Scheren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-01 23:19

Ik zit een beetje in dubio.
Polly staat te zweten als een gek in haar box.
Ik heb vanavond contact gehad met iemand die haar wil scheren voor fl50.00.
Maar die zegt dan ook dat ik haar geen dek op moet doen maar haar gewoon zo moet laten staan Verward .
Ik weet het allemaal niet meer, ik ben bang dat ze nu ziek wordt maar ook dat ze ziek wordt omdat ze straks geen dek op heeft, Bovendien heb ik op dit moment die f50.00 niet, kep het wel maar ze moet ook geent worden.
Ow ik vind het zo moeilijk, ik wil het wel op zich maar ik wil weten of meer mensen denken dat het goed is....

Renee

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 23:25

kan je haar dan niet op het land gooien? als ze zo staat te zweten

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-01 23:28

Nee het land waar ze stond mag ze alleen in de zomer en verder is er niemand die nog op het land staat en als ze alleen staat breekt ze uit.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 00:49

Als je pony/paard staat te zweten op stal is er misschien iets anders aan de hand?
In ieder geval als je paard snel nat wordt en lang nat blijft na het rijden, kun je je paard (laten) scheren. Maar dan moet je wel rekening houden met het snel afkoelen van je paard.
Er moet een dikke winterdeken op of 2 dunnere. Zorg dat je paard snel warm loopt en doe tijdens het uitstappen een zweetdeken alvast op.
Het hangt er wel van af wat voor model je laat scheren. Bij het dekenmodel krijgt een paard het minder koud, dan als het helemaal geschoren is.
Maar nooit een geschoren paard zonder deken zetten!