Vliegenmasker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 16:06

Ik gebruik bij mij mijn paard een vliegengordijntje. Maar het houd de vliegen helaas niet weg. Daarom dacht ik eraan om een vliegenmasker te kopen. Maar ik heb gehoord dat een paard door de ruitjes gedesoriënteerd kan raken. Is dit juist of onzin ? En wat kan ik nog gebruiken om vliegen bij de ogen van mijn paard weg te houden ?
Alvast bedankt!


Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:18

Wij hebben voor Flanna de supermask en we zijn er dol geluikkig mee. Zij loopt er niet anders door! Als je er mee in jehanden staat om het om te doen bukt ze al met haar hoofd dat je er makkelijk bij kan Lovers
Die wij hebben beschermd tevens haar neus tegen zonnebrand OK dan!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:20

Mijn paard heeft ook een vliegermasker, ik geloof dat het de supermask is.
Maar iig het is super fijn! en het helpt goed. En volgens mij is het onzin, want als ik hem voor me ogen hou dan zie ik ook nog goed hoor Haha!

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:21

wat voor iets is een supermask dan? hoe ziet het erui? heeft iemand een foto ofzo?

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:23


*\o/* Life is Flantastic *\o/*

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 16:40

Ok, dan hoef ik mij geen zorgen te maken. Dan ga ik er gewoon eentje bij ons de ruiterszaak halen. Lachen

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:24

Mijn paard heeft al 6 jaar zomers een vliegenmasker op en vindt het heerlijk. heeft ze hem niet op komt ze naar me toe lopen met haar hoofd schuddend van he, doe dat ding a.u.b eens op.
Ook 's nachts is geen probleem. zelf doe ik hem nu af maar als ik het een keertje vergeet maakt het niet uit voor haar.
Ze rent en doet net zo gek met een mask als zonder een.dus daar hoeft je je echt geen zorgen om te maken.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:07

Bij ons lopen er vele met de vliegenmask van harry's horse.
Ik vind het een super ding.
Volgens mij hebben ze allemaal geen last van de symptomen die jij noemde.

Vorig jaar had ik de bucas voor naiade gekocht, helaas kreeg ze die te vaak af.
Ook ladouce gooide hem dit jaar met gemak af....

En ... harry horse is stukken goedkoper dan bucas OK dan!

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:13

Ik heb d'r ook een van HH. Fijn ding stevig en hij zit niet tegen d'r ogen aan.
We hebben het masker bijna meteen nadat ze bij ons was aangekomen om gedaan omdat ze helemaal gek werd van de vliegen...dus gedesorienteert worden ze er niet van.

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:14

Khartoum heeft ook een vliegenmasker en ik denk dat paarden er juist blij mee zijn...beter dan die irriterende vliegen...met regen laten we hem wel af, anders ziet die helemaal drie keer dubbel door ruitjes EN druppeltjes...

toumie Ach gut

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:34

Ik heb sinds kort ook een vliegenmasker aangeschaft, omdat bij mijn paard haar hele hoofd (nou is dat een beetje overdreven, maar goed Haha! ) onder de vliegen zat.
Ik heb ook één van Harry's Horse, prima ding, past perfect en geen vliegen meer, wat een verademing....... Gedesorienteerd is ze i.i.g. niet Haha! Ik kan d'r zelf ook goed door zien Clown

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 20:40

Dit is toch een Harry's Horses vliegenmasker ?

Afbeelding

Afbeelding

En het kost maar €10! Die ga ik halen.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:26

Het lijkt mij dat de adenhaling hierbij belemmert word??
Het zit voor de helft over zn neusgaten!
( ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben Haha! )
Afbeelding

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:34

Onzin hoor, ik heb ook de HH en ben super tevreden!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:35

ja? Begint zoiets nou ook niet vreselijk te jeuken met warm weer..?
Ik houd zelfs al het halser af.. Lachen
En van die gewone vligen-netjes krabt mijn pony ook af, ze heeft nog meer last van dat ding als van de vliegen Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:48

De mijne vindt het helemaal niks. Binnen 10 minuten is ie vakkundig eraf geklooid. Die gordijntjes voor de ogen vind ze ook niks, constant slaan met het hoofd. Ze loopt dus nu weer "kaal" in de wei. Ach, en met die zomer van nu is het eigenlijk ook niet zo'n probleem.

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:39

Ik had mijn paardjes zaterdag voor het eerst op de wei gezet met een masker, het ging prima (alleen 's avonds vergeten af te halen) stom ... i know. Maar ze hebben het overleeft Tong uitsteken . Ze hadden er geen last van. je moet alleen wel opletten, dat het masker goed aansluit op het hoofd, anders kruipen die K*T vliegen er onderdoor, en dat is zeker niet fijn! Ik vind het wel een aanrader!

Kris now she's an angel in heaven...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bowo, Googlebot, Josien_, Mandy73_unes, noor14 en 83 bezoekers