schuren = zomereczeem?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gast3211

schuren = zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 10:02

Lucky schuurt af en toe een beetje dat merk je vooral wanneer het benauwd is geweest. Ik heb er tot nu toe nog niets voor gekocht omdat het alleeen is wanneer het benauwd is..

Nu zegt een vrouwtje op stal dat het zomereczeem is...

Maar een beetje schuren hoeft toch niet meteen zomereczeem te zijn? Of vat ik het nu weer te licht op?

EbbyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:19

schuren=zomereczeem, nee!!
De veel gemaakte fout maar het is neit zo!
Schuren kan door heel veel factoren komen, en bij een klein beetje geschuur is het moeilijk te achterhalen wat het nu precies is. Bij zomereczeem is de manenkam hard en zijn het echt plekjes, geen stekeltjes model. Ook is het niet bij benouwd maar als de temp. boven de 10 graden komt beginnen ze al te schuren. Het is natuurlijk niet helemaal zo zwart-wit als dat ik het hier schets maar anders kan ik het niet uit leggen. Wat ik denk bij jou paard, zo op afstand, is dat als het benauwd is het een beetje gaat broeien in de manen (heeft ie lang manen of en een dikke bos?) en dat levert jeuk op waardoor hij gaat schuren. Kan je niets aan doen en zomereczeem is het zeker weten niet! Veel mensen zeggen snel zomereczeem ergens op, jammer genoeg maar er zijn zoveel dingen die erop lijken. Ik ben me nog volop aan het verdiepen in de questie zomereczeem en wat nu precies het is, als het geen eczeem is. Alle informatie erover is welkom! behalve natuurlijk het standaart verhaal, sorry, maar dan val ik acuut in slaap (handig als je niet kan slapen Haha! )

Gast3211

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 18:23

tja hij heeft warme dikke manen nee de manenkam is niet hard ofzo wel een heel pluk van zijn manen af dat ziet er een beetje raar uit.. Ik zet hem al wat vroeger binnen als het echt benauwd is want op stal is het lekker koel..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie