Met of zonder rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 01:35

Ook ik vertrouw Dikke en Beer volkomen, maar net zoals ik in de auto nooit zonder gordel zit, heb ik op m´n paarden een cap op! Je zit toch ook niet op een motor zonder helm Verward . In de 5 jaar dat ik m´n (eigen) paard heb, is er nog nooit wat gebeurd, maar dat is er in de 18 jaar dat ik m´n rijbewijs heb, ook niet Lachen . Dat betekent net zo min, dat ik nu maar geen gordel meer omdoe!
Tuurlijk is iedereen zelf verantwoordelijk voor wat ´ie doet, alleen door evtl. hersenletsel, schuif je die verantwoording wel naar anderen door! Ik weet, je kan ook je nek/rug/been en weet ik wat nog meer breken, dat risico is bij een sport als paardrijden altijd aanwezig. Ik probeer alleen bepaalde risico´s wel zo klein mogelijk te houden!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 01:47

Tja, een cap is vooral leuk als het koud is of regent, of als de zon in je ogen schijnt...
Maar ondanks dat ik er niet vaak meer af val en ik mezelf regelmatig vraag: Ga ik voor verstandig of voor ijdel? Ik toch vrijwel altijd voor verstandig ga... Met cap dus! Met dressuur, springen, zonder zadel, in de bak of buiten...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 09:21

Citaat:
Op 2001-11-03 11:52, schreef Steef:
Sinds die tijd heb ik *bijna* Altijd een cap op (ok. op Jurga niet en dat was de laatste keer)


Hahaha, dat is wel een goede ja. Steef denkt voordat ik er weer commentaar op krijg, zeg ik het maar zelf. Ik zelf rijd ook altijd met cap. Ik vertrouw mijn paard volkomen en vooral thuis in de bak, maar heb altijd mijn veiligheidshelm op. Zeker als ik ga springen of op buitenrit. Haha! Veiligheid voor alles!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 09:45

Ik probeer altijd een cap op te hebben, zonder voel ik me echt 'bloot' Pas was ik 'm een keer vergeten en dan rij ik toch niet zo lekker, zit ik veel gespannener zo van "als íe nu maar niet gek gaat doen". Op de manege en op de weg heb ik 'm echt altijd op, als ik 'm vergeten ben ga ik terug om 'm te halen. ALs ik in de bak ben ga ik niet terug om 'm te halen. Frusty Haha!

:evaw:

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 10:07

Ik heb altijd m'n cap op als ik een buitenrit maak. In de bak heb ik een gewoon petje op m'n kop.

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:05

Als ik spring, heb ik mijn cap op. Met dressuur thuis in de bak niet.
Ook tijden privéles rijd ik gewoon zonder cap.

Op de manege is het verplicht. Met springles en dressuurles rijd ik dus wel met cap.
Met dressuurles heb ik trouwens wel mijn bandje nog boven op de cap.
Tja en op wedstrijden is het verplicht. Daar rijd ik dus ook gewoon met cap.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:39

Ik vind sinds kort, zeker wanneer je buiten rijdt, dat je écht een cap op moet zetten.
Ik heb ook al lang eigen paarden, en ik reed zowat nooit met cap, maar laatst ben ik zó hard van een paard geflikkerd, dat ik niet meer zonder rijdt. Toevallig had ik toen een cappie op, anders had ik hier niet achter mn bureau gezeten... Scheve mond\

Een goede vriend van mij is vorig jaar zn vriendin verloren, ze was met haar paard het bos in gegaan, het paard schrok, zij viel eraf keihard met haar hoofd op een tak, ze heeft 3 dagen in coma gelegen, daarna overleed ze... Verdrietig
Ze was maar 18 jaar jong, en t stomme is, ze had wél gewoon haar cap op...

Wat was ík blij dat ik, toen ik laatst van dat paard viel, mijn cap ophad, want ik viel echt recht op mn hoofd! Het schoot daarna gelijk mn rug in, gevolg is dat ik nu continu last van mn schouders, nek en rug heb.
Af en toe denk ik wel ns, stel je toch ns voor dat ik dat cappie niet op had...
Rot idee...bah. Scheve mond\

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:48

Ik heb met zo'n Jos Lansink ding een zware hersenschudding gekregen, pasvorm is stinkmoddern, hoezo veiligheidshelm???

Ik rijd dus nu altijd met crosshelm, heeft ook flexibele cap wat veel veiliger is en hij is zo dik, dat ik nu toch beter beschermd ben!!

Dus wel een enorme zweetkop, maar ja, das beter dan geen kop
Haha!

nlannemieke
Berichten: 52
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 12:00

Oeps, ben blijkbaar ook een 'dom' oudje *LOL*
Ik draag altijd een cap als ik ga rijden, voel me zo kaal zonder.
Voor de dressuurlessen heb ik een rode, engelse cap (die heb ik van mijn ouders gekreken 20 jaar geleden en voldoet prima). Tijdens de springlessen gebruik ik de 'familie'-cap, een verstelbare, lichtgewicht veiligheidscap. Mijn dochter heeft altijd de familie-cap op.

Groetjes,

Annemieke

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 16:52

oke ik ga hier niemand voor dom uitmaken, ik zeg gewoon dat iedereen het voor zich moet beslissen.
Maar ik rij ALTIJD met cap Clown

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 18:23

Citaat:
Op 2001-11-03 10:27, schreef Marjolein:
ik rij altijd MET cap (ongeveer 3 keer pe rjaar niet omdat we dan show rijden en t mooier staat een zigeuner zonder cap en je toch betrouwbaarheid van het paard moet uitstralen Haha! )
ben al tijd op zoek naar een nieuwe cap (zo'n champignon achtige) maar tot nu toe konden de caps die ik op heb gehad als ik tegen de klep stootte naar achter klappen en dna had ik m in mn nek zitten wat natuurlijk ook niet de bedoeling is. dus zoek rustig verder. zijn trouwens al een boel topics over geweest met/zonder cap rijden .



heej je hebt mij in je msn-lijst staan he, nu zie ik het

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 18:41

sorry dat was even iets over iets heel anders Haha!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 19:32

ik rij sinds ik een keer van queen afgevallen ben en onder een ander paard terecht kwam altijd met cap!
gelukkig had ik toen ook een cap op en bleef het maar bij een hersenschudding maar kreeg dus een keiharde trap op mijn hoofd van dat paard...
op de weg rij ik sowieso altijd met cap thuis in de wei wil ik het weleens vergeten en in de les en op de manege als ik aan het vrij rijden ben ook altijd cap op

verstandig meisje he?

Love the life that you live, live the life that you love

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 20:30

sinds ik een keertje met mijn hoofd op het asfalt ben geknald ( ik had alleen daarna hoofdpijn hoor , niks ernstigs ) , rij ik buiten met cap op en ik draag ook een cap als ik spring.
verder vertrouw ik renza genoeg om zonder cap te dressuren ( pony is altijd rustig en ik rij in een afgeschermde rijbak met zand ).

groetjes
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 31-03-19 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 20:38

ik rij zelf ook elke keer zonder cap ik vertrouw er gewoon op dat lyr geen rare sprongen maakt ofzo, en dat is ook nog nooit gebeurd!!*ff afkloppen*
maar ja ik kan ook nog niet heeeeeeeeel erg goed rijden dus het heefd er niks mee te maken als je met cap rijd minder goed kan rijden!!!
Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 18:01

Maar eh, ik hoor nog steeds niemand over de bodyprotector!! Die is imo veel veiliger dan alleen een cap op je hoofd.
Hoe zit dat met al die Schijnheilig die altijd braaf SOMS een cap op zetten?

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 18:35

Op de manege is cap verplicht en als ik op een paard rij wat ik niet ken rijd ik wel met cap

Verder rijd ik wel zonder cap, vind het een irritant ding, maar ach... tis voor mijn eigen veiligheid he.....


xxx melissa

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 bezoekers