hoe hou ik de staart van mijn haflinger schoon?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:26

de staart in laten weken met boitoex dan de rest vna je paard ondertussen wassen of een tijdje iets anders doen uispoelen en dan met zilvershampoo

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:55

in ieder geval NIET door borstelen Lachen met zilvershampoo kom je al een heel eind... (moet je dit echt zelf doen, het is toch niet je eigen paard?)

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:57

Mijn haflollies worden niet elke week gewassen, sorry, maar echt een witte staart in de winter vind ik niet echt het belangrijkst. Als ze 1 keer door de bak hebben gelopen, zijn ze weer vies. Boos! Blijf niet wassen!

Alleen belangrijk voor een keuring of wedstrijd, ik heb hun staarten een avond van te voren gewassen met Dash 2 in 1, vervolgens gewone shampoo, dan met Sunil of een ander product met optisch witmiddel en als laatst met Zilvershampoo van de kruidvat. Oh ja, je moet wel alles een min of 5 in laten werken. Het kost je ff tijd maar mooi spierwit worden de staarten ervan! Altijd goed uitspoelen!!! Oh ja, voordat je gaat wassen, ff antiklit inspuiten en de ergste klitten eruit halen.

Klik hier, foto 12, zie je het resultaat!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=263058

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:33

de avond voor de keuring of wedstrijd was ik eerst manen en staart met gewone shampoo,daarna zilvershampoo met 5 min. inwerken(ik doe ook de benen van knie tot hoef). *LOL*

dan een vlecht in de staart en lekker naar stal.

volgende dag vouw ik de staartvlecht dubbel en bandageer hem in met een gewone bandage(polopaard-idee).

op wedstrijd bandage en vlecht eruit,antiklit erin,1 min.inwerken en doorkammen,KLAAR! Clown

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:52

naar het strand gaan Haha!

ik ben nou een weekje met loulou in cadzand, elke dag door de zee. en haar benen en staart zijn echt nog nooit zo wit geweest!!

naar het strand verhuizen dus Cool

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:00

Ik heb mijn haffies staart toevallig vanmiddag gewassen.
Ik heb hem gewassen met betadine shampoo.
Is nog nooit zo wit geweest!
en ze schuurt niet meer als ik met betadine was...