Ik heb hulp nodig!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:15

Er MOET een extra begleider mee als die ervoor paardgereden heeft!Echt meis,wat jij verteld is gewoon onzin!Als je vroeger met 2 benen heb paardgereden zit jij echt niet meer hetzelfde dan wanneer je een paard hebt.10 kinderen in een BAK(jij wil een rondje door het dorp)met een instructrice die een vergunning had(en dus ECHTE begleiding is).Een manege met VERGUNNING en iemand op het bedrijf aanwezig met een EHBO opleiding.Dit alles heb jij NIET....dus dan is bij jou de kans echt wel GROTER!

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:16

(dit zijn maar een paar eisen uit mijn hoofd,ik weet zeker dat er nog 10 zijn waar jij niet aan voldoet)

Arabianlove
Berichten: 20
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Nieuwendam (amsterdam-noord)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 22:25

Wie zegt dat ik dit alles in me uppie ga doen? Fijn dat je denkt alles beter te weten. Maar damn, ongelukken gebeuren altijd! Hoe dan ook. Dat kan je niet voorkomen. Wie zegt dat je er met genoeg begeleiding er NIET af kan vallen? Het KAN toch altijd?

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:44

Maar de kans is KLEINER!...ik stel voor dat je mijn oude barbie paarden en barbies mag lenen,ga daar maar mee verder spelen!Het is gewoon LEVENSGEVAARLIJK wat jij wil aan doen!Straks valt er iemand vanaf en dan is die nog een been kwijt,toppie!Ik stop met deze discussie want er is toch niks zinnigs in jouw koppie te krijgen denk ik?

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:45

net daarom,je kan zeker met minder validen het risico niet lopen dat ze eraf vallen

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:08

Mooi streven , maar feit blijft dat zulke plannen gedoemt zijn om te mislukken....je moet wel heel stevig en fanatiek in je schoenen staan als je wil dat dit lukt Lachen

Ik geloof wel dat je NU fanatiek genoeg bent om er je stinkende best voor te doen , maar je hebt al geen begin eigenlijk Lachen

Had je nou nog een eigen paardje : okee.
Dat maakt het begin al een stuk makkelijker.

Wordt je niet beperkt door andermans paard zeg maar , waar je niet altijd gebruik van kan maken en waar misschien ook wel weer een vergoeding tegenover staat voor het gebruik....

Dan zou je een beetje kunnen kijken of er mensen daarop een ritje willen maken. Ik neem aan dat je geen gigantische vergoeding vraagt...
dus dan zou je per ritje een paar euro verdienen.

Er gaat natuurlijk behoorlijk wat tijd inzitten als je het leuk en goed wilt doen. Dus de vediensten zijn dan al minimaal eigenlijk , als je het leuk betaalbaar wil houden voor de gehandicapte.

Misschien verdien je dan met een gewoon baantje sneller meer geld Knipoog

Dan heb je wellicht nog kosten. Vergoeding voor gebruik van het paard , je moet er wel IETS voor doen natuurlijk..al is het maar af en toe iets kopen of tijd aan verzorging besteden. Of als je een eigen paardje zou kunnen gebruiken : stalhuur. En daar komt bij dat je er zelf dan minder mee kan doen , als er al iemand anders op gaat hobbelen.... heb je maar 1 paard dan kan je weinig ritjes doen , kost veel tijd , verdient weinig...en gaat ten koste van je eigen rij-tijd eventueel Lachen

Nouja , als we even van het gunstigste geval uit gaan :

stel dat je het voor elkaar krijgt om een aantal paarden te kunnen lenen , dat je er gewoon mee weg mag zonder vergoeding voor de eigenaar , en bovendien met een gehandicapte / beginner erop (was de eigenaar van het paard niet aansprakelijk als het dier betrokken raakt bij een ongeluk (je) Verward ) , als je dat voor elkaar krijgt , dan is het al heel wat

Blijft het feit dat het veel tijd kost. En als je dat naast school wilt doen , dan kun je als je echt je best doet en echt genoeg paarden beschikbaar kan krijgen , misschien 10 ritjes per week doen. Okee, dan begin je toch iets te sparen als er verder geen kosten op de proppen komen

Wat dan ?

Op een gegeven moment een eigen paardje kopen van dat geld ?

Dan kost dat je weer een x-bedrag aan onderhoud en stalling ,
daar zul je ook voor moeten werken om dat te kunnen bekostigen...en dat geld ben je elke maand weer gewoon "kwijt" .

Kan er nog eens iets gebeuren met het diertje en dan zijn al je spaarcentjes weer weg...

Wil je een beetje gunstig kunnen sparen van die ritjes dan zul je dus genoeg klanten moeten hebben , veel tijd eraan besteden zodat je een leuk aantal ritten kunt doen , en kun je zelf weinig op je paard rijden want de verzorging van het dier kost ook nog eens tijd ! Dan ondertussen nog andere leen-paarden voor ritjes , en school...en maandelijks weer dat stalgeld.

Ik neem aan dat je voor school ook nog het 1 en ander zal moeten doen , en voordat je een beetje ervan hebt kunnen sparen zal je -neem ik aan- klaar zijn met school...en dan ? Vervolgopleiding ... of werken.

Mooiste is als je dan inmiddels al zover bent dat je echt een eigen bedrijfje hebt...maar dat lijkt me wel ZO sterk !

Je kan dan nog geen bedrijfje hebben dat je in je levensonderhoud voorziet.... of je moet een leuke boer aan de haak slaan die lieve paardjes heeft staan en in het idee mee wil gaan....

Paarden van anderen blijft altijd moeilijk qua beschikbaarheid.
Mensen zullen dat gewoon niet snel doen. En hun paard gratis meegeven zodat jij er geld mee kan verdienen , da's dan nog een stapje verder.

Eigen paarden kosten erg veel geld...dat helpt ook niet om te sparen.

Tenzij je dus erg veel geld gaat vragen aan je klanten ,
of erg goedkoop je paarden kan houden

Het is een lief en leuk plan maar het is een klassiek iets dat stukloopt op een gegeven moment..... helaas.

Vooral het moment dat je van school afkomt is de dooddoener....

Ik denk ook dat het praktisch niet uitvoerbaar is ,
je kan met zulke ritjes en zonder eigen paarden / grond / veel tijd / goed inkomen nooit veel geld bij elkaar krijgen ben ik bang...

Ik hoop dat het je gaat lukken hoor doordat andere mensen hun hulp aan gaan bieden , maar op zich is dat een typisch plan van jeugdig enthousiasme , en ik ben benieuwd hoe het er op je 20e voor staat.

Niks ten nadele van jou , maar het is gewoon te hoog gegrepen .
je kan nog zoveel willen maar op een gegeven moment moet er toch brood op de plank komen en zie je in dat idealen helaas niet altijd haalbaar zijn...

Ik hoop dat dit je bespaard blijft maar ik ben er al dik 90% zeker van overtuigd dat ook jou het niet gaat lukken Ach gut

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:33

Hier komt een slotje op.
Ten eerste is het niet de bedoeling om Bokt te gebruiken voor sponsors ed en ten tweede is hebben genoeg mensen een kans gehad hun mening te geven.