Stübben springzadel - Welk model is dit? Prijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 07:57

Voor degenen die zich zorgen maakten: zadeltje is bij de zadelmaker geweest en die heeft 'm helemaal uit elkaar gehad. De boom is 100% in orde, mankeert niks aan.

Nulla tenaci invia est via


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:25

en... past de singel Verward

wanneer ga je weer springen Margeet, dan kom ik ff langs Cheese!

als je de hindernissen gaat ingraven, kom ik te paard Haha!

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:14

Het is de Siegfried, ik heb namelijk voor het inrijden van paarden dezelfde. De mijne is wel in betere staat, geen stiksels of leer kapot. Ben wel benieuwd wat je ervoor betaald hebt. Een stubben zadel zo als deze kan nog wel jaren mee. Maar 150 euro zoals eerder genoemd zou ik er niet voor betalen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:01

kHeb ook zo'n VZH zadeltje maar lijkt me wel eentje richting springen, maar gaat nu zo'n 40 jaar mee (heb m overgenomen van mn pa.. its all in the family) maar rijdt prima Lachen ben nu alleen verwend en heb een dress en een spring zadel dus gebruik mn VZH alleen nog voor andere pony's te rijden (ga echt niet op een wintec of zoiets zitten.. verwend he Tong uitsteken maar k zit graag lekker). Maar deze Siegfried vind ik heerlijk zitten Lachen Jammer van die reparatie maar ziet er verder nog netjes uit... Die van mij is al iets verder denk ik maar het blijft een fijn zadel te rijden!!!

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:14

Ik heb ook de Siegfried, maar dan één of twee generaties later.
Ik rij er nu een jaartje mee en vind het een behoorlijk zadel, maar ik vind em zo hard. Na een uurtje rijden heeft mijn kont het wel weer gehad Bloos
Ook last van?

זכור

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:24

Dit is inderdaad het eerste model Siegfried !
Ik heb zo'n zadel op m'n eerste pony gehad

Ik denk dat je er nog veel plezier aan kunt beleven.
Stubben zadels (en zeker van deze generatie) zijn van prima kwaliteit.
Er mogen dan misschien een paar kleinigheidjes aan zijn, het hoeft zeker geen belemmering te zijn om er nog jaren plezier van te hebben.

De ervaring die Lies heeft, heb ik trouwens ook.
Mijn zadel was ook vrij hard.
Een normaal lesuur kon ik er prima mee uitrijden, maar tijdens de ponykampen (ritten van 4 a 5 uur) kon je me aan het eind van de week opvegen *LOL*
Dus voor de langere ritten toch maar even je KN nemen Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:00

Stubbens zijn hard, maar niet dat ik er van doorrij. In het begin wel, maar na enige maanden was het over (heb het over een nieuwe Siegfried). De Parzival is bijvoorbeeld zachter (heeft wel dezelfde boom).

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 105 bezoekers