Shet met kar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:53

Mithrandir schreef:
sorry maar evatjuuh is zwaar dyslectisch heb daar respect voor astublieft Lachen en het is dus geen msn taal! Haha! grt

Ow sorry wist ik niet ^^

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:54

Mithrandir schreef:
ik kan een vet mooi palomino shet krijge voor 80 euro hij is 1 jaar Lachen maar wel onbeleerd, uuhm.. nu ga ik twijfelen (het is echt een plaatje hoor)

Geslacht? Plaatje is leuk natuurlijk. Als hengstje moet je casteratiekosten er natuurlijk ook bijrekenen (ik neem aan dat je geen hengst wil)
Het kan natuurlijk allemaal wel, maar beleer hem dan alsjeblieft met iemand erbij de verstand heeft (tegen de tijd dat die beleerd mag worden) beter voorkomen dan genezen.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 23:00

ja je hebt gelijk en het is idd een hengstje en dan duurt het ook nog 2 jaar voordat ik met em aan de slag kan gaan:/

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:04

Ja duurt een tijdje aah denk er lekker over na en zie hoeveel je hebt gespaard en ga dan de kanten bekijken ^^

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 08:56

vind ik ook faniek *LOL*

sorry moet egt beter leren spellen (maar kan er niks aan doen )

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:57

Ik zal eens even een lijstje maken van wat ik nu inmiddels al kwijt ben voor mijn shet, waar ik ook kar e.d voor gekocht heb.

Aanschaf Pony: 200 euro
Aanschaf degelijke kar: 425 euro
Aanschaf tuig : 150 euro
Bit en zweep moet ik nog kopen.

Verder verschilt een shet echt niet veel in de kosten met een groot paard hoor, veel mensen denken dat.
Het enige waar je goedkoper op uit bent is een wormenkuurtje en een heel klein beetje op het voer.
Verder kost de enting hetzelfde, bekappen kost hetzelfde, dierenartsbezoeken e.d kosten allemaal even veel als bij een groot paard.

Dus verkijk je er niet op, 'even' een shetje kopen en voor de kar zetten doe je niet zomaar

Daarbij als je al moet vragen of mennen moeilijk is zou ik eerst eens menles nemen om te kijken of het wat voor je is, voor je over een shet met kar gaat nadenken

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:13

Ik sluit me helemaal bij Sanex aan, er komt echt nog wel wat meer bij kijken.
Waarom ga je niet eerst eens op menles bij een menvereniging, die zullen ze in jullie beurt heus ook wel hebben. Dan leer je meteen hoe je het goed moet doen, maar ook wat er allemaal bij komt kijken.
Jij wil alles in de omgekeerde volgorde en dat komt echt niet goed.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 12:40

Sorry maar ik snap jullie even helemaal niet Verward !
Ik zeg toch niet dat ik meteen met de aanschaf ervan begin, ik bedoel ik ben wel dom maar niet zo dom Haha! haha.. ik bedoel ik weet zelf heus wel dat er wel meer kosten bij komen kijken dan alleen de aanschaf! Alleen vroeg ik me dus af.. hoe duur een shetje zelf is.. en een kar.. omdat ik daar dus nog nooit mee te maken heb gehad. Maaruhm ALS ik heb besloten het te doen, dan gebeurd het toch pas over 1 jaartje Haha!

Grtzzz Renske Lovers Haffflingurzzz

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:51

Ja en ik meld dus gewoon even wat het kost, en dat je eerst goed moet nadenken erover en les nemen Knipoog

Maar als jij over een jaartje pas dat wil, en over 2 jaar een haf... kun je dan niet beter doorsparen voor een leuke haf ?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:35

SANEX schreef:

Maar als jij over een jaartje pas dat wil, en over 2 jaar een haf... kun je dan niet beter doorsparen voor een leuke haf ?


Idem

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 14:14

ja uhm wel waar maja bedankt voor jullie reacties ben al wat wijzer geworden OK dan!

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:24

haha jah he renske haha koop lekker een haf die zijn veel leuker ihihihi

en dan al je wacht je gewoon nog 2 jaar na je kapers opleiding en dan koop je een haf en voor het geld dat je eigelijk een shet van had kunnen kopen tuig voor je haf kan betalen en staling en les op je haf en zelfs mis een westeren zadel Haha! we gaan wel naar de markt bij zuidlaren of zo ik wil ook kijken voor een haf of mijn ander droom paard als ik die nog niet heb gevonden lkkr rustig aan alle tijd Knipoog

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 16:33

ja ik denk datik afzie van die shet... Haha!

Ik wil een haffiej Tong uitsteken

sandyluna
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:41

evatjuuh schreef:
zu is wel 18 hoor dus zonder toe steming ouders kan best !!

(niet aavalerig bedoelt maar juh moet doen en llaten wat je wil als je 18 ben hoef je niet aan je ouders gekleeft blijven );) duss

en mijn moeder heb haar haflinger toen 2.5 jaar oud zamen met mijn vader voor de kar beleerd zonder imand die hun hielp natuurlijk wel verstant van paarden maar menen niet egt en hij is nu 18 en hij is super braaf voor de kar egt een kanjer je kan er zelfs over de stam van de kar lopen en dan op zijn kont gaan ziten hij is zuper voor de kar *LOL* helemaal zonder enige hulp van een instructriche knap tog ??? het wil duss niet zegen dat juh het zonder iemand die verstand heb van menen (met beweis ) het niet lukt met goed verstand van paarden en met zijn 2 en (nooid in je eentje ) kom juh ook ver !!!


kuss eva

Hallo leer jij eerst eventjes normaal typen . En beleer een shet nooit als je nog nooit op een kar heb gezeten . Ik kan het weten twee meiden dachten de shet van mijn vriend eventjes te beleren. En ik zit nu met de gebakken peren Boos! . Ze gaat nu naar een kennis van mij die al 20jaar paarden en pony's beleerd. En dat gaat veel beter. En altijd menlessen nemen en je diploma erin halen. dat is makkelijker voor de verzekering wanneer er wat gebeurd.
dit is niet aanvallerig bedoelt maar een shet is wat anders dan een haf of ander paard.

groetjes Sandyluna Haha!

sandyluna
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:43

sorry las net dat je er niks aan kan doen dat je niet goed kan typen mijn welgemeende excuses.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:59

Goed, wat wil je nou... "goedkoop" uitzijn met 'n shetje, of een haflinger... Er zijn een hele hoop leuke shetjes te koop, elk met voor en nadelen.

Dat je 18 bent, wil absoluut niet zeggen dat je ouders niets over je te zeggen hebben! Ik ben ook 18, en als m'n ouders nu zeggen dat 't niet verstandig is 'n paard te kopen, hebben zij hele goede redenen om dat te zeggen. En zonder hun hulp (vooral financieel) gaat het echt niet lukken, juist omdat je "al" 18 bent (voor volledig voorbeeldverhaal, kijk maar in m'n profiel).

't beste kun je wachten met aankoop, en elke maand een bedrag opzij zetten, wat je voor je paard kwijt gaat zijn. Lukt dat elke maand? Dan heb je snel genoeg geld bij elkaar om een leuk paard te kopen. Lukt dat niet, moet je er niet eens aan beginnen.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 17:03

het wil niet zeggen dat als je 18 bent, dat je dan geen geld hebt voor een paard hoor... :s ik werk me rot en ik hoef niks zelf te betalen, behalve me studie maar dat geld is er allang al Haha!

sandyluna
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:11

Mithrandir schreef:
het wil niet zeggen dat als je 18 bent, dat je dan geen geld hebt voor een paard hoor... :s ik werk me rot en ik hoef niks zelf te betalen, behalve me studie maar dat geld is er allang al Haha!

Hoi,

Waarom vraag je ons dan om raad. Als iedereen het goed bedoelt, maar je weet toch wel wat je wilt. Dus vraag de mensen hier dan niks meer

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 18:31

ik weet ook wel wat ik wil, maar ik vroeg gewoon of jullie wisten hoe duur het is. Ik vroeg niet: Hallo ik heb geen geld en wil weten hoe duur een shet met kar is en hoe duur het is om hem te onderhouden :

Ik heb niet gezegd dat ik geen geld heb! Wilde alleen beetje rondvragen, krijg ik antwoorden als: ik zou het maar niet doen want het kost veel geld.

hmm...

grtzz (niet banketstaaf bedoeld overigens) Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 11:19

Dat komt omdat jij begon met : Dat kost toch niet zoveel en dittemedat, want ze kunnen het hele jaar op het land en blabla.

Daaruit maak ik ( en anderen ) op dat het zo goedkoop mogelijk moet.

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:14

SANEX schreef:
Dat komt omdat jij begon met : Dat kost toch niet zoveel en dittemedat, want ze kunnen het hele jaar op het land en blabla.

Daaruit maak ik ( en anderen ) op dat het zo goedkoop mogelijk moet.

Amen! Helemaal mee eens! Rock-on, dudes!
Dacht ik dus ook...

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 14:42

jah ik kan indredaat moeiulijk typen ik hoor of denk en schrijf het op das heel anders dan dat julie dat doe :S en ik ging na lezen maar zietot nu toe egt geen fouten :S maar dat is dus mijn probleem dat heet dus dyslecktie Tong uitsteken najah ik heb het nouw een maal en meer weten kan je een stukje in profiel lezen over school Tong uitsteken

niet dat je dat wil maar ook me paardjes staan er Haha!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:20

Mithrandir schreef:
het wil niet zeggen dat als je 18 bent, dat je dan geen geld hebt voor een paard hoor... :s ik werk me rot en ik hoef niks zelf te betalen, behalve me studie maar dat geld is er allang al Haha!
Wat is dit in godsnaam voor 'n reactie? Als je je rotwerkt, en elke dag daarna ook nog eens naar die pony moet en hem z'n aandacht geven... Zie 't zo maar gebeuren dat je dat snel zat wordt. Dat je geld hebt, wil niet zeggen dat het dan succesverzekerd is

Wil je trouwens niet ook nog wat geld kunnen gebruiken voor uitgaan/kleding/op jezelf wonen weet ik wat voor dingen die de gemiddelde 18-jarige toch wel wil Verward

Ik heb het idee dat je jezelf een beetje beter voelt dan iedereen hier die je adviezen geeft: elk advies blijkt niet voor jou te gelden Scheve mond

En waarom zou je 'n shetje kopen als je liever een haflinger hebt? (Hetgeen ook al getuigd van veel gevoel voor je paard, dat ras beter is dan karakter en of het klikt enzo *ook al hebben de meeste haflingers 'n goed karakter, de meeste is niet allemaal*)

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 19:20

beterweter Haha! ! na ik kan nog wel een heel verhaal typen zoals jij nu doet, maar daar heb ik echt geen zin in. Kan je denken dat ik me uitgeluld voel, moet je vooral denken maar dat maakt mij niet uit Haha! en ik werk me rot om een paard te kunnen kopen en onderhouden maar waarschijnlijk snap je dat dus niet maar goed bedankt voor je reacties, je zal wel gelijk hebben ofzo.. blij? mooi

Haha! grtzzzz

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:42

sandyluna schreef:
dit is niet aanvallerig bedoelt maar een shet is wat anders dan een haf of ander paard.



Waarom is een shet heel anders dan?

Ik zou ook eerst menlessen gaan nemen. En dan met je shet op menles gaan. Waarom zou ze eerst perfect moeten kunnen mennen voordat ze een shet koopt?