

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 13:18

Welke manege was dat? En waarom was het niks?

bergerac
Berichten: 444
Geregistreerd: 10-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:23

Met die haflingers dat is manege de Elzenhof, ik ben er ook een keer geweest en ik vond het ook niks. Die haflingers waren niet vooruit te krijgen. Daar naast zit manege de Kikkert daar heb ik ook wel eens een buitenritje gemaakt het was daar wel beter dan bij de elzenhof.

bergerac
Berichten: 444
Geregistreerd: 10-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:27

Trouwens die maneges zitten in de Koog, volgens mij zit er ook nog 1 in de Cocksdorp?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:27

Ik ben er vorig jaar met mijn eigen paard geweest, dat was echt gaaf daar op het strand Cool! Maar hoe het daar zit met maneges etc. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
De meisjes die ook bij mij in huis sliepen die hebben ook gereden bij de Elzenhof en die waren er wel heel erg over te spreken!

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:30

*Tequila* schreef:
Welke manege was dat? En waarom was het niks?


Manège Elzenhof, idd, dat was het. Ach, het zal wel typisch voor toeristische manèges zijn zeker, dat zo’n buitenrit niks voorstelt, ponyzitten en achter voorganger aanhobbelen, in een hele grote groep, op een pony die de ganse tijd met zijn hoofd zit te schudden terwijl je de teugels amper aanraakt. Ik heb trouwens een groep van manège Kikkert zien vertrekken, zag er juist hetzelfde uit, alleen hebben ze daar geen haflingers maar dravers. Geldverspilling...

bergerac
Berichten: 444
Geregistreerd: 10-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:32

Eilandje schreef:
Geldverspilling...


inderdaad!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 13:35

Potdorie Clown Wil natuurlijk wel een beetje lekker kunnen rijden...

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:41

Kikkert en Elzenhof zitten naast elkaar, en ik heb voor beiden geen goed woord over. Elzenhof wordt nog ingehaald door een slak, maar de paarden hebben het wel redelijk goed. In tegenstelling tot kikkert. Daar hebben de paarden enorme drukplekken en allemaal zeer slecht passend tuig. Ook staan ze daar van s'ochtends tot 's avonds met zadel op.
Helaas is Bornrif in de Koog gesloten, maar in de Cocksdorp is er ook nog een. Daar heb ik weinig ervaring mee, maar die is zeker beter als de andere twee.
Kun je niet gewoon leuk je eigen paard mee nemen?

bergerac
Berichten: 444
Geregistreerd: 10-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:42

Het stelt echt niet veel voor. Het grootste gedeelte ben je alleen maar aan het stappen. Ik vond het echt saai.
off topic.. Op vlieland heb ik wel leuke strandritten gemaakt Lachen

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:45

www.vanderlindetexel.nl

Dit is de site van de derde manège op Texel. Ik wou graag daar gaan omdat Elzenhof en Kikkert me van hier achter de pc al niet veel soeps leken, heb er toen ook gereserveerd via internet maar niks terug gehoord, en ter plekke zag het er nogal doods uit, ik denk dat ze toen gesloten waren. Omdat ik mijn rijkleding toch mee had toch maar naar Elzenhof gegaan uiteindelijk maar serieus spijt van gehad. Als je persé wil gaan paardrijden op Texel zou ik Van der Linde proberen!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 13:53

M'n eigen paard meenemen wordt een beetje duur, en ik denk niet dat hij in de trein naar Den Helder past Haha! Helaas!

Zal binnenkort eens conctact opnemen met van der Linde.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:44

Ik heb altijd strandritten gemaakt bij een "manege" De Krim. Ligt in de Sluftervallei... De Krim is een vakantiepark en vooraan zit dus die manege. Ze hebben daar bosritten voor beginners en strandritten voor gevorderden.... 2 uur heerlijk rijden... de paarden weten precies de weg en staan dus wel behoorlijk op springen als je de duinen in rijdt.. er is 1 heuvel waar je in volle galop op rijdt... heel leuk... ook een heel stuk over het strand... het waren toen (6 jaar geleden) vrij grote pony's.... maar ze hadden ook paarden... volgensmij was het toen 20 of 30 gulden... het enige nadeel vond ik... gelukkig is het mij nooit overkomen... dat er pony's tussen zaten die gingen rollen op het strand... maarja, als gevorderde ruiter weet je gewoon dat als je door de branding hebt gereden en daarna weer op het strand rijdt, dat je je paard voorwaarts moet houden... dus... drijven!!!! Haha!
Was echt een unique ervaring hoor!!!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:15

Eilandje schreef:
www.vanderlindetexel.nl

Dit is de site van de derde manège op Texel. Ik wou graag daar gaan omdat Elzenhof en Kikkert me van hier achter de pc al niet veel soeps leken, heb er toen ook gereserveerd via internet maar niks terug gehoord, en ter plekke zag het er nogal doods uit, ik denk dat ze toen gesloten waren. Omdat ik mijn rijkleding toch mee had toch maar naar Elzenhof gegaan uiteindelijk maar serieus spijt van gehad. Als je persé wil gaan paardrijden op Texel zou ik Van der Linde proberen!


ik ben hier vroeger veel geweest.
vond het niet veel soeps, als meisje van een jaar of 10 - 12 vond ik het te langszaam gaan en zo veel ervaring had ik niet...

jan en alleman mogen mee met alle soorte ritten, de 1e x over het strand was nog wel te doen maar de 2e x over het strand hadden we allemaal bange poepers mee...

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:12

Hoi tequilla, ik ben een aantal jaren ook naar Texel geweest en heb daar heerlijke ritten gemaakt!! Ik weet niet meer precies hoe de manege heette, maar de pony's en paarden stonden in een soort van stands!
Ik ben pas in ameland geweest en als je niet wilt scheuren over het strand moet je eerst eventjes informeren. Want in ameland werden de paarden en pony's helemaal gek op het strand en gingen we in rengalop!! Op het moment zelf eng, maar toch een enorme kick en ik heb er absoluut geen spijt van!!! Haha!

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:14

Volgens mij ben ik op dezelfde manege geweest als shadowfax!!!
Ik was er idd. ook heel tevreden over.
Als je een lieve appalosa tegenkomt met de naam picasso, geef hem dan asjeblieft een knuffel van mij, want ik mis hem heel errug!! Groetjes

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:02


Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:49

Je hebt daar toch 3 van die typische toeristen manegetjes ??
Ik ben er toen bij 2 geweest, 1 was indd Elzenhof waar ik ook niets aan von !
Die ander kan ik me nie herinneren welke dat was, is al lang geleden !