13 jarig paard te oud??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:33

Ik heb vorig jaar m'n ijslander (is natuurlijk wel een geval apart qua leeftijd...) ook op 15-jarige leeftijd gekocht. We doelden op een wat oudere omdat het ons eerste paard is. Knipoog Maar dat ligt buiten handel en wedstrijdrijden, eerste voorwaarde was recreatie. Lachen


figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:34

Fitzroy schreef:
Grappig is dat hier gezegd wordt dat 13 jaar niet te oud is, terwijl het voor de handel dus ECHT wel te oud is.



Dat klopt, maar ik handel niet Lachen
En omdat dit zo is zijn ze vaak niet zo ontzettend duur!

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:56

Je kan beter een 13 jarig paard kopen als leerpaard, zodat je alle dingen onder de knie krijgt, dan dat je nu een jong paard gaat kopen en er met te weinig ervaring op gaat zitten, en hem verpest.

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:57

ja ik vind het erg oud, niet in het algemeen, maar wel voor als ik zelf een paard zou kopen.
betaal liever wat meer voor een jonger dier.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:04

Fitzroy"]

Grappig is dat hier gezegd wordt dat 13 jaar niet te oud is, terwijl het voor de handel dus ECHT wel te oud is.
[/quote]

[quote="figora schreef:
Dat klopt, maar ik handel niet Lachen
En omdat dit zo is zijn ze vaak niet zo ontzettend duur!


Wij hebben nu een merrie staan van 11 jaar, loopt M2 dressuur, voor een aardig goedkope prijs en toch komen we haar aan de straatstenen niet kwijt. "te oud..."
Dus de prijs doet ook meestal niks.

Tristan2000
Berichten: 197
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 17:30

Veel reacties heb ik al gekregen.
Ik ben er nu van overtuigd dat 13 jaar dus niet te oud is.
Daar ben ik blij om dat veel daar zo over denken.
Weet iemand ook toevallig de kosten van het klinisch en rontgenologisch laten keuren of wat het ongeveer kost?
Kun je dat dan het beste door je eigen dierenarts laten doen of door de dierenarts van nu nog de eigenaar? Ik woon namelijk in het Noorden en het paardje staat in het zuiden van het land..

Groetjes Marianne Lachen

Beter een lief paard dan een verre vriend!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:36

Klinisch is vaak een kleine 100 euro, rontgeologisch loopt in de honderden euro's. Maar ook dat verschilt per regio en per dierenarts, dus bel gewoon je da op, of enkele da's in je regio...

NIET door de da van de eigenaar laten keuren, de kans is klein, maar imo zeker niet te verwaarlozen dat dat paard in positieve zin gekeurd wordt. Waar staat het paard ergens (ongeveer), als ik zo vrij mag zijn? Persoonlijk zou ik gewoon even vragen welke da ze hebben en dan een andere bellen.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Tristan2000
Berichten: 197
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 17:44

Het paard staat in Waalre, dat is in Noord Brabant.

Groetjes Marianne

Beter een lief paard dan een verre vriend!

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:45

Mijn eerste pony was ook 13 toen ik haar kocht en nog steeds heb ik haar. Ze is nu 24.
Je kan er nog heel wat jaren plezier van hebben.

Mirjam

blackhorses
Berichten: 25
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 08:51

14 te oud ik heb op een paard van 23 gereden zonder zadel

Party!!i love swennie je bent het mooiste jongste paard van stal je bent me mooie zwarte ruintje
<'\___~
...(\...)\...

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:34

Ik vind het niet te oud hoor.
Als het paard goedgekeurd is kun je er nog heel veel jaartjes plezier van hebben OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:01

13 vind ik helemaal niet te oud!
dan kunnen ze nog genoeg leren!
En jij van hem Lachen

Dag lieve mama...

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:09

13 vind ik ook niet oud, ik heb mijn merrie op 11-jarige leeftijd gekocht en die is nu 13, maar als ik kijk wat ik allemaal nog met haar doe.. Nee, ik vind het niet oud Lachen

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:34

Okkie1 schreef:
Wij hebben nu een merrie staan van 11 jaar, loopt M2 dressuur, voor een aardig goedkope prijs en toch komen we haar aan de straatstenen niet kwijt. "te oud..."
Dus de prijs doet ook meestal niks.



Ik heb het zelfde probleem, merrie van 12 loopt Z2, voor ook niet al te veel geld, maar de meeste vinden haar ook "te oud" Jammer want ze kan nog jaren mee in de sport.

♥...Er is altijd wel iemand voor wie je de hele wereld bent...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:36

Belachelijk, een paard is pas in the prime of its life rond de 14......... absurd gewoon

Toushie

Berichten: 7210
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:26

ik vindt van niet maar het licht eraan hoe hij in conditie is of hij nog fit is he. ik heb nou pas een pony gehad(van me ouders) van 14. nou dies nog heel erg fit dus ik vindt het niet te oud. Haha! Haha!

                                            Because maybe
                                            You're gonna be the one that saves me!
R.I.P Djules 21-06-2008 /06-07-2012 Never forget you
R.I.P Levi 04-05-2004 / 20-11- 2015 Hope you're happy now


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:28

Als een paard me verder aan zou staan zou ik haar kopen.

En waarom kan een paard van 10 wel de handel in en van 13 niet? Scheelt maar drie jaartjes hoor!

Je suis Charlie.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:33

ja vind ik ook...13 jaar is echt niet te oud.. Lachen

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:16

Cassidy schreef:
Als een paard me verder aan zou staan zou ik haar kopen.

En waarom kan een paard van 10 wel de handel in en van 13 niet? Scheelt maar drie jaartjes hoor!


Omdat er geen markt voor is

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

liousca
Berichten: 935
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:47

Fitzroy schreef:
Omdat er geen markt voor is


Daar heb je helemaal gelijk in!!
Terwijl je de leeftijd ve paard kunt vergelijk met die ve mens door 'm te vermenigvuldigen met 3,3. Dan valt het allemaal nog bestwel mee. maar toch vinden de meeste mensen dit te oud. Dat terwijl bv Bonfire op zijn 17e of 18e jaar nog top meedraaide.

En dingen leren kun je ze ook nog prima. Mijn 13jarige ruin heeft ook nog super veel geleerd, die was welliswaars Z1 maar kon nieteens halsstrekken!! Nu wel

Ik ben ervan overtuigd dat je van een wat ouder paard nog super veel plezier kunt hebben, juist omdat ze al wat wijzer zijn...

Maar ik heb dus ook een 13jarige ruin tekoop, en daar is dus ook barweinig belangstelling voor. Of mensen die je maar mailen en doen om uiteindelijk na tig mailtjes te zeggen: We vinden m toch iets te oud.
Vreselijk irritant!! Dus medeverkopers, ik weet wat jullie doormaken Knipoog

Suc6 met de aankoop van je VOLWASSEN (zo noem ik het gewoon) paard!! Haha!

Bij mij verkrijgbaar omdat ik er zelf erg over te spreken ben: CORTAFLEX PM voor info en prijzen.

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:34

Ik zou als ik een paard/pony ga aanschaffen wel onder de 10 jaar eentje nemen. Gewoon een jong beesje waar nog veel aan moet gebeuren. Maar als je gewoon voor je lol wilt rijden buitenritten enzo dan zou ik het wel doen.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:09

Leo_American schreef:
Je kan beter een 13 jarig paard kopen als leerpaard, zodat je alle dingen onder de knie krijgt, dan dat je nu een jong paard gaat kopen en er met te weinig ervaring op gaat zitten, en hem verpest.


Inderdaad, onder dat motto zochten wij ook naar en wat 'ouder' paard (eigenlijk minimaal vanaf 10 ofzo, maar deze kwam op ons pad). Omdat we nog nooit een eigen paard gehad hadden en geen jong paard wilden verpesten in onze leek-heid (rijden op een manege is heel wat anders dan als enige op een paard rijden!!). Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:10

Roskur schreef:
Inderdaad, onder dat motto zochten wij ook naar en wat 'ouder' paard (eigenlijk minimaal vanaf 10 ofzo, maar deze kwam op ons pad). Omdat we nog nooit een eigen paard gehad hadden en geen jong paard wilden verpesten in onze leek-heid (rijden op een manege is heel wat anders dan als enige op een paard rijden!!). Lachen


super verstandig zeg.......... zou willen dat meer mensen zo dachten.......... Haha!

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:00

Ik wil zou nooit meer een paard willen van onder de 10!! die van mij 14jaar een ZZlicht bevalt me veel te goed, mocht ik er ooit weer eentje gaan kopen, zou ik toch in deze klasse zoeken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers