75 Euro per maand voor bijrijdpaard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
adnil
Berichten: 915
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Stein

75 Euro per maand voor bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 10:45

Hallo,

Ik kan beginnen als bijrijdster van een heel leuk paard. De eigenaresse is zwanger en kan daardoor niet meer rijden. Ze vraagt een vergoeding van 75 euro per maand. Het paard staat op een pensionstal met binnen- en buitenbak, ik denk dat zij ongeveer 200 euro per maand zal betalen aan stallingskosten.

Ik mag alles doen met het paard, zo vaak als ik wil. Nu vraag ik me af of 75 euro per maand een redelijk bedrag is voor mij om te betalen. (Vroeger waren verzorgpaarden gratis Knipoog Knipoog )

En dan vraag ik me ook af, de eigenaresse zegt dat de verzorging van het paard niet hoeft te stoppen als ze bevallen is, omdat ze veel tijd nodig heeft voor de baby en parttime er bij blijft werken. Nu vraag ik me af, is 75 euro per maand dan ook nog een redelijk bedrag is, aangezien zij dan ook weer gaat rijden, enz.

Misschien een beetje domme vragen. Bloos maar ik lig er een paar jaar uit en ik weet niet wat hier een normaal bedrag voor is.

Voor dat ik beslis wil ik graag jullie mening horen, dus wat vinden jullie?


adnil
Berichten: 915
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 10:49

ow jah, het is een 4jarig paard, dat nog veel moet leren!

Mijn paardje heeft een nieuw baasje, adnariM!

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:50

tja... ik vind het wel een goed bedrag. Als ze zelf weer rijd zou ik kijken of het iets minder kan maar aan de andere kant, je hebt er wel praktisch een eigen paard voor.
Mijn verzorgster betaald niets maar is wel verplicht elke week te lessen a 20 euro. Dat is dus 80 euro per maan

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:52

Aangezien je in het begin dat paard bijna voor jou alleen hebt, omdat de aanstaande moeder het te druk heeft met moeder worden/zijn, lijkt 75 euro mij een heel redelijk bedrag. Als ze zelf nog meer betaald, terwijl ze niets meer kan doen...

Maar als je maar een paar dagen in de week komt, is 75 euro denk ik wel veel, maar misschien dat het dan ook niet haar bedoeling is om je dan nog steeds zoveel te laten betalen...

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:55

Als je bedenkt wat een les kost op de manege kan je zelf een rekensommetje maken of het een redelijk bedrag is.
Verder is een verzorgpaard wat anders als een bijrijd paard, je heb nu ook 'rechten' om te rijden op de afgesproken dagen. En dat is bij een verzorgpaardje toch heel wat anders...

Mijn bijrijdster betaald 85 euro id maand, daar in tegen kan ze praktisch iedere dag rijden (ik rij 2 x in de week ongeveer) en anders kan m'n pony gerust wel 2 keer op een dag rijden zolang het niet iedere dag is...

Verder gebruik je natuurlijk ook de spullen. Ik zorg altijd dat er poetspullen in m'n kastje liggen en dat ze gebruik kan maken van het zadel en hoofdstel.

Naast de 200 euro stalling houd het natuurlijk niet op voor de eigenaar, ze heeft nog hoefsmid kosten, wormenkuren, DA etc...
Je betaald waarschijnlijk nog geen 1/3 van wat het werkelijk allemaal zou kosten.

Ik vind het bedrag meer dan redelijk... Maar dit blijft waarschijnlijk toch een hele discussie met mensen die beweren een 'jouw' een dienst te verlenen en het vergelijken met werk, terwijl hun 'hobby' paardrijden is Verward

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:59

Ik vind 75 euro een heel redelijk bedrag!
en dat vind ik niet snel, dus dat is wel bijzonder
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 13-07-04 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:00

tja ik zie het zo: manegelessen zijn ook niet gratis. Je verleend die mensen geen gunst door op hun paarden te rijden....
Waarom zou een eigenaar jou wel moeten betalen....

maar zoals eerden 75 euro vind ik redelijk zeker als je alle kosten die erbij komen meerekend zoals malibu al aangaf

adnil
Berichten: 915
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 11:01

jah dat heb ik dus ook... ik vind 75 euro dus ook een goed bedrag.. ik had inderdaad al eens uitgerekend wat een manegeles op vandaag wel niet kost.. Ik mag elke dag rijden en verzorgen... dus dan is 75 euro echt niet zo veel... maar er zijn inderdaad veel mensen in mijn omgeving die het verzorgen en bijrijden van een paard als een wederdienst zien... (mijn ouders bijvoorbeeld Verdrietig )... Maar zelf vond ik 75 euro ook al een goed bedrag!... dank je wel

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:27

Een eigen paard heb je bij lange na niet voor dat bedrag.
Ik vind het een nette prijs, heel netjes.

Nulla tenaci invia est via

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:20

Ik vind het een heel redelijk bedrag Je mag er mee doen wat je wilt dus als je gewoon op les zal gaan ben je veel duurder uit.
Ala ik ooit aan een bijrijder zou denk zal ik ook een kleine vergoeding vragen. Je hebt een hoop kosten als paarden eigenaar en een bijrijder is een manier om die kosten wat te drukken, zeker als je zwanger bent en je paard niet kwijt wilt.
Als het een leuk paard is zou ik het dus direct doen voor dat bedrag.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:28

Ik vind het ook een net bedrag hoor... zo te horen mag je flink veel rijden en zal je er dus ook nog best een hoop van op kunnen steken. Dit soort topics geven me trouwens altijd het gevoel dat ik zelf ook niet al te veeleisend ben Haha! , ik vraag een bijdrage van 25 euro en dan mag mijn bijrijdster 3 dagen p/w rijden... op een stal met 2 binnenbakken, 2 buitenbakken, een springtuin en een ruiterpad naar het bos.

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:32

ik vind 75 euro ook heel redelijk. ik denk dat je het moet vergelijken me the tleasen van een paard, je mag er hetzelfde mee, ik vind het dus erg goedkoop eigenlijk. Zij betaald nog steeds het merendeel aan kosten, terwijl jij het plezier hebt. Prima toch Tong uitsteken

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:43

Als je over de kosten gaat nadenken is 75 euro wel redelijk, maar aan de andere kant, je doet de eigenaar er een plezier mee, want zij kan niet anders! Ik zou het zelf niet doen, zoveel geld in een paard steken en als zij dr leven weer op orde heeft heb je het allemaal voor niks gedaan. Maar als je het voor de ervaring doet, dan snap ik het wel. Ouders snappen hier inderdaad niks van, want zij vinden dat je de eigenaar een plezier doet, en je hebt er in de toekomst niets aan.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:48

Tevens als je een bedrag per maand betaald heb je ook een beetje meer rechten dan een verzorgmeisje die gratis een pony rijdt. De eigenaresse moet dan ook met jouw rekening houden. Niet zomaar pony verkopen, opeens paard ergens naar Timboektoe verhuizen of opeens iemand anders laten rijden op het paard. (Vervelende verhalen met verzorgponies kennen we vast allemaal wel)
Ik vind dat er dan een betere afspraken kan worden gemaakt, je bent meer gelijkwaardig. Kan je ook tegen je ouders zeggen. Het is niet alleen kosten drukken voor de eigenaresse maar ook meer rechten voor jouw.
Succes ermee en veel plezier Lachen

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:05

Ivm met mijn studie (Hbo Internationaal Diermanagement) moet ik tegelmatige een internationale stage volgen.
Ik kan dan niet zelf voor mij paardje zorgene n ik heb nu eindelijk na veel zoek (en selectiewerk) het ideale maatje/bijrijder voor mijn paard gevonden.
Ik heb mijn paard ook op een pensionstal met binnen en buitenbak staan, naast een heel groot bos met meer en een crossterrein.
Er is een hele fijne en goede instructrice. Op de stal wordt uitgemest, gevoerd, op het land gezet en weer binnengehaald en ik hoef dus eigenlijk alleen te komen om mn paard te poetsen en beweging gegeven.

Mijn bijrijdster (Marleen) is een meisje van 14 jaar en zij verzorgt /rijdt mijn paard als ik er ben 3 keer per week en als ik op stage ben de hele week.
T heeft behoorlijk lang geduurt voordat ik een goede bijrijder had gevonden want mijn paard is een Arabier dus heeeel eenkennig en probeert nieuwe ruiters in het begin behoorlijk uit. Haha! Tussen Marleen en hem klikt het heel goed, en is een leuke combinatie om te zien OK dan! .
Marleen (haar ouders) en ik zijn samen overeen gekomen dat ze maandelijks 75 <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=euro&v=56">euro per maand aan mij overmaken. Marleen krijgt 1 keer per week prive les van de instructrice op stal en neemt hem 1 keer per week mee naar de groepsles op de manege. Deze zomer neemt ze hem 2 weken mee op pony/trainingskamp en ze wil/mag na dat kamp wedstrijden met hem starten. (Ik breng hem zelf ut in de L2 bij de paarden zij gaat hem starten bij de pony's )Ik heb en eigen trailer die ze mogen gebruiken en haar ouders hebben zelf aangeboden om de helft van de onderhoudskosten van de trailer te betalen OK dan! (dus als ie nieuwe banden of er iets kapot aan is)

Zo zijna alle partijen dus heel blij. Ik wil je nog wel als tip meegeven om een overeenkomst waarin alle afspraken duidelijk zwart op wit staan en die jullie allebei ondertekenen.
Dat hebben wij ook gedaan, niet omdat we elkaar niet vertrouwen maar geeft je toch wat meer zekerheid. Dan weet je heel zeker waar je aan toe bent, en kan je daarnaar terug grijpen als er onverwachts toch een meningsverschil ontstaat. Zoals ze hierboven al zeggen het gebeurd helaas vaak genoeg dat er gesodemieter ontstaat tussen eigenaren en verzorgers omdat afspraken niet zwart op wit staan.

Nou heel veel plezier met het paardje en die 75 is dus echt niet te veel hoor!! Lachen

finn

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: westland (monster)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:30

ik vind 75 euro ook een mooi bedrag dat vraag ik ook aan mijn verzorgster en dan rijd ze 3 keer per week en mag er die dag meej doen wat ze wil en dat vind zei ook niet te veel

een dag niet gelachuh is een dag nie geleefd

terug van weggeweest


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JJ4 en 89 bezoekers