waar paardrijden & mountainbiken tegelijk (Oost)?

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Karin

waar paardrijden & mountainbiken tegelijk (Oost)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 22:38

Verre van briljante titel, maar ik wist niet hoe ik het anders zo kort mogelijk moest omschrijven. Knipoog

Bij ons op de Sallandse Heuvelrug kun je prima rijden als ruiter samen met iemand op een mountainbike (of andere fiets). Er zijn brede paden met genoeg ruimte voor allebei, (nog) geen aparte ruiterpaden en zelfs fietspaden naast de brede paden voor als de mountainbiker het even niet meer ziet zitten Knipoog. Best handig allemaal, maar ik rijd hier al zo vaak.

Nu ben ik op zoek naar andere gebieden in (de omgeving van) Overijssel/Zuid-Drenthe/de Achterhoek waar je op deze manier samen kunt rijden zonder dat je moet opsplitsen (dus niet ruiter op ruiterpaden en mountainbiker op mountainbikepaden). Ik was zondag bijvoorbeeld in het Loenense Bos (ten zuidoosten van Apeldoorn) maar daar heb je dus aparte ruiter- en mountainbikepaden en dat rijdt niet zo gezellig samen. Op de Amerongse Berg schijnt het wel te kunnen, maar dat is weer zo'n eind weg voor ons. De reistijd moet wel in verhouding staan tot die paar uurtjes rijden, zeg maar. Bij voorkeur bosgebied (heide is ook prima) en je moet er niet in een uurtje al doorheen zijn.

Omgeving Zelhem/Ruurlo ken ik al, omgeving Ommen ook. Iemand bekend met de 'verkeerssituatie' van het Buurserzand (bij Haaksbergen) of het Montferland (ten zuiden van de Achterhoek, richting Duitsland)?

Bruikbare tips zijn welkom! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Banjer
BNB Redactielid, Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:51

Richting Delden kan je ook geweldig rijden... en het fietspad is naast het ruiterpad/zandpad... je kan na het bos ook nog naar Kasteel Twickel, waar ze hele lekkere ijsjes hebben... Haha!

Zumba instructor :D
Als er in de hemel geen chocolade is, ga ik er niet naar toe!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 06:33

Ben net terug van een weekje vakantie: Laag Soeren bij Camping Boszicht. Beviel daar super! Dat is wel in de buurt van Loenen. Ik hoorde van iemand die dus wel met de mountainbike meeging en dan gewoon over de ruiterpaden. Bij de meeste paden is dit goed te doen: die zijn niet zo gek zwaar. Een vriendin van mij (we waren nu samen) gaat dit in aug ook doen samen met haar vriend in dit gebied.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:35

Hier in het Montferland loopt een verhard fietspad met breed zandpad ernaast van Stokkum tot aan Zeddam dwars door het bos (en met heuveltjes Haha! ).

Daarnaast heb je aan de kant van Beek en van Zeddam ook nog zat andere brede zandpaden waar je makkelijk zowel met fiets als met paard kan komen. Hier wordt ook het WK mountainbiken gehouden. En dat is natuurlijk niet voor niets. Haha!

M1+10

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie