Te dik paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-01 13:27

Zijn er hier meer mensen met een veel te dik paard dat ondanks weinig voer toch niet af wil vallen. Wat voeren jullie en hoe probeer je het toch in de hand te houden . Ze krijgt ongeveer een kleine kilo eiwitarme brok en 2 keer per dag een heel klein beetje kuilgras voor het idee (zo weinig dat dit niet de oorzaak kan zijn).Overdag loopt ze in het land maar daar zit niet veel meer in het gras. Dit paard doet geen arbeid.


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 14:27

*Jantina steekt haar vinger op en roept ikke! Ikke!!*

Isolda is een paard wat van water en lucht vet wordt. Een enorme hangbuik krijgt ze van gras en een zware hals van al het andere wat ze eet *LOL*
Het enige wat ik kan doen om haar slank te krijgen is iedere dag intensief trainen en zelfs dan verdwijnt haar buik niet helemaal. (gras)
Ik heb me er bij neergelegd. In de winter heb ik te weinig tijd om iedere dag een uur intensief te rijden.
Dus in de winter dik, in de zomer slank. Het is niet anders.

Isolda eet overigens alleen gras van het land en op stal kuilgras van schraal land. Hier en daar een wortel of een handje bix, maar daar houd het mee op.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-01 14:41

Mijn probleem is dat ze niet gereden kan worden op het moment en of dat nog komt weet ik ook niet i.v.m met hoefbevangenheid. Dit is dus gelijk de reden dat ze gewoon echt moet afvallen maar ik kan er toch ook niet niks geven?

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 16:04

Hoi,
Pony van mijn vriendin Nora was veelste dik
Die staat nu op de manege en valt al aardig af. Ze vind het werk echt heel leuk en ze word ong. 2 uurtjes per dag gebruikt.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 16:06

*kim steekt ook haar vinger op*

Merry is veel, maar dan ook veel te dik. Het is net een dikke belg die daar rond loopt, terwijl het een KWPN is. Ik rij haar 1 keer op een dag fanatiek en longeer haar. Het eten dat is nog iets waar we mee bezig zijn.

sara
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Putte (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 16:31

Ik heb zelf 1 ijslandse merrie van 8 jaar (binnenkort een 2e merrie van 12)) en die is ook veel te dik. Ze staat de hele dag in de weide (samen met schapen en geiten). 's Avonds krijgt ze een paar wortelen en een appel (in de zomer huidkruiden, look en appelazijn), maar zeker geen krachtvoer. In de winter krijgt ze hooi. Ze wordt hoogstens 1x per week recreatief (wandeling) bereden.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 18:53

Oei, ja daar wordt het verhaal anders van... Als ze niet mogen rijden....
Ik vind dat erg moeilijk hoor, je kan ze idd ook niet niets geven.
Het enige wat ik kan bedenken is heeeel schraal land en heeeel arm hooi. Maar ja, ook weer niet TE arm, dan mis je weer belangrijke voedingsstoffen....
Dubio... lastig parket.
Wie weet kan je je veeart oid eens vragen wat je je paard het beste kan geven. Heel schraal hooi met een of ander voedingssuplement??

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 19:25

Ik heb wel een oplossing!

Tap een paar kilootjes vet af, en dan wil ik die wel van je overnemen... Mijn knollie is namelijk met geen mogenlijkheid dikker te krijgen...

Sorry... beetje flauw. Maar een goede oplossing? Ik heb echt geen idee...

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 11:10

Bedankt voor jullie reacties en Carola die optie roepen wij ook altijd al want het paard van mijn vriendin die is ook niet dikker te krijgen en die zou ook de kilootjes te veel van die van mijn kunnen gebruiken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 bezoekers