200 kilo afvallen, iemand tips??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:33

Lijkt me niet zo heel moeilijk bij een paard. Zet m in een paddock, bak, of iets anders waar geen gras groeit (wel buiten ivm beweging) Laat m elke dag bewegen, ook tegen de verveling uiteraard. Ik zou elke dag toch een flinke poos rijden of longeren en laat m maar hard werken/flink zweten. na het rijden een halve kilo biks als beloning en dan weer op het zand. Daarnaast 3 x per dag een plak hooi en ik neem aan dat het dan gewoon moet lukken om die 200 kilo kwijt te raken.

Ik dacht btw dat het over een persoon ging toen ik de title zag..... Haha!

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:30

Denk er wel om dat je het langzaam doet, dat afvallen.
Als ze in een korte tijd veel afvalt, kan dat ook weer allerlei ellende veroorzaken Scheve mond

Bellamafia
Berichten: 370
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Somewhere over the rainbow...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:12

Zoooooow Haaaloooow zeg ....

200 kilo?????????? Bloos! Verward

Ik geloof niet dat dat erg goed is voor je paard hoor!!!
En als ik die foto zo zie .. als je daar 200 kilo afhaal blijft er niks over ...
Ik denk dat er hier sprake is van MISCOMMUNICATIE... Verward
Dat hoop ik tenminste ....
Scheve mond

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:19

Hoe weet hij zo precies dat er 200 kg af moet Verward heeft hij haar gewogen??
lijkt me erg moeilijk om zo op het oog te zeggen hoeveel ze moet afvallen. mijn paard moest er juist 50 kg. bij hebben. als je ziet wat dat al voor een verschil is. laat staan 200 kg. eraf

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:37

Nou ja, maakt het nou uit of het 200 kilo is! Ik denk dat dit paard gewoon flink wat kilo's kwijt moet. En misschien is 200 kg een beetje overdreven, maar hij zal af moeten vallen. Ipv allemaal te gaan vertellen dat 200 kilo niet kan en bla bla bla, geen haar gewoon tips hoe ze dr paard af kan laten vallen....

Bellamafia
Berichten: 370
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Somewhere over the rainbow...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:45

YvonneS schreef:
Nou ja, maakt het nou uit of het 200 kilo is! Ik denk dat dit paard gewoon flink wat kilo's kwijt moet. En misschien is 200 kg een beetje overdreven, maar hij zal af moeten vallen. Ipv allemaal te gaan vertellen dat 200 kilo niet kan en bla bla bla, geen haar gewoon tips hoe ze dr paard af kan laten vallen....



Vind jij 200 kilo niet een beetje overdreven van de VA dan???
Heb je die foto gezien ??
Als daar 200 kilo afgaat dan blijft nog net dr neusvleugel over ....
En iedereen reageert zo omdat ze geschokt zijn dat de VA 200 kilo eraf wilt .... en misschien klinkt dit een beetje bot maar jij zegt wel van geef advies i.p.v vertellen dat 200 kilo niet kan .. maar zelf geef je ook geen advies ...
Wat zou jouw advies zijn????
Groetjes ....

_Jis_Ka

Berichten: 424
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Land van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 21:46

Whoa"]
Denk het beste beginnen aan de longe, het paard moet nu tenslotte ook een 'ruiter van 200 kilo' meedragen. En niet te veel op de wei zetten, want daar kunnen ze lekker vet van worden haha. Succes!
[/quote]

Hoe bedoel je dat..? Ik ben geen 200 kilo Haha! Zal wel dom van mij zijn maar vat m niet helemaal..

[quote="horselover21 schreef:
weet je zeker dat ze NIET drachtig is?? 1wk overtijd is niets.

De DA had haar gevoeld en zei dat ze niet drachtig was, dus lijkt me niet..

Nog even verdere toevoeging:
Ze staat op een bijna kale wei, maar wat ze verder aan voer krijgt weet ik niet maar zal het nog vragen en overleggen.. Volgens mij krijgt ze gewoon hooi en biks.. maar weet t niet zeker.
Want het lijkt me wel überduidelijk dat beweging alleen haar niet zo drastisch lichter krijgt, die conclusie had ik zelf ook al getrokken Haha!
Ik denk dat ik eerst maar met haar ga wandelen en dan rustig met haar aan het werk gaan.. en het zeker niet overhaasten! denk dat het handig is als ze eerst eens conditite krijgt voor ik verder kan..

Over die 200 kilo zet ik trouwens zelf ook nog wel mijn vraagtekens.. Maar ik denk dat als ze er weer wat beter uit ziet en ze gewoon een betere conditie heeft dat t al een heel stuk anders lijkt. En als ze na bijvoorbeeld 50 kilo minder er gewoon goed en gezond uit ziet, lijkt t me niet dat je dan nog door gaat om alleen maar om die andere 150 kilo eraf te krijgen.. Ik bedoel ze moet wel paard blijven en geen skelet ofzo Haha!

Ik zal z.s.m betere/mooiere foto's maken en verdere vorderingen natuurljk melden..
Iedereen alvast bedankt voor alle reacties OK dan! Ik kan er zeker wel wat mee, en zal dat ook zeker wel doen.. Maar meer is natuurlijk altijd welkom Haha!

madacha
Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:02

Ik denk dat hij met die 200 kilo gewoon duidelijk wil maken dat er echt veel vanaf moet. En 10 kilo eraf zie je echt niet bij zo'n dik paard hoor! Ik neem aan dat je ook geen weegschaal hebt, en hoe moet de DA anders duidelijk maken dat er echt een hoop vanaf moet. Je zal zelf wel zien wanneer hij op zijn ideale gewicht zit, want zoals ze zelf zegt, hij is veel te dik. Dan neem ik aan dat ze zelf ook wel weet wanneer hij niet meer hoeft af te vallen *LOL*

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:34

heej, mijn pony/ paard is ook veels te dik en nu heeft ze een heel goed dieet, ze is kreupel dus staat al 4 maanden stil, nu staat ze in de wei( een kale wei) met 's ochtends en savonds wat hooi of kuil( is vetter) en sávonds wat brokjes of meusli, ze is al een heel stuk afgevallen in een week tijd, je ziet haar buik niej meer van achter af!!:) veel suc6 ermee
xx jara