Dopjes voor in kalkoengaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Dopjes voor in kalkoengaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 10:38

Ik weet dat er rubberen dopjes zijn om in de kalkoengaten te doen, zodat er geen vuil in kan komen.
Tot nu toe heb ik dit altijd met in olie gedrenkte watten gedaan, maar aangezien ik dit toch niet erg handig vind, denk ik er over om van die dopjes aan te schaffen.

Maar nu hoor ik van verschillende mensen dat deze dopjes ook niet echt handig zijn omdat ze er snel uit vallen.

Wie gebruikt er van die dopjes, en hoe bevallen ze?


GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:50

Je hebt idd van die rubber dopjes. Over het algemeen vallen die er niet zo snel uit hoor. Het is vaak lastiger om ze er uit te wippen. Het systeem van watten met hoevenvete o.i.d. werkt ook goed, bovendien vet je dan steeds even de schroefdraden in.
Je kunt ook kiezen voor kleine schroefjes die je in de schroefdraad van de kalkoengat draait, met een imbussleuteltje draai je ze zo in en uit.
Een hele andere methode is, steeds een tab te gebruiken. Even vooraf met een schroevendraaiertje of priem de gaten grof reiniger en dan met je tab-sleutel het gat opschonen. Hierop voort bodurend heb je nu ook zelftappend kalkoenen/stiften/proppen. Helaas zijn deze setjes nogal duur.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:56

Ik zag bij www.piafferuitersport.nl Easystift kalkoengatbschermers staan, daar heb ik wel interesse in, weet iemand misschien of die helpen, want die dingen lijken me echt handig, en ze zijn niet zo duur!

x_ultimate_xJarig
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:58

ik heb ook gehoord dat die rubberen dopjes er snel uitvallen, ik doe er altijd oordopjes in en dat blijft goed zitten, natuurlijk 3 maanden lang maar 2/3 weken altijd of het moet zijn dat ze er niet goed in gedaan zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:14

Oordopjes schijnen erg goed te werken en zijn voor weinig bij elke doe het zelfzaak te krijgen.

Rytm

Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:25

Ilindra schreef:
Oordopjes schijnen erg goed te werken en zijn voor weinig bij elke doe het zelfzaak te krijgen.

wou k net zeggen

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:33

Ilindra schreef:
Oordopjes schijnen erg goed te werken en zijn voor weinig bij elke doe het zelfzaak te krijgen.


Wou ik ook net zeggen. Haha!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 10:34

Bedankt voor de reacties!
Ik ga denk ik maar op zoek naar oordopjes Lachen

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:26

Was ook ooit de tip van de maand in de Bit Haha!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:35

Die gele oordopjes werken goed (wit met blauwe verpakking) idd bij de doe het zelf zaak. Je kan even kijken of ze lang genoeg zijn als je ze doorknipt..

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:43

Ik had van die speciale dopjes, had dan wel, ze liggen nu allemaal in het land rond te zwerven denk ik zo Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:49

Wij hebben er al van alles in geduwd, maar gewoon zand werkt voor mij het beste. Ik heb dan wel zo'n tapset, en dat werkt super!
De speciale dopjes zijn er bij mij niet uit gevallen, maar ik kreeg ze er gewoon niet meer uit. Oordopjes heb ik ook gehad, maar die kwamen er in allemaal kleine deeltjes uit, die vast bleven zitten in de schroefdraad. Mijn instructrice had er laatst zo'n schroefjes ingedraaid, wat je er met zo'n imbussleutel uit moet draaien. Die gingen er dus ook niet uit, en kon heen en weer naar de hoefsmid voor nieuwe ijzers. Ook niet echt een aanrader dus.

Wat ik dus gewoon aanraad: Een tapsetje.

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:53

Ik vind het echt vreselijk die rubberen dopjes.

Heb ze een paar keer ingehad maar van de 8 dopjes was ik er 3 kwijt en 3 zaten er vast in. Dat was dus echt geen succes.

Ik ga ook gewoon voor het tapsetje!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:20

Paard van m'n VA heeft trouwens gewoon van die zwarte rubberen dopjes en die blijven prima zitten.

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:18

Ik heb er ook over nagedacht, maar lijkt mij ook dat ze er snel uit vallen.... Ik had eerst ook altijd watten, maar de laatste keer sponsjes! Super handig!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 09:15

Bedankt voor de reacties.
Wat een verschillende meningen zeg Knipoog Ik ga gewoon wat dingen uit proberen, en dan zie ik wel wat mij het beste bevalt Lachen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:06

ik was laatst op wedstrijd en daar liepen 3 (!!) mensen met van die speciale dopjes in de kalkoengaten, die zijn een hele tijd bezig geweest maar mooi dat ze ze er niet uitkregen..

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:33

Vreem dat ze ze er niet uitkregen. Deden ze dit wel met een soort priem of hoefnagel?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, SemrushBot en 33 bezoekers