Weer zo'n stomme vraag...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Weer zo'n stomme vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 11:59

Ja wel ik vroeg me dus af, iedereen spreekt hier over het ruiterbewijs bedoelen ze dan het A-brevet?

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:01

Neen, het ruiterbewijs is iets Nederlands, het A-brevet van Bloso iets Belgisch.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:03

Het ruiterbewijs in Nederland is geloof ik te vergelijken met het A-brevet in België, tenminste in theorie.
Als ik me niet vergis tonen beiden aan dat je in staat bent om met een paard kunnen buiten te rijden (naast kennis over verzorging etc), maar in Nederland moet je dan ook echt een buitenrit maken, in België niet.

(kan iemand me corrigeren als ik het mis heb?)

In Nederland is het in bepaalde gebeiden verplicht om een ruiterbewijs te hebben, in België is een A-brevet nog steeds NIET verplicht. (kan wel zijn dat het gevraagd wordt als je ergens paarden wilt huren ofzo)

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 12:10

Ja inderdaad! Ik heb mijn A-brevet van Bloso in België. We moeten geen buitenrit maken dat is juist, maar binnen wel een klein parcourtje springen en wat dressuuroefeningen! Maar echt niet moeilijk want zelfs ik kon het *LOL*! Bedankt voor de uitleg! Nu weet ik dat het ongeveer hetzelfde is é...