Beestjes in waterbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Beestjes in waterbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 11:03

Sting staat sinds gisteren in een nieuwe wei. En de waterbak daar is een grote betonnen bak. Er hebben een tijdje geen paarden ingestaan, en nu zitten er allemaal kleine visachtige beestjes in. Die beestjes zitten ook wel eens in de badkuip (die staat ook in een wei) maar die kan je makkelijk omgooien en hervullen, bij een betonnen bak is het lastiger!
Kan je dat voorkomen??? En is het gevaarlijk??


Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:05

Van wat ik heb gehoord is het niet gevaarlijk en zijn het uh, muggenlarven ofzo, geloof ik. Als het kikkervis-achtige beestjes zijn iig. Bij ons zaten ze in de regenton, die gooien we ook nooit leeg, de drinkbak zelf wel... Als het echt muggenlarven zijn dan kan je het denk ik niet voorkomen, ik zou niet weten hoe... Scheve mond

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:13

Wij hebben een cement kuip en die maak ik zeker 2 keer in de week schoon met een afwasborstel. Dat helpt heel goed inde zomer maak ik hem zelfs nog vaker schoon want om een of andere vage reden zit er dan meer viezigheid in. Ik weet niet of het gevaarlijk is maar wil die troep gewoon niet voor de zekerheid.

Idee neem een cementbak en afwasborstel!!!! Haha!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:23

nee hoor, niet gevaarlijk, goudvissen vinden ze zelfs heerlijk, dus als je ze toch kwijt wil.... maar paarden hebben daar toaal geen last van...

Pally

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:21

Hoi Sting, de beestjes die jij bedoelt zijn zilvervisjes. Deze zijn bijna overal waar het ook vochtig is, kijk maar eens een keer goed in jullie badkamer. En ze kunnen geen kwaad, mochten er dan toch heel veel in zitten, probeer dan de meesten eruit te halen met een schepnetje. Succes!

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:34

Het zijn idd muggenlarven, het is niet gevaarlijk hoor, bij ons zwommen er echt heel erg veel in, het ziet er wel raar uit.
En zilvervisjes zijn het dus niet kijk maar op internet dat is: ONGEDIERTE en die moet je zelfs laten bestrijden! zilvervisjes zitten idd op vochtige onhygienische plekken, zoals badkamer e.d. maar die zitten daar alleen als je niet goed schoonmaakt hoor! kijk maar eens op internet.
Muggenlarve in een kuip.. nee dat kan echt geen kwaad!

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:44

Vergeet niet een keer extra te ontwormen met die muggelarven!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:51

Twinkelbell schreef:
Vergeet niet een keer extra te ontwormen met die muggelarven!!


Naja, dat is echt nergens voor nodig, muggenlarven kunnen echt niet tegen het maagzuur en de maagsappen van een paard. Daarbij komt nog dat een muggelarve moet ademen aan de oppervlakte van het water, en dat is er in een paardenmaag niet echt.
Dus dit laatste is complete nonsens.

Toos paardloos

elke_fyfel

Berichten: 725
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:15

ik denk niet dat ze kwaad kunnen..
Laatst bijgewerkt door elke_fyfel op 23-07-04 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Precious Pyra

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:23

Elke, misschien is het handiger om je eigen topic te starten, met daarin je vraag, want nu lopen er dadelijk 2 dingen in elkaar over, daar wordt het dan ook niet duidelijker door.

Toos paardloos

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:53

Zo te zien heeft Elke haar post inmiddels aangepast. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

nnniekje
Berichten: 232
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:44

Ik weet niet hoe groot je waterbak is, maar kennissen van mij hebben een grote badkuip als waterbak en hebben speciaal om dit soort problemen tegen te gaan, er een paar goudvissen in zwemmen. Zo blijft het water en de badkuip mooi schoon!

(de kuip moet dus wel stevig staan zodat de paarden hem niet om kunnen gooien, want anders heb je dus een paar spartelende visjes in de wei liggen)

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 21:06

Goudvissen??? Op zich wel een aardig idee. Maar ik zie het al voor me Knipoog Lachen. Ik heb hem vandaag al weer helemaal schoongemaakt, en zal dat voorlopig ook wel blijven doen (ze staan nou weer in het weiland met de badkuip) want ook al zeggen jullie dat het niet gevaarlijk is (niet dat ik jullie niet vertrouw ofzo) ik vind het toch een beetje een vieze bedoening, al die beestjes Knipoog.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jos_1, Kyno, Symke en 26 bezoekers