Management en Paardenhouderij Dronten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Daphne18

Berichten: 229
Geregistreerd: 03-02-04

Management en Paardenhouderij Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 10:10

Ik ben erg benieuwd of er nog meer mensen hier zijn die ook komend schooljaar de opleiding Management en Paardenhouderij gaan doen bij de CAH in Dronten! Ik zag al wel bij de zoekfunctie dat hier al een topic over is geweest, maar die was niet bepaald recent Scheve mond

Toen ik vorige week belde hadden er in totaal 23 mensen zich ingeschreven voor de studie (met mij erbij 24 Schijnheilig ) en ik zag in het oude topic dat er daar al een 8 of stonden die gaan...

Dusssss... Wie gaat er heen? En doe je dan de drie- of de vierjarige opleiding? Campus of kamer? Paard mee of zonder paard? T lijkt me gezellig om elkaar al vast een beetje te leren kennen!


Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:44

Oh! Dan kom je bij mij op school Lachen Geinig ja! Ik ga komend jaar het 4e jaar in. Is wel hartstikke leuke school hoor! Heel gezellig maar je kan er niet echt iets heel geheim houden. Gaat meestal als een lopend vuurtje door de hele school heen Tong uitsteken
Ga jij op de campus? En neem je je paard mee? De nieuwe paardenplaats wordt nu gebouwd. Wordt echt heel erg mooi (ben er maandag ofzo wezen kijken )

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:29

Ja! Ik ga het ook doen! Ik ga op de campus, als het goed is, en ik neem mijn paard mee. Ik kom van het VWO, maar ik doe evengoed de 4-jarige opleiding. Enne, lijkt me ook wel handig om alvast al iemand te kennen!
Redgirl, denk je dat die nieuwe paardenplaats op tijd klaar is?

Daphne18

Berichten: 229
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 11:41

He leuk! Ik wilde jou al aan pb'en Gertruud84, maar zo kunnen we ook wel even kennismaken natuurlijk Knipoog Ik zag al in een ander topic dat jij ook gaat, maar dat was een topic uit maart ofzo...

Ik heb mezelf (gister Schijnheilig ) ingeschreven, maar ik heb nergens hoeven specificeren (schrijf je dat zo Verward ) of ik de 3- of de 4jarige opleiding wil gaan doen... Of krijg je daar nog wat van toegezonden? Ik kan nu sowiezo al geen stage meer doen, wat eigenlijk dus wel de bedoeling was bij de 3jarige opleiding.

Ik heb me wel ingeschreven voor de campus, maar ze wisten niet zeker of er nog plek is voor me. Maar anders is er vast wel ergens een kamer of een huis te huur (hoop ik Schijnheilig ). Ik neem geen paard mee, want ik ben helaas zelf niet in het bezit van een paardje Huilen Ik rij al een aantal jaar bij een fokker en dat bevalt heel goed, en ivm school kwam dat altijd heel goed uit (niks moet alles mag Lachen ), alleen nu is het dus even wat minder als ik de hele week in Dronten (of all places Knipoog ) zit. Maar daar is vast ook wel iets te regelen Lachen

Redgirl, heb jij via school de Orun en ruiterbewijs en koetsiersbewijs gedaan? Lijkt me erg leuk, maar ik vraag me af of het allemaal wel te combineren is (en dan vooral met de 3-jarige opleiding)

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:44

Er zitten aardig wat mensen die deze studie al doen, wie er nieuw op de school komen weet ik natuurlijk niet. Voor mij geld dat ik het tweede jaar van de deeltijdopleiding in ga.
Ik heb dus eigenlijk weinig te maken met de voltijdstudenten. Kan alleen maar zeggen dat het me een leuke school lijkt Haha!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Daphne18

Berichten: 229
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 12:01

Ok dan OK dan!

Wat ik tot nu toe lees klinkt allemaal heel positief, leuk!

Dit vond ik in een ouder topic:

Citaat:
Maya schreef:
Dus als ik het goed begrijp komen de volgende mensen hier ook naar toe
- SuzanneHK
- Heel misschien Gertruud1984
- Tequila
- Fellor
- Pluutje
- Misschien Wentos
- Pacster
- Ctal


Inclusief moi zijn 'we' al met zn 9en Haha!

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:02

Gertruud1984 schreef:
Ja! Ik ga het ook doen! Ik ga op de campus, als het goed is, en ik neem mijn paard mee. Ik kom van het VWO, maar ik doe evengoed de 4-jarige opleiding. Enne, lijkt me ook wel handig om alvast al iemand te kennen!
Redgirl, denk je dat die nieuwe paardenplaats op tijd klaar is?


Ik denk wel dat die klaar is in september ja. Ze moeten het wel klaar hebben want de paarden (waaronder die van mij) die nu op een andere stal staan, moeten daarheen want die stallen waar ze nu staan worden afgebroken. Maar de hele schuur staat er al, de omheining van de bak, de longeercirkel. Het gaat hartstikke hard. Enne de wanden van de boxen staan er ook al bijna allemaal. Dus dat gaat wel lukken denk ik.
Ze hebben het nou trouwens toch wel lang genoeg uitgesteld omdat er in het eerste jaar al tegen ons was gezegd dat er een paardenplaats zou komen. En nou ga ik het 4e!!!! jaar in en dan komt die er eindelijk eens een keer.

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:06

Daphne18 schreef:
He leuk! Ik wilde jou al aan pb'en Gertruud84, maar zo kunnen we ook wel even kennismaken natuurlijk Knipoog Ik zag al in een ander topic dat jij ook gaat, maar dat was een topic uit maart ofzo...

Ik heb mezelf (gister Schijnheilig ) ingeschreven, maar ik heb nergens hoeven specificeren (schrijf je dat zo Verward ) of ik de 3- of de 4jarige opleiding wil gaan doen... Of krijg je daar nog wat van toegezonden? Ik kan nu sowiezo al geen stage meer doen, wat eigenlijk dus wel de bedoeling was bij de 3jarige opleiding.

Ik heb me wel ingeschreven voor de campus, maar ze wisten niet zeker of er nog plek is voor me. Maar anders is er vast wel ergens een kamer of een huis te huur (hoop ik Schijnheilig ). Ik neem geen paard mee, want ik ben helaas zelf niet in het bezit van een paardje Huilen Ik rij al een aantal jaar bij een fokker en dat bevalt heel goed, en ivm school kwam dat altijd heel goed uit (niks moet alles mag Lachen ), alleen nu is het dus even wat minder als ik de hele week in Dronten (of all places Knipoog ) zit. Maar daar is vast ook wel iets te regelen Lachen

Redgirl, heb jij via school de Orun en ruiterbewijs en koetsiersbewijs gedaan? Lijkt me erg leuk, maar ik vraag me af of het allemaal wel te combineren is (en dan vooral met de 3-jarige opleiding)


Bij ons was het verplicht in het eerste jaar om koetsier- en ruiterbewijs te halen. Dat gebeurt op de praktijkweek die je aan het begin van het jaar hebt (dus voordat je naar school gaat). Door het jaar zitten geloof ik 2 van die weken en in de eerste week en het begin van de tweede leer je alles en aan het einde van de 2e week moet je examen ervoor doen. Daarvoor heb je dus wel genoeg tijd. En als je 1 van de 2 al hebt ofzo, dan hoef je die niet meer te doen maar dat lijkt me logisch.
Het is een heel fijn begin van het schooljaar want je leert elkaar daar ook goed kennen,. Daarvoor heb je wel de KMC en als je wilt ook de werkweek maar dat is met alle studenten. En op praktijkweek zit je echt met je eigen klas (dus alleen de paardenmensen). Is echt heel erg leuk daar in Oenkerk.
De ORUN-cursus heb ik niet gedaan. Volgens mij was er toen via school te weinig animo ofzo. Ik weet niet precies helemaal hoe dat zat. Maar uiteindelijk hebben toch een paar klasgenoten van mij het wel gedaan. Maar daar weet ik dus ook het fijne niet van.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:28

Oei, dan mag ik ook wel opschieten met aanmelden voor de campus Bloos . Ik ben mijn inschrijfformulier daarvoor kwijt, en heb een nieuwe gevraagd, maar nog geen gekregen. Anders moet ik ook maar snel op zoek naar een kamer.....Wel leuk dat we nu alvast weten wie er gaan. Redgirl, weet jij hoe je aan kunt geven dat je je paard mee wilt nemen?
Eigenlijk vind ik het best wel spannend Bloos! , heb net een jaar in A'dam gestudeerd, maar dit is eigenlijk een veel grotere stap.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:29

Orun lijkt me heel erg handig, ik wilde het eigenlijk vorig jaar al gaan doen, maar toen ik hoorde dat het ook op de opleiding kon dacht ik er toch maar even mee te wachten. Enne, die USRAweek, is dat een aanrader?

Daphne18

Berichten: 229
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 12:43

Gertruud1984 schreef:
Oei, dan mag ik ook wel opschieten met aanmelden voor de campus Bloos


Haha nog een late *jippie* Knipoog Ben ik iig niet de enige die erg laat is Haha!

Ik hoop wel dat ik nog op de campus terecht kan, een hospita zie ik niet echt zitten... Scheve mond Anders kunnen we altijd nog met een paar mensen een huisje huren, maken we dr gewoon het eerste officiele Bokt-huis van *LOL* Tong uitsteken

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:47

Dat is ook leuk natuurlijk! Mij leek de campus wel handig, niet hoeven schoonmaken enzo........Maar een bokthuis zou wel heel uniek zijn Tong uitsteken (speciaal voor late beslissers........Het Bokthuis!)
Ik moet toch eens leren al die dingen niet zo lang voor me uit te schuiven.......

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:51

Gertruud1984: Ik geloof dat je een inschrijfformulier daar ook voor kunt krijgen via school om aan te geven dat je je paard mee wil nemen. Zat dat niet bij je inschrijfformulier voor school oid? Anders moet je eens naar school bellen en dan vragen om zo'n formulier.
Ik heb de USRA-week nooit gedaan. Was zo kapot na de KMC dat ik geen zin had om een week nog te gaan werken. Je moet het doen als je lid wilt worden van de studentenvereniging maar naar heel veel feesten kan je ook zonder lid te zijn (je betaalt alles iets meer). Daarom heb ik het nooit echt nodig gevonden. Als je die trouwens niet dit jaar doet en je besluit toch dat je het toch wilt kan je midden in het jaar aspirant lid worden en dan moet je die zomer daarna toch nog de USRA week doen.
Maar ik kan je dus niet zeggen of het een aanrader is of niet...

Daphne18: Als je niet meer op de campus terecht kan dan hoef je niet gelijk bij een hospita in. Er zijn ook studentenhuizen in Dronten. Maarja dan moet je wel net het geluk hebben dat je daar terecht kunt.
De mensen in de studentenhuizen worden namelijk gekozen door de bewoners voordat de woningbouw er iemand onbekend (die totaal niet in de groep past) erin plaatst. Misschien kan je op de usrasite zetten dat je een kamer zoekt? Of je moet je inschrijven bij de woningbouw maarja de meeste huizen proberen het dus buiten de woningbouw om te doen.
Site USRA: www.usra.nl
Site woningbouw: www.ofw.nl

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:53

Gertruud1984 schreef:
Dat is ook leuk natuurlijk! Mij leek de campus wel handig, niet hoeven schoonmaken enzo........Maar een bokthuis zou wel heel uniek zijn Tong uitsteken (speciaal voor late beslissers........Het Bokthuis!)
Ik moet toch eens leren al die dingen niet zo lang voor me uit te schuiven.......


De campus is wel een heel goeie overgang ja tussen het bij je ouders wonen en het op jezelf wonen. Er wordt ook voor je eten enzo gezorgd. En het is leuk om de andere 1ejaars goed te leren kennen.
De meeste mensen zijn wel blij als ze er na een jaar weer weg kunnen maarja dan zijn ze er gewoon beetje op uitgekeken. Is wel logisch. Bijna niemand woont 2 jaar achter elkaar op de campus, die gaan allemaal de studentenhuizen in.

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:55

Ik vind het wel geinig dat er zoveel mensen van Bokt naar mijn school komen Lachen Nu elkaar dan straks nog zien te herkennen he Tong uitsteken

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:58

Nee, er zat geen informatie over het meenemen van je paard bij de inschrijfformulieren van de campus. Ik heb er wel al een mail over gesturd, maarja, het is vakantie he. Ik heb er eigenlijk best wel zin in. De KMC-week is wel leuk?

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:00

Ja hoor, maar wel best vermoeiend maarja je leert elkaar wel kennen en is wel een leuke start. Dan leer je ook beetje kennen waar je terecht komt. Ik zal thuis eens kijken of ik dat inschrijfformulier nog voor je heb voor je paard. Ik moest het namelijk ook invullen voor mijn paardje. Heb je een emailadres waar ik het dan heen kan sturen als ik het vind?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:01

Ik ben wel blij dat ik alvast wat mensen 'ken'voordat ik er heenga, heb ik misschien een beetje een aanspaakpunt Haha!

Dat herkennen moet lukken toch? Gewoon heel groot BOKT op je voorhoofd schrijven Tong uitsteken . Beetje flauw, ik weet het...

Daphne18

Berichten: 229
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 13:03

Ik heb wel een brief gehad met info over het meenemen van je paard en waar je dat moet melden enzo. Die ligt alleen thuis en ik ben nu aan het werk Schijnheilig (althans, dat is de bedoeling Haha! ). Ik ben om 13.30u klaar, dan zal ik thuis wel even kijken of ik m nog kan vinden op mn bureau!

Daphne18

Berichten: 229
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 13:05

ja ik vind het ook wel fijn om alvast wat mensen te 'kennen', anders ben je al helemaal zo alleen...niet leuk Lachen

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:07

Ik ben ook van plan om daar over 3 (!!!) jaar heen te gaan...samen met skippylover, lufyadjin, en oliefje Haha!

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:09

Daphne18 schreef:
ja ik vind het ook wel fijn om alvast wat mensen te 'kennen', anders ben je al helemaal zo alleen...niet leuk Lachen


Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. De hele KMC-week is daarvoor bedoeld. Er komen amper mensen die elkaar van daarvoor al kennen hoor...

Daphne18

Berichten: 229
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 13:14

Ja lijkt me ook wel hoor Lachen Maar afgelopen jaar heb een intro gehad die echt NIET leuk was, dus ik heb een beetje een slechte ervaring met intro's Haha! Maar dat gaat dit jaar helemaal veranderen hoor, veel gelijkgestemden dus dat moet goed komen Knipoog

Stomme vraag misschien, maar zitten daar veel boeren op school? Want in hjet krantje dat ik kreeg stonden erg veel foto's van van die ECHTE boerenzonen, met rossige haartjes en van die gezonde rode wangentjes :S Niet dat dat verder erg is ofzo, maar 24/7...no thanx Haha!

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:17

Haha niet alleen maar hoor. Er is ook een gewone bedrijfskunde opleiding he. Maarja op de dier en veehouderij kant zitten wel aardig wat mensen die van het boerenbedrijf thuis komen. Maarre ze lopen niet allemaal op klompen en in overalls hoor Tong uitsteken

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:26

verdorie, was ik net van plan om alleen maar in overalls te gaan lopen, lekker makkelijk toch? (kom ook van boerderij Haha! ).

Maar goed, het is tenminste weer eens wat anders dan dat gedoe in A'dam, met 15.000 kakstudenten op een universiteit die zichzelf echt helemaal top of the bill voelen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro- en 134 bezoekers