Hindernishoogte: springwedstrijd.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Hindernishoogte: springwedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 08:59

Na een tijd sparen heb ik dan eindelijk een eigen hindernis. Hij is gisteren afgeleverd, en nu kan ik dus eindelijk écht gaan springen.

Nu vroeg ik me af, hoe hoog een hindernis is als je een eerste springwedstrijd rijd dan. Dan kan ik daar een beetje gericht mee gaan oefenen, en les gaan nemen voor dat soort dingen Haha!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 09:10

1 hindernis? Dan mag je door gaan sparen voor nog een stuk of 10 staanders met een stuk of 10 balken Knipoog

Hoogte is met oefenen niet belangrijk, lenigheid e.d. wel. Je moet lijntjes kunnen rijden, niet 1 hindernis op 1 meter hoogte. En daar telkens overheen gaan.

NEem wat strobalen, gebruik je eigen hindernis en zo heb je er al 2, kun je een dubbel gaan oefenen, of een in-uitje. Balken lopen is ook heel belangrijk. Spaar nog wat geld en koop bij een bouwmarkt nog wat 3 meter balken. Neem verder les, want ook met springen verpruts je snel wat.
Je hoeft op zich niet veel hindernissen te hebben, (die 10 staanders is redelijk overdreven), maar je moet wel iets kunnen bouwen, veiligheid staat voorop. Met wat handigheid hoeft het niet veel te kosten.

De hoogte op wedstrijden is voor een D-pony 80 cm, voor een paard 1 meter in de B.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 10:01

Er is tegenwoordig een nieuwe catagorie, dat is BB geloof ik. Dat is 80-90 cm en altijd hetzelfde parcours. Je krijgt er ook geen winstpunten voor, maar het is wel een echte wedstrijd en je kan er goed wedstrijdervaring mee opdoen.
Verder ben ik het met germie eens, dat handigheid en lenigheid belangrijker is dan hoogte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 10:22

De hoogte in het B is 1 meter
de breedte voor een oxer 1.30
en voor een triple 1.40

Maar in de hoogte zit zoals Germie zegt de moeilijkheidsgraad niet.
dat ligt in je paard 10 hindernissen lang onder controle houden en lijntjes goed door te komen.

Ik heb voor de fun ook een paar keer 160 gesprongen, maar een heel parcours? Nee dank je wel.

Verder om het goed te leren geld uiteraard ook mijn onderschrift
Springen is niet aleen maar ff op hindernissen aan sjezen Lachen

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 12:34

runningkawa schreef:
De hoogte in het B is 1 meter
de breedte voor een oxer 1.30
en voor een triple 1.40

Maar in de hoogte zit zoals Germie zegt de moeilijkheidsgraad niet.
dat ligt in je paard 10 hindernissen lang onder controle houden en lijntjes goed door te komen.

Ik heb voor de fun ook een paar keer 160 gesprongen, maar een heel parcours? Nee dank je wel.

Verder om het goed te leren geld uiteraard ook mijn onderschrift
Springen is niet aleen maar ff op hindernissen aan sjezen Lachen



Ik ben ook op zoek naar een instructrice Haha!
Die ik had, die geeft alleen dressuurles. Er wordeni n de buurt af en toe springwedstrijden gehouden, maar daarvoor moet ik aangesloten zijn bij de manege, en dat is veel te duur voor mij [dan kan ik beter priveles bij mijn vorige instructrice gaan halen, die is nog goedkoper ook Verward ]
Dus als je iemand kent die springles kan geven omeving Prinsenbeek Haha!
Maar het gaat erom dat ik nu mijn pony eerst wil leren om de afstanden goed in te schatten, ik kan als ik wil 2 hindernissen achter elkaar bouwen (lang niet genoeg, maar goed ) Hierovor sprong ik over takken ,dus dit is een hele verbetering Lachen

@ Tessya. Zoiets wil ik dus ook eerst gaan doen, juist die ervaring wil ik hebben. Het gaat me niet om het wedstrijd rijden zelf Lachen

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:42

Als je een pony hebt dan hoef je geen meter te springen in de B, dat is weer afhankelijk van de hoogte van je pony. Lachen

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:58