wat mogen julie met je vezorgpony/paard doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein_

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Medemblik, NH

wat mogen julie met je vezorgpony/paard doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 22:38

ik vroeg me is af wat mogen julie allemaal met je vezorgpaard/pony doen?? Haha!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:50

loulou is nou van mij zelf dus mag er mee doen wat ik wil.
maar toen ze nog mijn verzorgpaard was mocht ik eigenlijk ook bijna alles. moest wel altijd even vragen of het goed was dat ik buiten ging rijden, maar dat was 98% van de tijd geen probleem.
springenmateriaal was ook aanwezig en mocht ik gewoon gebruiken. en ook wedstrijden rijden mocht, maar dat deed ik toen eigenlijk bijna niet.

ik betaalde wel 20 gulden(later 10 euro) in de week voor haar. en mocht dan 7 dagen per week rijden. wel was er kans dat ze 2x per week 2 uur in de les meeliep. maar loulou liep eigelijk nooit mee omdat de kinderen haar niet konden houden Tong uitsteken

Marjolein_

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Medemblik, NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 22:54

oke

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:56

ik verzorgde eerst een NRPS, die stond op een oude manege die niet meer gebruikt werd, (reeds gesloopt) daar mocht ik mee in de binnenbak, buitenbak, buiten rijden, dus hij stond met regelmaat in onze tuin Haha! .. ik mocht er eigenlijk alles mee en moest er zelf voor zorgen (hij werd niet verzorgd, wel gevoerd, dat was alles en swinters in de binnenbak) nu verzorg ik een holsteiner, mag ik mee rijden in de binnenbak, mag voeren en poetsen zonder iets te betalen (die andere ook nix voor betaald!) ik mag niet met haar naar buiten en ik mag niet met haar op het land (ze gaat er dan vandoor!) rijden. Eigenlijk ben ik er om te zorgen dat haar conditie op peil blijft! Ze is al 19 en je ziet dat ze oud wordt, ik denk niet dat we nog lang op haar blijven rijden! Maar ze is echt een skattie!!!

grtzzz

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:56

Ik heb al 11 jaar een verzorgpony en ik mag alles doen wat ik zelf wil, gratis natuurlijk, want zonder mij had ze haar niet kunnen houden. Ik denk dat iedereen in de loop van de tijd meer met het paardje mag doen, dan gaan de eigenaren je meer vertrouwen.

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:59

ik verzorg sinds kort Spirit.. een Welsh A van loes (seren hier op bokt..)
en is een jaarling.. maar is verkeersmak en heeeel lief en knuffelig *LOL* !! egt heel lief.. ik mag er eigenlijk best veel van doen.. wat ik maar wil... maar omdat jaarling is moeten we pas dadelijk echt veel leren.. en kan haar poetsen mee wandelen enz.. en KNUFFELEN
ik mag ook beetje helpen met Noor.. das ook leuk!!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:02

Ik heb verschillende verzorgpaarden gehad, zal wel ff op een rijtje zetten wat ik met ze mocht:

Marcello:
Dressuur, privéles volgen, naar de plaatselijke rijvereniging, wedstrijden rijden (in de buurt dan want er was geen trailer), buitenrijden (niet in mn 1tje), niet springen vanwege zn benen.

Cherra:
Dressuur, buitenrijden, lessen, evt. met de trailer naar de rijvereniging verderop. Buitenrijden mocht niet alleen en moest ik wel ff vragen of het goed was maar mocht meestal wel, mocht haar ook meenemen voor een afscheidsrit op de Lage Vuursche met een stalgenootje. Springen kon niet, geen materiaal.

Image:
Dressuur, in het land rijden als ze daar stonden, verder mocht ik nix. Mocht niet naar buiten omdat ie niet zonder zn maatje t erf af kon en omdat t gevaarlijk was Verward springen mocht eerst alleen als er iemand bij was en later helemaal niet meer omdat ie te weinig liep Verward, mocht niemand meenemen omdat ze geen vreemden op het erf wou (en wat was ik dan? Verward ). Was geen succes dus...

Louna:
Mocht ik werkelijk alles mee, fantastisch, dressuur, buitenrijden, springen, lessen bij de plaatselijke rijvereniging, heb zelfs een onderlinge wedstrijd met dr gestart. Echt top! OK dan!

En op dit moment ben ik weer paardloos helaas Verdrietig Hangt dus onwijs van de eigenaar af wat ik met t paard mocht. Cherra is overigens de enige waar ik voor betaald heb, de rest was in meer of mindere mate blij met mij, dat ik kwam. Lessen betaalde ik natuurlijk wel zelf, net als lidmaatschap van de rijvereniging.
Laatst bijgewerkt door Tamara op 16-07-04 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjolein_

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Medemblik, NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 23:03

ik mag bevoorbeeld rijden,vezorgen knuffelen eerst ook niej met zadel en hoofdstel maar mog na een maandje wel al meteen maar mag gene buitenritten maken en mee doen met wedstrijden ook niet en hoef er niks voor de betalen

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:05

Ik rijd erop...longeer ze...poets ze...mja ik mag denk ik wel (alles) doen...wel altijd ff vragen maar dat is geen probleem Knipoog

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:15

alles...we mogen naar buiten, springen, rijden, gek doen en als we zouden willen zouden we ook nog wedstrijden mogen gaan rijden.. gewoon alles..eigenlijk alsof het onze paardjes zijn Haha! (op Evelien rijden we natuurlijk niet, maar daar rijdt nu een meisje van 9 op Lachen )

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 00:10

Alles, buiten rijden alleen als er iemand thuis is.

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 08:53

Ik mag bijna alles ik rijd wedstrijd ik doe der 6/7 dagen per week.En de eigenaar rijd af en toe met der voor de wagen.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 08:54

Wat ik mag doen (verzorg alle paarden op een handelstal en heb daar sindskort ook mijn eigenpaardje staan *LOL*

Ik mag: Rijden rijden rijden op verschillende moeilijke paarden, wedstrijden, dressuur, springen, (morgen crosswedstrijd Tong uitsteken), uhmm Poetsen, voeren, watergeven, wassen, stal uitmesten Tong uitsteken, lessen, buitenrijden.

Nouja ik mag dus eigenlijk alles!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 09:40

Ik mag eigenlijk alles met Hof doen wat ik met een eigen paard ook zou mogen, en dat doe ik ook Haha!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 09:48

Inprincipe mag ik alles wel doen als ik het maar vraag.
Ze kent ook alles haha mennen dressuur zo af en toe een sprongetje.
En binnen kort wil ik beginnen met wedstrijden. Lachen

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:12

Ik verzorg Amo

wat mag ik met hem doen:
alles Lachen dressuur rijden in de bak, longeren, rijden op de wei, binnenkort springen, binnenkort buitenrijden. Ik hoef het nooit te vragen of ik iets mag doen, ik mag altijd komen om te rijden. Om dat Amo nog niet is gewend aan springen en buitenrijden kan ik dat nog niet doen, maar binnenkort ga ik het hem leren Lachen

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:20

Milton is van mijzelf, dus ik kan alles doen wat ik zelf wil Lachen

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:21

Leoniez verzorgt mijn pony dus ik kan ongeveer wel vertellen wat ze er alleenmaal mee mag doen:

Ze mag iedere dag rijden of longeren, buitenzetten, Uitmesten (:P), Poetsen, Wassen, eigenlijk mag ze alles wel zeker als ik er bij ben en dat is altijd eigenlijk omdat ik mijn andere pony doe.
Ze mag alleen niet zonder mij met haar naar buiten gaan