adres gevraagd dagtochtje huifkar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

adres gevraagd dagtochtje huifkar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 09:15

We willen met 2 paardrijdende moeders, 3 paardrijdende kinderen (1 beginneling) en 1 niet rijdend kind een huifkartocht maken van 1 dag.

Wie weet een leuk adres voor ons? We wonen in Arnhem, dus Noord- en Zuid-Holland en de Noordelijkste provincies vallen af denk ik.
Alvast bedankt!


santalyd
Berichten: 83
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Lienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:48

Hoi, ik woon in Tiel dus zocht ook naar adressen die een beetje in de buurt lagen. Ik heb kort geleden op 2 plekken een huifkar gehuurd voor een hele dag om te oefenen voor het koetsiersbewijs.
Verder heb ik op internet ook regelmatig wat gevonden, gewoon via www.google.nl, maar ik weet dus niet of die bedrijven goed/leuk/enz. zijn. dus ik houd het even bij de bedrijven waar wij een huifkar gehuurd hebben.

Wouter Hazeleger in Otterlo: http://www.huifkarren.net/
Hier kregen wij een hele grote Shire mee, maar zo mak als een lammetje hoor Lachen

Het Lamoen in Markelo: http://www.hetlamoen.nl/
Hier wilden ze liever wel koetsiersbewijs of in ieder geval veer ervaring met paarden enzo. Gewoon even mailen en vragen of jullie genoeg ervaring hebben, als je geen koetsiersbewijs hebt dus.
Hier kregen wij een lieve Fjord mee, ook ontzettend mak. We mochten hem zelf optuigen, dus dat was helemaal een goede oefening.

Bij de eerste gebruikten ze teugels van een soort zacht soepel touw, maar bij de tweede echte leren leidsels.
Bij beiden kon je direct het bos inrijden. Bij de eerste waren de bossen iets uitgebreider als bij de tweede, maar allebei erg mooi.
Bij de eerste kon je bij een dagrit ook een stuk heide meepakken. Die man tekende een aangepaste route voor ons, dus veel is mogelijk.

Heel veel plezier!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:49

Ik weet hier in het zuiden in Valkenswaard (is net onder Eindhoven) een hoeve waar ze huifkartochten organiseren. Er zit ook een pannenkoekenrestaurant bij. Ik weet niet of het niet te ver weg is, maar als je meer info wilt moet je het maar even laten weten.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:03

Bij manege Laarbrug in Ommen verhuren ze ook huifkarren, of dat ook voor een hele dag is weet ik niet maar ik dacht het wel.

Bij deze de website manege Laarbrug.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

poetje
Berichten: 11
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Bergum (friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:14

Ik raad het Lamoen aan. Erg gezellige mensen en de pony's (fjorden/merens) worden goed verzorg. Je kunt er erg mooie ritten maken door het bos! Veel plezier

paardenliefde roest niet

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:06

Wij zijn met kamp ook een dagje met huifkarren weggeweest, goede service en fijne paardjes.
Ik zal morgen even vragen welk bedrijf het was, ze zitten iig in de buurt van Arnhem dacht ik.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers