paard strijkt.... op een ongewone plek.... help...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

paard strijkt.... op een ongewone plek.... help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 23:51

Ik zal even kort proberen uit te leggen wat het probleem is... Mijn paard staat op ijzers. Met ijzers strijkt hij met zijn li-achter been tegen zijn re-achter been.

Ik heb meerdere oplossingen geprobeerd maar heb nu nog een probleem waar ik niet meer weet wat ik er mee moet...

Ik rij of met bandages achter of met peesbeschermers van Eskadron speciaal voor achter... Zijn kogel haalt ie niet meer open gelukkig... Maar nu haalt ie zich open... net onder zijn kogel... Daar komen zowel de bandages niet als de peesbeschermers.... Hij moet immers nog wel bewegings vrijheid hebben...

Springschoenen zou een goeie optie zijn wil het niet dat ik neoprene springschoenen heb maar hij daar niet tegen kan.. Haalt heel zijn kootholtes open... Schuurt denk ik.

Zijn ijzers zijn al aangepast maar ook dat helpt nog niet ... Wie heeft ervaring met dit probleem en weet een goeie oplossing....

De hoefsmid gaat de volgende keer nog 1 ding proberen.. Ijzers met een verzwaarde buiten tak zodat hij zijn voet wat meer gaat kantelen... En dan kijken of het helpt... Maar dat is pas 16 aug.... En tot die tijd zit ik dus met een probleem...

Katja
Blogger

Berichten: 42176
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:59

Mischien 3in1 beenbeschermers die lopen vrij laag door.

Je hebt ook ringen ertegen maar als je paard schuurplekken van de springschoenen krijgt zal dat ook wel irriteren.

madacha
Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 00:11

Misschien rubbere springschoenen, of van die rubberen ringen die je aan de voorbenen doet, als een paard zichzelf vangt, alleen dan doe je ze achter.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 00:34

Ik heb ook aan die ringen zitten denken maar heb het idee dat ie dan zijn bene gaat breken... Ze komen best een stuk naar binnen dan en lijkt me niet echt fijn voor hem zitten....

3-1 beschermers heb ik van Harry's Horse... Kan eens gaan kijken of er andere zijn die wel lager zijn dan deze.... Ze moeten dan wel tegen een stootje kunnen, niet dat ie ze binnen een week kapot heeft getikt.... Ik zal eens gaan kijken....

Nog iemand andere tips?? Alles is welkom...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 07:48

Zoiets?

AfbeeldingAfbeelding

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 07:49

De volgende keer melden als de smid er is, die legt de ijzers dan iets anders en dan is het probleem opgelost

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 07:55

die rode beschermers is volgens mij precies wat ik zoek..... lopen door tot onder.... waar die zich dus aan tikt....

Waar kan ik die kopen??

thanx!!!

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 08:09

ik weet inmiddels van margreet welke het zijn... Wat een prijsverschil met amerika of hier... Maar ja tis niet anders.... Ben blij dat zoiets in iedergeval bestaat....

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 08:25

Is het geen optie dat de smid eerder komt?
Als ik een dergelijk probleem zou hebben zou mijn smid proberen een gaatje te vinden en zo snel mogelijk komen.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 08:29

Er liggen nu strijkijzers onder... maar op een of andere manier tikt ie nog steeds op een heel klein plekje wat hem dus zeer doet.... De enige optie is nog ijzers met een verzwaarde buitentak maar of dat de oplossing is weet ik niet... Mijn smid is nu op vakantie.. Ik wil geen andere smid laten komen. vandaar...

Tot die tijd zoek ik in iedergeval een oplossing.... Dan kost het maar even wat maar dan heeft Remco er geen last meer van..... Die beschermers lijken me sowieso handig om te hebben..... ik kijk wel even....