heeft iemand ervaring: afkeuren paard bij EFO?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lies1

Berichten: 108
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Veluwe

heeft iemand ervaring: afkeuren paard bij EFO?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 16:17

Doen ze moeilijk of niet? Komen ze nog langs om je paard te bekijken? Mag je je paard terugkopen? Of mag je hem/haar zelf naar de slacht brengen? (niet dat ik dat zelf durf).
Als je je paard mag terugkopen, halen ze dan de slachtwaarde van het uit te keren bedrag af?

Nou een heleboel vragen, misschien heeft iemand hiermee te doen gehad. Ik hoor het liever vanuit een praktijkervaring dan van de maatschappij zelf. Alhoewel er natuurlijk vastgelegde voorwaarden zijn, maar overal heb je tegenwoordig uitzonderingen op.

Groetn

(wil je niet je hele hebben en houden over Bokt hebben, kun je me natuurlijk of PB-en, aangezien ik hier ook een naam van een maatschappij noem)

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:23

Ik heb zelf mijn paard verzekerd bij de EFO. Ik heb gelukkig nooit hoeven meemaken dat een paard van mij afgekeurd zou moeten worden. Wat ik begrepen heb is dat je het afgekeurde paard terug mag kopen voor de slachtprijs. Voor de rest kan ik je helaas geen informatie geven.
Voor uitkering van de verzekerde waarde moet je wel kunnen aantonen dat je er inderdaad alles aan hebt gedaan om je paard toch beter te kunnen krijgen. Ook moet je in een redelijk vroeg stadium de maatschappij inlichten mocht het paard ernstig ziek worden. Je paard wordt inderdaad onderzocht door een arts aangesloten bij de EFO wanneer hij of zij afgekeurd zou moeten worden.

ingvdh

Berichten: 6372
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:20

Mijn vorig paard was daar verzekerd en ook afgekeurd.
Ik hed ze een brief gestuurd met uitleg en een DA verklaring, de volgende dag hingen ze al aan de telefoon dat ik recht op uitkering had.

Alles werd vrij snel geregeld en ben zeer tevreden geweest met de afhandeling.

Aangezien ik het paard niet terug heb gekocht kan ik niet zeggen hoe het terugkopen in zijn werk gaat.