Hoe oud beginnen met paardrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:16

Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft maar ik ben begonnen op mijn 6e en nu heb ik O benen.
Kan dat komen door het rijden?

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:21

vanaf 7/8 jaar, maar dan niet te vaak, kan schadelijk zijn voor de bekken, en is er een kans dat ze later geen kinderen meer kunnen krijgen, bij meisjes dan.

riferna
Berichten: 62
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:53

nee ze kunnen wel kinderen krijgen!!! KIjk naar mij!!!Maar ik heb wel een keizersnee gehad omdat door het fanatieke paardrijden en het al jaren paardrijden(9 jr) staan je bekke anders gekantelt(smaller)hoe en wat weet ik ook niet precies,dit is wat ik ervan weet.Hoeft ook niet bij iedereen te zijn,maar bij mij was het door het paardrijden.

loez

Berichten: 11074
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:53

ik ben met de 4 begonnen.toen was mijn zus 9...en die reed toen op shetjes,en was dr dus helemaal gek op,en zij en een vriendin van haar toen hebbe me het toen geleerd...dus heb op shets leren rijden,daarna ben ik op de manege gaan rijden 3 jaar.maar dat was echt !@#$% ik heb het 1e jaar goed les gehad vanwegen mijn zit en figuren enz...nu rijd ik vanaf mijn 9e of zo op verzorgpaarden.gewoon bij mensen aan de deur aanbellen die paard in de wei hadden lopen of je er kon verzorgen..rijden maakte me niet uit,bij sommige kon ik rijden sommige niet...nu heb ik 3 rijpaarden. 1 haf misty 1 tinkertje heaven en 1 kwpnner gimmy!
dit bevalt me veeeeel beter als manege...
ben ook erg hard vooruit gegaan toen ik betere paarden kreeg enz.mijn zit en de paarden aankunnen enz.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 00:02

uhm ik denk een jaar of 6/7.. Bij ons op de manege mocht je op je 4e beginnen, maar omdat ik erg klein voor mijn leeftijd was, mocht ik pas op mijn 5e beginnen. Daarvoor mocht ik af en toe wat rond hobbelen op de shetjes die bij mijn moeders paard op stal stonden.
Als je te vroeg begint is dat zeker niet goed, omdat je rug enz dan kan vergroeien.(dat zei de dokter, vandaar dat ik niet zo vroeg mocht beginnen)

zonnebloem18

Berichten: 24839
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 00:04

Ik was 6 toen ik begon dat was priveles toen heb ik alles gedaan behalve galopperen want dat was niet echt goed voor kinderen van mijn leftijd toen.
Ik denk idd dat het niet goed kan zijn voor je bekken als je nog zo jong bent.

De meeste manege's die ik ken is het vanaf 6 jaar of je moet voltige doen dan is het vanaf 5 jaar.

zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 00:06

ik was rond 6 jaar ongeveer op een manege!:))
en het is ook niet goed idd als je met je 4/5 tebeginnen!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:05

Ik vindt dat er geen leeftijds grens is om het te leren hoor.
Ik was 8 toen ik echt begon te lessen, maar het is er bij mij met de paplepel in gegooit.